• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 17 Noiembrie 2025

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 17 Noiembrie , 2025

Doru Dăncuș prezintă proiectele momentului. Pe ploaie și pe vânt, facem Baia Mare bine!

Zilele trecute, a fost organizată de către primarul de Baia Mare, Doru Dăncuș, o conferință de presă pe trotuarul din fața hotelului Mara. Primarul băimărean a fost însoțit de angajați ai primăriei, cei care lucrează la proiecte, la finanțări, dar și de reprezentați ai firmelor care muncesc pe infrastructura rutieră a orașului.

 

Primarul Dăncuș a prezentat  proiectul  „Modernizarea bulevardelor București, Republicii, Unirii, Traian și modernizarea străzii Gării, precum și crearea unor trasee dedicate transportului public în comun și pistelor de biciclete – Tronson I: Bulevardele Unirii și Traian”. Acest proiect este cofinanțat prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027 și reprezintă o investiție strategică în mobilitatea urbană durabilă. Valoarea totală a investiției este de 47.892.044,63 lei (cu TVA inclus), proiectul fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul local.

 

Lucrările prevăzute includ:

  • modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale;
  • amenajarea pistelor pentru bicicliști și a benzilor dedicate transportului public;
  • reabilitarea podului Unirii – Independenței;
  • modernizarea sistemului de iluminat public;
  • amenajarea spațiilor verzi și a stațiilor de autobuz;
  • implementarea unui sistem inteligent de management al traficului.

 

„Da, deschidem un nou mare șantier în Baia Mare și îmi cer scuze în avans pentru momentele de disconfort pe care le va crea. Însă, nu pot să îmi cer iertare, pentru că facem exact ceea ce ne-am asumat încă din campania electorală de acum un an, deși poate mulți nu au crezut: transformăm orașul, concret, proiect cu proiect, șantier cu șantier!

 

Am semnat astăzi contractul de execuție pentru reabilitarea și modernizarea bulevardului Unirii pe un tronson de aproximativ 1 km, respectiv a bulevardului Traian pe un tronson de 1,4 kilometri. Două dintre cele mai importante și circulate artere din oraș pe care le vom transforma complet prin acest proiect a cărui valoare a contractului de execuție semnat astăzi este de aproximativ 48 milioane lei, la care se adaugă TVA, cu un milion sub suma estimată. Un proiect amplu, pentru care am obținut finanțarea prin PRNV.

 

Sunt bucuros și, în același timp, ușurat că lucrările vor fi executate de o firmă serioasă, pe care o cunoaștem și care realizează astăzi proiecte de infrastructură importante în Baia Mare, printre care Pasajul de la Italsofa care e aproape finalizat sau strada Victoriei pe care o vom inaugura la jumătatea anului viitor. Urmează să emitem ordinul de începere, după care termenul de execuție va fi de 36 de luni. Am încredere, însă, în echipa ARL Cluj și în domnul Dan Mihancea, directorul general, că vor finaliza acest proiect nu doar înainte de termen, ci și la exigențele pe care băimărenii le așteaptă.

 

Lucrările vizează, printre altele, refacerea unui pod sau, mai bine zis, construirea unuia de la zero. Primul din ultimii mulți ani, dar nu ultimul din următoarea perioadă. Mă refer la podul de pe bulevardul Unirii, de la intersecția cu bulevardul Independenței, care va fi construit la două benzi pe sens și va include piste de biciclete și trotuare, ambele cu o lățime de 1,5 metri.

 

Mai departe, ambele tronsoane modernizate vor avea câte două benzi de circulație pe fiecare sens. Vom integra, de asemenea, benzi prioritare pentru transportul public. Vor fi construite 6 stații de autobuz, 2 pe Unirii și 4 pe Traian, fiecare prevăzute și cu marcaje tactilo-vizuale pentru nevăzători, marcaje care vor exista și în zonele de treceri de pietoni. Trotuarele vor fi refăcute, iar spațiile verzi reamenajate. Încercăm aici să păstrăm pe cât se poate arborii existenți, în timp ce plantăm alții și amenajăm zone cu gazon. Construim, de asemenea, piste pentru biciclete pe o lungime totală de 4,5 kilometri. Rețelele de utilități, gaz, apă, canalizare, iluminat public, vor fi introduse în subteran, canalizarea pluvială va fi refăcută, iar stâlpii de iluminat vor fi schimbați integral.

 

Și nu ne oprim aici. Printre altele, pe care vi le voi prezenta la momentul potrivit, avem deja în plan noi investiții pentru fluidizarea traficului în oraș, printre care Pasajul de Vest, care va lega bulevardele Independenței și Regele Mihai I de la Dacia Service de Dedeman, că tot vorbeam despre construcția de poduri peste Săsar, respectiv un pasaj subteran la Semilună. Lucrăm deja la pregătirea documentațiilor tehnice pentru ele și le vom introduce în lista obiectivelor de investiții pentru anul următor, pentru elaborarea studiilor de fezabilitate. Am spus și o repet: nu mai avem timp de pierdut! Da, există deranj, dar este un inconvenient peste care trebuie să trecem cu toții, împreună, dacă vrem un oraș modern, european. Pentru că, tot împreună, facem Baia Mare bine!”, a spus primarul Doru Dăncuș.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.