• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 14 Iunie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 18 Septembrie , 2023

110 ani de la darea în exploatare a liniei de cale ferată Valea Vișeului - Borșa

Leonard Alexandru Pop
coordonatorul Cercului Filatelic al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” din Baia Mare

Cu o istorie de 110 ani de la inaugurarea liniei ferate Valea Vișeului - Borșa, acest traseu feroviar a fost o conexiune crucială în România, măsurând 55,2 kilometri în lungime și având o singură linie neelectrificată. Acesta a făcut parte din magistrala CFR 409 și a traversat județul Maramureș, urmând cursul râului Vișeu.


La momentul construirii aces­tei căi ferate, Transilvania era parte a Regatului Ungariei. În 1872, s-a dat în folosință linia ferată Satu Mare - Sighetu Marmației, conectând astfel Depresiunea Maramureșului la rețeaua feroviară prin valea râului Tisa. Extinderea acestei rețele cu linia ferată Sighetu Marmației - Ivano-Frankivsk în 1895 a contribuit la dezvoltarea altor regiuni din Maramureș.
Ulterior, guvernul maghiar a conceput planuri pentru construirea unei linii ferate în sud-estul comitatului Maramureș, cu scopul de a ușura transportul lemnului din Munții Carpați și de a facilita accesul la depozitele de minereu de la Baia Borșa.
Începând din localitatea Valea Vișeului, care era deja conectată la calea ferată Sighetu Marmației - Ivano-Frankivsk, s-a construit o linie ferată cu ecartament normal care urma cursul râului Vișeu, trecând prin Vișeu de Sus până la Borșa. Această linie a fost deschisă traficului pe 18 septembrie 1913 și a inclus opriri la Vișeu Bistra, Petrova, Leordina, Bocicoel, Vișeu de Jos, Vișeu de Sus și Moisei.
În 1949, linia ferată Salva - Vișeu de Jos a fost inaugurată, consolidând astfel importanța liniei ferate Valea Vișeului - Borșa ca parte a rețelei feroviare care lega Maramureșul de restul țării.
Cu toate acestea, în martie 1997, tronsonul feroviar între Vișeu de Jos și Borșa a fost închis pentru traficul de pasageri. Ulterior, linia a fost abandonată, cimentată, asfaltată sau acoperită de vegetație, devenind pradă pe anumite porțiuni alunecărilor de teren.
Pentru a aniversa cei 110 ani de la inaugurarea acestei linii feroviare care a funcționat aproape 85 de ani în pitoreasca regiune a Mara­mu­reșului, Cercul Filatelic al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” din Baia Mare a creat un plic special (întreg poștal) cu o imagine semiartistică care prezintă un tren de călători surprins în localitatea Moisei în 1992.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.