• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 23 Noiembrie , 2021

Președintele CJ Maramureș, Ionel Bogdan, și primarul Cătălin Cherecheș au semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate a Variantei ocolitoare a municipiului Baia Mare

A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate a obiectivului de investiții „Variantă de ocolire Baia Mare”, de către președintele Consiliului Județean Maramureș, Ionel Bogdan, primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, și reprezentanții societății care va realiza studiul.

Durata de execuție a contractului este de 18 luni, împărțită în două etape, anume: etapa I prevede elaborarea studiului de fezabilitate și obținerea de avize și acorduri necesare în maximum șase luni, iar etapa a II-a prevede întocmirea documentațiilor suport, pregătirea, evaluarea, depunerea și aprobarea cererii de finanțare, etapă care va fi desfășurată pe o perioadă de 12 luni. În ceea ce privește lucrările de execuție pentru acest proiect, acestea vor fi demarate în anul 2023.

Suma totală pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este de 1.964.600,00 lei, la care se adaugă TVA. Finanțarea necesară pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru acest proiect va fi asigurată în parteneriat, de către Consiliul Județean Maramureș și Primăria Baia Mare, în baza Acordului de asociere dintre cele două instituții adoptat la finele anului 2020.

Tot pentru asigurarea realizării acestui proiect a fost semnat și un Acord de parteneriat între Consiliul Județean Maramureș și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 88 de milioane de euro, bani care vor fi asigurați din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Conform datelor tehnice, lungimea estimată a centurii ocolitoare este de 30 de kilometri, fiind  prevăzută cu o bandă pe sens, respectiv cu două benzi pe sens în zonele de trafic mai aglomerat, și cu noduri rutiere, care vor asigura conectivitatea cu toate drumurile naționale și județene din zona adiacentă municipiului Baia Mare.

Varianta ocolitoare metropolitană va intersecta următoarele drumuri:
DN 1C Baia Mare – Halmeu (Satu Mare);  DC 99 Merișor; DC 97 Bozânta Mare; DC 68 Bozânta Mică; DC 68 Lăpușel; Conexiune Drum Expres Someș; DN 1C Dej – Baia Mare;  DJ 182B Baia Mare – Șomcuta Mare;  DN 18B Baia Mare – Târgu Lăpuș;  DC 25 Satu Nou de Sus;  DN 18 Baia Sprie – Sighetu Marmației. De asemenea, va asigura conectivitate cu Aeroportul Internațional Maramureș, care urmează să beneficieze de un terminal nou, modern, adaptat nevoilor de dezvoltare a județului.

Ionel Bogdan, președintele ad­mi­nistrației județene, a vorbit despre importanța realizării proiectelor care dezvoltă rețeaua de transport de la nivelul județului Maramureș și, implicit, a municipiului Baia Mare: „Prin dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona metropolitană a municipiului Baia Mare, vom spori eficiența economică a infra­structurii de transport din Mara­mureș și, astfel, contribuim la dezvoltarea economică a județului și, totodată, creăm premisele pentru creșterea investițiilor. Odată cu realizarea centurii ocolitoare a municipiului Baia Mare, asigurăm accesul populației și al mediului de afaceri la o rețea de transport rutier sigură, operațională, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere, precum și la reducerea timpilor de călătorie.

Mulțumesc Primăriei Baia Mare și primăriilor Baia Sprie, Tăuții-Mă­ghe­răuș, Groși, Recea și Dum­bră­vița pentru deschiderea și sprijinul acordat acestui proiect. Împreună vom reuși să dezvoltăm această zonă metropolitană, să creăm condiții pentru investiții și pentru o viață mai bună pentru ma­ra­mureșeni”.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.