• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 8 Martie , 2021

168 de milioane de bănci goale

UNICEF dezvăluie „Clasa pandemică” la sediul Națiunilor Unite din New York pentru a atrage atenția asupra necesității ca guvernele să prioritizeze redeschiderea școlilor. Pentru peste 168 de milioane de copii din întreaga lume, școlile sunt închise complet de aproape un an, din cauza restricțiilor impuse de COVID-19, potrivit noilor date publicate de către UNICEF. Mai mult, în jur de 214 milioane de copii din lume, adică unu din șapte, au ratat peste trei sferturi dintre cursurile cu prezență fizică.

 

 

UNICEF a publicat un studiu îngrijorător, care arată că școlile sunt închise complet de aproape un an pentru peste 168 de milioane de copii din întreaga lume. Analiza realizată în cadrul raportului privind închiderea școlilor notează faptul că 14 ţări din lume au rămas în mare parte închise în perioada martie 2020 – februarie 2021. Două treimi dintre acestea se află în America Latină şi Caraibe, fiind afectați aproape 98 de milioane de elevi. Din cele 14 țări, Panama a ținut închise școlile cele mai multe zile, fiind urmată de El Salvador, Bangladesh şi Bolivia.

Henrietta Fore, director executiv al UNICEF: „Aproape de împlinirea unui an de la declanșarea pandemiei de COVID-19, remarcăm din nou criza din domeniul educației provocată de măsurile de carantină. Cu fiecare zi ce trece, copiii care nu pot participa la ore în persoană rămân tot mai mult în urmă, cei mai marginalizați plătind cel mai scump preț. Nu ne permitem să intrăm într-un al doilea an în care acești copii să aibă un număr redus de cursuri cu prezență fizică sau chiar deloc. Trebuie să se depună toate eforturile pentru a menține deschise școlile sau pentru a le prioritiza în cadrul unor planuri de redeschidere”.

Închiderea școlilor are consecințe devastatoare asupra educației și bunăstării copiilor. Copiii cei mai vulnerabili și cei care nu au acces la învățământul la distanță sunt expuși unui risc crescut de abandon școlar și chiar riscului de căsătorie timpurie sau de exploatare prin muncă. Potrivit ultimelor date ale UNESCO, la nivel mondial, educația a peste 888 de milioane de copii este în conti­nuare afectată de întreruperile provocate de închiderea completă și parțială a școlilor. Conform datelor UNICEF,  în perioada 11 martie 2020 – 2 februarie 2021, în România, dintr-un total de 157 de zile școlare, instituțiile de învă­țământ au fost închise 108 zile și parțial închise 49 de zile.
 

 

 

„Cu fiecare zi ce trece, copiii care nu pot participa la ore în persoană rămân tot mai mult în urmă, cei mai marginalizați plătind cel mai scump preț”.
Henrietta Fore, director executiv al UNICEF

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.