• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 14 Iunie 2021

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 9 Aprilie , 2021

Drumurile expres ce vor lega Maramureșul de Europa și vor asigura acces rapid în restul țării

Vorbim permanent de fap­tul că pen­tru Ma­ra­­­mureș dezvol­ta­rea tu­ris­mului și investițiile în acest domeniu sunt esențiale în vederea creșterii potențialului său economic. Însă, asta rămâne doar o simplă perspectivă, atâta vreme cât infrastructura rutieră lasă încă foarte mult de dorit. Vedem că guvernările de după ‚90 nu s-au arătat interesate în a pune această zonă pe harta priorităților în ceea ce privește culoarele rapide destinate traficului auto, astfel că am intrat într-un permanent și iritant con de umbră. În timp ce în județele din jur observăm șosele tot mai bune și căi de acces mo­dernizate către drumurile rapide și autostrăzi, Maramureșul s-a limitat, în ultimii ani, la reabilitarea unor drumuri județene și naționale (acestea din urmă aflându-se cu preponderență în zona istorică de dincolo de pasul Gutâi). În același timp, multe alte căi rutiere ale județului se prezintă prost și se simte nevoia unor drumuri de calitate, de care să beneficieze majoritatea maramureșenilor și a celor care tranzitează regiunea.
Acum, însă, Maramureșul pare a face pași importanți spre a bene­ficia de cea mai importantă investiție în infrastructura rutieră de până acum. Săptămâna aceasta, Guvernul a aprobat un document important pentru conectarea ju­de­țului la principalele căi de transport rutier atât din țară, cât și din străinătate. Senatorul USR Maramureș, Dan Ivan, im­plicat direct în realizarea de­mersurilor premergătoare in­clu­derii județului pe lista investițiilor prioritare la nivel național, afirmă că viitoarele drumuri vor fi o punte de legătură între vestul Europei și capitală.

 


„Dincolo de vorbele frumoase pe care le tot auzim în campaniile electorale, când, desigur, mânați de intenții bune, politicienii pre­­zin­tă electoratului diverse vii­­toare realizări, ce ulterior ră­mân la stadiul de utopii, iată că Executivul, din care și USR face parte, a votat acum pentru un memorandum extrem de im­portant. Acesta îl mandatează pe ministrul Investițiilor și Pro­iec­­telor Europene, Cristian Ghi­nea, să negocieze cu Comisia Eu­ro­peană condițiile aprobării Pla­nului Național de Redresare și Reziliență, precum și a cererii de împrumut în vederea realizării acestuia.
Este important să pornim cu drep­tul această investiție ma­joră la nivel național, care pentru Maramureș înseamnă, la modul con­cret, rea­lizarea a două căi de comunicație de tip drum expres. Acestea vor lega Baia Mare de Satu Mare, ceea ce înseamnă racor­darea la Ungaria și restul Uniunii Europene, precum și Baia Mare de Jibou, cu continuare imediată pe Autostrada Transil­vania, conec­tată direct cu capitala țării. Este un proces lung de acum și până la momentul în care acest drum va fi dat în folosință, dar putem spune că astăzi s-a făcut primul pas în această direcție. Fără includerea acestui proiect în PNRR, Maramureșul avea neșansa de a rămâne izolat din punctul de vedere al infrastructurii rutiere de mare viteză pentru cel puțin încă un deceniu”, conchide senatorul USR Dan Ivan.

 

Date tehnice
Drumul expres Baia Mare – Satu Mare

Distanță totală: 55,5 km
Traseu efectiv: Satu Mare – Hideaga (comuna Satulung, intersecția cu E 58)
Cost estimat: 340 de milioane euro (plătiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență)
Costuri aferente Consiliului Județean Maramureș și Consiliului Județean Satu Mare, pentru studiul de fezabilitate: 3,2 milioane euro (recuperabili de la Ministerul Fondurilor Europene)
 

Drumul expres Baia Mare – Jibou
Distanță totală: 54,8
Traseu efectiv: Baia Mare – Jibou
Cost estimat: 425 de milioane euro (plătiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență)
Costuri aferente Consiliului Județean Maramureș și Consiliului Județean Sălaj, pentru studiul de fezabilitate: 4 milioane euro (recuperabili de la Ministerul Fondurilor Europene)
   

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.