• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 24 Ianuarie , 2022

Pentru iubitorii mersului pe bicicletă. Asociația Maramureș Bike, un an de activitate excepțională

Asociația Maramureș Bike a împlinit un an de activitate. Înființată la începutul anului 2021 de un grup de iubitori ai mersului pe bicicletă, asociația a avut de luptat cu pandemia, dar și cu un oarecare imobilism al administrației locale în privința implicării în problema asociației, aceea a lipsei pistelor de biciclete. Am vorbit cu Adrian Teaciu, unul dintre coordonatorii Asociației, despre realizările în acest prim an de activitate. Dincolo de pandemie, iubitorii mersului pe  bicicletă au participat la excelentele manifestări organizate în cursul anului trecut de Asociația Maramureș Bike.


Coordonatorul Asociației ne-a spus despre acti­vitățile realizate în  cursul anului trecut, dar și despre problemele întâmpinate.
„Anul 2021 a fost un an în care am reușit să facem o echipă care are același obiectiv, o echipă care s-a implicat încă din prima zi în proiectele asociației, chiar dacă nu ne cunoșteam unii cu alții. A fost un super eveniment, la care am colaborat cu parteneri de renume (HHC și UAC) dar și cu magazinele partenere (BikeShop, Ski & Bike Centre și Service-ul Dr. Bike). Au participat la evenimentul nostru peste 1000 de băimăreni. A fost ceva incredibil!
În baza acordului de colaborare semnat cu CJ MM, echipa MM Bike a documentat în teren șase trasee de drumeție din zona de Nord a Băii Mari, urmând să se organizeze licitația pentru marcarea traseelor în 2022. Dorim să avem în zona noastră trasee de biking & hiking marcate corespunzător, aces­ta fiind scopul pentru care MM Bike s-a implicat în acest proiect.
În 2021 am avut patru întâlniri cu autoritățile locale pentru a obține un punct de vedere oficial cu privire la dezvoltarea infrastructurii locale. În momentul de față, nu se ia în calcul amenajarea de piste de biciclete pe malul Săsarului, zonă pe care MM Bike o consideră cea mai potrivită pentru amenajarea de piste care să traverseze orașul de la un capăt la altul. Ca soluție de compromis, am propus Primăriei Baia Mare trasarea de piste pe trotuare, iar pentru asta am parcurs și am măsurat de două ori trotuarele din oraș, harta cu traseele propuse fiind predată domnului viceprimar spre analiză și transmiterea unui răspuns oficial din partea Primăriei Baia Mare. Am depus proiectul nostru pe site-ul Primăriei în programul de Bugetare Participativă, dar nu am primit încă niciun răspuns. În 2022, ne propunem să facem demersurile necesare pentru a convinge Primăria să realizeze piste de biciclete pe malul drept al Săsarului.
Magazinul online Maramureș Bike a fost lansat cu sprijinul Gomag, care ne-a pus gratuit la dispoziție platforma lor de e-commerce. Fanshop-ul MM Bike a pornit cu trei produse personalizate, dar dorim ca în 2022 să adăugăm noi produse”, a spus Adrian Teaciu.

În discuția avută, am vorbit și despre realizări, dar și despre neîmpliniri. Regretul cel mare este că nu s-a reușit un dialog cu autoritățile locale pentru a putea demara realizarea de piste de biciclete.

„Lipsa acțiunii din partea auto­rităților locale în ce privește acest fenomen care ia tot mai mare amploare peste tot, în toată lumea,
ne-a determinat să înființăm Aso­cia­ția.  Chiar și în România sunt orașe care alocă bugete locale sau județene importante pentru acti­vități cu bicicleta, unde se dezvoltă infrastructura pentru mersul pe bicicletă. Dar la noi nu se întâmplă nimic. Avem un potențial enorm, dar, din păcate, nu există un cadru, la nivel de autoritate locală, pentru o organizație ca a noastră. Măcar din punct de vedere organizatoric. Noi am creat această or­ganizație pentru că era un gol și era nevoie.
Rep.: Cum a fost primită inițiativa dumneavoastră de către comunitatea băimăreană, maramureșeană?
A.T.: Foarte bine. Noi am încercat să atragem membri noi prin site-ul pe care îl avem și, fiind o organizație non profit, am pus o taxă modică de un leu pe lună pentru cei care vor să fie membri. Însă, impactul nu a fost pe măsura așteptărilor. În acest moment, avem sub 150 de membri. În schimb, reacția publicului la acțiu­nile pe care le-am făcut în cursul anului trecut a fost fenomenală. Am avut peste o mie de oameni la activitățile din luna iunie.  Am mai făcut niște ieșiri la pădure, în momentul în care am atins o sută de membri, unde au participat peste o sută de copii cu părinții lor. Am mai organizat excursii de-a lungul orașului și alte acțiuni punctuale cu anumiți membri din asociație. Cea mai bună reacție la ceea ce facem noi este pe rețelele sociale. Acolo se pot vedea părerile față de concursurile pe care le-am organizat. Dincolo de aceste aspecte, avem de lucru pentru a aduce în atenția băimărenilor ceea ce dorim să facem cu ajutorul lor, singuri nu putem. Și din acest punct de vedere mai avem de lucru. Nu suntem unde ne-am dorit să fim. Această situație nedorită este, poate, și din cauza faptului că foarte multe din acțiunile noastre depind de aprobarea autorităților locale. Și aici lucrurile nu se mișcă. Poate de aceea este și un interes mai scăzut din partea oamenilor.

Rep.: Principala problemă este lipsa pistelor de bicicletă în Baia Mare?
A.T.: În principal, da. Noi avem documentat aproape 800 de kilometri de trasee de bicicletă și picior în ariile din afara orașului. Suntem parteneri cu Consiliul Județean, iar membrii noștri au fost activi la marcarea zonei Gutâi-Creasta Cocoșului. Am marcat, împreună cu cei de la  Salvamont, Crucea Albastră, Parcul Regina Maria. Toate aceste trasee sunt trecute la noi pe site. În plus, mai avem încă 15 trasee documentate, doar că nu am avut timpul necesar să le urcăm la noi pe site, din cauza acțiunilor pe care le-am avut pe final de an 2021.
Dorim ca, la începutul verii 2022, să avem aproximativ 1500 de kilometri de trasee pe care noi le-am parcurs și le-am documentat, știind că se pretează pentru bicicletă sau cu picior.  Documentarea este făcută în cel mai profesionist mod” a spus Adrian Teaciu. 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.