• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 14 Februarie , 2020

World Read Aloud Day / Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare sărbătorită la Școala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare

În fiecare an, pe data de 5 februarie, copiii din întreaga lume sărbătoresc Ziua Mondială a Cititului cu Voce Tare (World Read Aloud Day). Această zi este celebrată din anul 2010 ca o oportunitate pentru oamenii de pe întreg mapamondul să sărbătorească bucuria de a citi cu voce tare și să pledeze pentru alfabetizare ca drept fundamental al omului.

 

 

prof. limba engleză,
Monika Bandi

Citind cu voce tare o poveste care explorează emoții particulare îi ajută pe unii copii să își accepte propriile sentimente și să înțeleagă cum și ce simt alții. Citind cu voce tare îm­preună, poveștile îi pot ajuta pe copii să se simtă mai confortabili discutând emoțiile și trăirile cu ceilalți.
Citirea cu voce tare cu copiii oferă beneficii și pentru adulți. Timpul de calitate petrecut împreună promo­vează legătura și consolidează re­lațiile, făcând mai ușor pentru copii să-și dezvolte abilitățile sociale, de comunicare și interpersonale.
La Școala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Baia Mare, elevii din clasa a VII-a B și clasa a III-a B, coordonați de prof. de limba engleză Monika Bandi și de prof. documentarist Carmen Lenghel, au stabilit ca în acest an să desfășoare activități de lecturare în cadrul cursului opțional „Lectura și abilitățile de viață”, la clasa a VII-a, și activități specifice CDI-ului la clasa a III-a. Sub genericul „De la lectura imaginii la lectura scrierii”, elevii au exploatat o poveste tradusă în limba bulgară și pe baza ilustrațiilor din carte au refăcut povestea în limbile engleză și română. Elevii au dat dovadă de imaginație debordantă, fiecare grupă rescriind povestea în stil propriu. Lecturarea cu voce tare a noilor variante ale poveștii originale a fost punctul culminant al activităților. Pe tot parcursul acțiunilor, elevii au fost „încurajați” de mascota evenimentului, Iepurașul Peter (din povestea „Peter Rabbit” de Beatrix Potter).
În partea a doua a activităților, elevii clasei a VII-a B au adus din biblioteca personală cartea preferată și au citit cu voce tare și cu intonația corespunzătoare un fragment pe care l-au îndrăgit în mod special.
Profesorii coordonatori au avut în vedere ca prin acest tip de activități să dezvolte în primul rând abilitatea de a citi și de a privi lectura ca o modalitate de destindere. Mijloacele folosite și abordarea non-formală au făcut ca elevii să-și dorească să participe cu entuziasm și să considere cititul ca fiind o activitate amuzantă, dar care în același timp necesită concentrare și atenție prin care învață să aplice abilitățile cognitive pentru a înțelege textul.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.