• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Sambătă , 1 Iunie , 2024

Ziua Internațională a Pădurii – prilej de colaborare creativă în cadrul proiectului eTwinning NATURE – TOY FACTORY

 În cadrul proiectului de colaborare internațională eTwinning „Nature – Toy Factory” au participat dascăli din România, Turcia, Grecia, Italia, Lituania și Macedonia de Nord. În acest proiect au existat multe activități care au presupus colaborare creativă între elevi, între elevi și profesori și între dascălii parteneri. Dintre aceste activități, eu voi exemplifica activitatea lunii martie, realizată cu ocazia Zilei Internaționale a Pădurii: https://school- education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/nature-toy-factory/twinspace/pages/march.

 
La clasa a III-a B de la Școala Gimnazială „Lucian Blaga” Baia Mare am realizat lecția „Pădurea – mediu de viață” la Științe ale naturii. Am prezentat elevilor pe videoproiector filmulețe cu pădurea de foioase, pădurea de conifere și animalele care trăiesc în pădure. Am observat cu elevii imagini cu arbori care fac parte din fiecare tip de pădure și am scris numele acestora pe caiet. Apoi am împărțit elevii pe grupe de câte patru, le-am dat o coală de flipchart și le-am cerut să reprezinte, cu informații și desene, fiecare tip de pădure.
 
Pentru această activitate am ales eu componența grupelor și i-am lăsat pe elevi să își împartă sarcinile în cadrul echipei: cine caută și scrie infomații și cine desenează. Fiecare echipă și-a ales câte un lider care să coordoneze activitatea și să prezinte munca echipei la final. Coala de flipchart trebuia împărțită în 4, iar în fiecare cadran să completeze următoarele lucruri:
 exemple de copaci, animale, flori, acțiuni de îngrijire a pădurii;
 text despre tema dată – putea fi text creat de elevi sau text științific, scris din enciclopedii sau preluat de pe internet;
 desen pe tema dată;
 peisaj pe tema dată.
 
 
Temele fiecărei echipe au fost:
 Păduri de foioase;
 Păduri de conifere;
 Îngrijirea pădurii;
 Animale sălbatice din pădure;
 Plante și flori din pădure.
 
 
Elevii au fost încântați să colaboreze în cadrul echipei, au reușit să accepte că doar unul poate fi lider acum, iar altă dată vor putea alege un alt lider, încât fiecare să ajungă la această responsabilitate. Cei care au avut telefoane, au căutat informații pe internet despre plante, arbori, animale și le-au scris pe fișă sau le-au dictat altui coleg să le scrie. Unii elevi au ales enciclopediile din clasă pentru a scrie informații sau pentru a vedea modele de plante și animale, să le deseneze mai ușor. Fiecare elev și-a folosit talentul, imaginația, perspicacitatea și empatia pentru a duce până la capăt munca echipei. I-am observat pe elevi atenționând sau încurajând pe colegii care nu erau perseverenți în muncă. Când mi-au solicitat ajutorul sau anumite informații, le-am oferit sprijinul și îndrumările necesare.
 
 
După ce planșele au fost finalizate, fiecare lider al echipei a prezentat lucrarea în fața clasei. Colegii au oferit feedback, spunând ce apreciază la lucrare și ce s-ar putea îmbunătăți.
 
Lucrările realizate de elevi și momente din activitatea elevilor le-am postat în cartea colaborativă „International Forest Day: March 21”, alături de partenerii de proiect. Pentru această carte am folosit împreună cu profesorii parteneri aplicația Bookcreator, fiecare completând cele 2 pagini care îi revin, iar rezultatul este acesta: https://read.bookcreator.com/nDOtOBxa56cpvwTbXpBo9ZHwM2n1/dY_SvErMSPSaWj8Cqw8B7A.
 
Tot în această carte am postat poze sau filmulețe cu creațiile elevilor folosind frunze, semințe sau alte materiale din natură. Fiecare partener de proiect și-a ales împreună cu elevii una din următoarele teme: animale, plante sau peisaje din pădure. Apoi au realizat lucrări pe tema aleasă, folosind materiale potrivite.
 
Eu împreună cu elevii am ales să lucrăm peisaje din pădure. După ce le-am prezentat pe videoproiector imagini cu diferite peisaje din pădure, le-am explicat și demonstrat modul de lucru, elevii au muncit în perechi pentru a realiza aceste peisaje. Au desenat, au pictat, au realizat colaje de frunze sau au folosit tehnici combinate. Unii elevi au lucrat copaci în variantătridimensională. Lucrările realizate au fost foarte reușite, le-au adus satisfacție și încedere în forțele proprii.
 
Analizând împreună cu elevii cartea colaborativă realizată pe tema Zilei Internaționale a Pădurii, am observat că fiecare profesor, împreună cu elevii sau preșcolarii săi, a lucrat creativ, unic, diferit de ceilalți parteneri. Fiecare a avut idei inovative, interesante, și-a pus amprenta asupra creației, personalizând-o.
 
Toți suntem încântați de activitățile realizate și suntem recunoscători că facem parte din proiectul eTwinning “Nature – Toy Factory”, derulat înanul școlar 2023-2024. Mulțumim pentru acestă oportunitate fondatorului proiectului, profesor Mihaela Păduraru Comănoiu și cofondatorului Șahika Develi Askeroglu!
 
Prof. înv. primar Ileana Moș
Școala Gimnazială “Lucian Blaga” Baia Mare, România

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.