Curs valutar








Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii



Calendar of wellbeing in school proiect etwinning 2025
înv.Rotar Voichița și înv. Moș Ileana
Scoala Gimnazială ”Lucian Blaga” Baia Mare a participat cu efectivele claselor a IV- a B și a IV-a C, conduse de doamnele înv. Moș Ileana și Rotar Voichița la proiectul etwinning „Calendarul bunăstării în școală” fondat de doamnele Borș Elisabeta Școala Aplold Mureș și Kremena Marinova Bulgaria, începând cu luna octombrie 2024. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/calendar-wellbeing-school/twinspace/pages/dissemination
Acesta aste un proiect pentru un mediu școlar sănătos și plăcut, care contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor și la succesul lor academic și personal. Proiectul eTwinning „Calendarul bunăstării școlare” include o varietate de activități menite să promoveze bunăstarea emoțională, fizică și socială a elevilor. Activitățile proiectului s-au creatprin colaborare, după ce echipa de proiect a fost stabilită sub forma unui calendar de wellness. Implementarea acestor activități contribuie semnificativ la crearea unui climat școlar în care toți elevii se simt sprijiniți, înțeleși și încurajați să se dezvolte armonios. Activitățile proiectului eTwinning „Calendarul bunăstării în școală” sunt esențiale pentru crearea unui mediu educațional sănătos și prietenos pentru elevi, profesori și întreaga comunitate școlară europeană.
Obiectivele principale ale acestui proiect sunt promovarea bunăstării în rândul elevilor și profesorilor, crearea și menținerea unui mediu educațional sănătos, pozitiv și incluziv, care să susțină dezvoltarea armonioasă a elevilor din punct de vedere emoțional, social și fizic. Acest proiect își propune să asigure bunăstarea generală în cadrul comunității școlare, atât pentru elevi, cât și pentru profesori.
Se urmărește încurajarea elevilor ca să-și exprime sentimentele, să-și gestioneze emoțiile și să construiască relații pozitive cu cei din jur. Dezvoltarea unui mediu educațional pozitiv în care toți participanții se simt respectați și sprijiniți. Facilitarea schimbului de idei și experiențe între școli din diferite țări, în vederea adoptării celor mai bune metode de promovare a bunăstării, dezvoltarea activităților de colaborare, de sprijin reciproc, de prietenie și promovarea bunăstării ca urmare a acestor colaborări.
Am participat la urătoarele activități create de echipa de proiect: desfășurate lunar după cum urmează. În luna octombrie avut loc pregătirea pentru demararea proiectului: selecția partenerilor, împărțirea sarcinilor de lucru, crearea simbolurilor proiectului, prezentarea partenerilor, prezentarea școlilor, prezentarea elevilor. În octombrie s-a derulat activitatea Bunăstarea în natură - #CodeWeek.
În noiembrie am creat simboluri ale proiectului: sigla, posterul, organizarea echipelor de lucru. În decembrie a lucrat podoabe pentru sala de clasă:bradulde Crăciun- în carulactivității Bunăstarea clasei mele. În ianuarie a derulat activitatea Bunăstarea campaniei mele, am sărbătorit Ziua Nonviolenței în școli printr- o capanie deconștientizare a efectelor bullingului. Diseminarea acestei activități s-a făcut sub forma unei cărți care a obținut ISBN de la Biblioteca Națională a României. În februarie am cercetat Bunăstarea prin muzică, dans, poezie și pictură. Aceata a fost coordonată de d-nele profesoare. Elevii au dansat, au cântat și au creat și recitat poezii cunoscute. Luna martie a fost plină de activitatea Bunăstarea prin discipline: educație socială, am realizat și aplicat laclasă câte un plan de lectie despre drepturile copiilor, care a fost postat într-o carte virtuală. În aprilie am realizat jocuri matematice oline pe platforme cunoscute de elevi- Bunăstarea prin discipline: matematică, științe ale naturii, Tic. Elevii s-au delectat învățând online prin jocuri concepte matematice. Încheierea proiectului are loc în mai cu activitatea Ziua eTwinning, în care am avut o conferință cu elevii din țările partenere.
Participanții la proiect au dobândit abilități de viață valoroase, au dezvoltat relații pozitive atât în interiorul, cât și în afara școlii. Proiectul a creeat o cultură a bunăstării în comunitățile școlare implicate în proiect.
În octombrie am fost cel puțin 15 minute afară, bucurându-ne de natură. Timpul petrecut în natură a t ajuta să participăm la încredere la #EUCodeWeek. Au observat frunzele, forma, culorile lor. Profesorii au pregătit o fișă și au testat abilitățile digitale și de codare într-un mod distractiv și captivant. Această activitate a creaat un climat școlar în care toți elevii se simțeau sprijiniți, înțeleși și încurajați.
Rezultatele proiectului reflectă îmbunătățiri ale bunăstării emoționale, sociale și fizice și pot fi măsurate pe termen scurt și lung prin: îmbunătățirea climatului școlar, dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale elevilor, performanțe școlare mai bune, implicarea activă a familiei și a comunității, creșterea implicării elevilor în activități extracurriculare, reducerea absenteismului si abandonului scolar.
La finalul proiectului elevii și profesorii au primit diplome concepute special de fondatorii de proiect și au atașat în spațiul Twinspace Home al proiectului o poză de grup cu diplomele din fiecare țară.