• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 2 Octombrie , 2015

Scandalul RAR - Wolksvagen

Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România, potrivit preşedintelui Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu.

 
 

„Astăzi (miercuri - n.r.) am avut o discuţie cu cei doi miniştri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărţile de identitate pentru maşinile care ar urma să fie vândute şi care sunt în stoc”, a anunţat Călin Popescu-Tăriceanu la un post de televiziune.

 

„Cred că e nevoie de o protecţie a consumatorilor, a cetăţenilor. În momentul în care autorităţile iau cunoştinţă de o astfel de situaţie, trebuie să reacţioneze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a spus preşedintele Senatului.

 

Călin Popescu-Tăriceanu consideră că statul român a fost înşelat, pentru că a încasat - prin taxa de mediu - mai puţini bani pentru maşini care poluează mai mult. „Cred că statul român trebuie să acţioneze, aşa cum fac şi celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro constructorul pentru fiecare maşină vândută”, a arătat Călin Popescu Tăriceanu.

 

Declaraţiile intervin în condiţiile în care au apărut şi primele cifre referitoare la efectele scandalului Dieselgate în România. Conform unor surse, peste 100 de mii de maşini produse de grupul Volkswagen, dotate cu softuri care păcălesc testele de mediu au ajuns în România. În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea, inclusiv din România, vor fi rechemate în service.

 

Peste o sută de mii de maşini Volkswagen cu probleme, care au fost vândute în ţara noastră, ar putea fi rechemate în service în perioada următoare, susţin unele surse din domeniul auto din România.

 

Conducerea Volkswagen precizează că n-a ştiut nimic despre softurile trucate, montate pe maşinile sale încă din 2007.

„Am aflat de aceste probleme la ultima întâlnire a conducerii, cu puţin timp înainte ca vestea să ajungă în presă. Vreau să fiu sincer. Trebuie să aflăm de ce conducerea nu a fost informată mai devreme despre problemele care se ştiau în Statele Unite de acum mai bine de un an”, a spus Olaf Lies, membru în conducerea Volkswagen.

 

Volkswagen încearcă acum să vadă cum poate înlocui softurile trucate la cele 11 milioane de maşini pe care sunt montate. Este vorba despre 5 milioane de autovehicule Volkswagen, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane - Skoda, 700 de mii de maşini Seat şi 1,8 milioane de dube.

Conducerea gigantului auto nu a estimat încă la cât se va ridica nota de plată pentru modificările aduse celor 11 milioane de maşini şi nici câţi bani vor fi necesari pentru a acoperi eventualele pagube pe care le va avea de achitat în urma proceselor.

„Angajaţii sunt neliniştiţi, nu ştiu ce le rezervă viitorul. Doar în Germania, Volkswagen are 300.000 de angajaţi, fără a-i include pe subcontractori. Vorbim de o companie care are reputaţie la nivel internaţional, care a fost grav afectată. Acum trebuie să aflăm cine este vinovat, cine a ştiut şi când a aflat”, a spus Olaf Lies.

 

Între timp, directorul executiv al Volkswagen a mers la Bruxelles, pentru a da explicaţii în scandalul „Dieselgate” comisarului european pentru Industrie.

„Comisia vrea fapte şi să descopere adevărul. Ne aşteptăm ca Volkswagen să colaboreze pe deplin cu autorităţile naţionale şi să respecte regulile Uniunii Europene”, a spus Ricardo Cardoso, purtător de cuvânt al Comisiei Europene.

 

După Statele Unite, Canada şi Elveţia, şi Spania a anunţat că opreşte vânzarea noilor modele dotate cu softul care păcăleşte testele.

 
 

Numărul maşinilor cu softuri trucate

 

Volkswagen - 5.000.000 de maşini

Audi - 2.100.000 de maşini
Skoda - 1.200.000 de maşini

Seat - 700.000 de maşini dubiţe comerciale - 1.800.000

 
 

Scandalul emisiilor poluante a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW în această lună că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

 

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

 

Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficialii din Germania şi Franţa au cerut, la rândul lor, ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.

 

Volkswagen intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.

Grupul va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.