• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Duminică , 12 Decembrie , 2010

Calitatea in invatamantul maramuresean

Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), impreuna cu Inspectorul Scolar Maramures, a organizat o masa rotunda la care au participat 50 de cadre didactice (directori, inspectori scolari, experti in evaluare si acreditare, colaboratori externi ai ARACIP) din regiunea de dezvoltare Nord-Vest. Inspectoratul Scolar Maramurs este coordonator al Regiunii Nord-Vest si partener al ARACIP in proiectul „Dezvoltarea culturii calitatii si furnizarea unei educatii de calitate in sistemul de invatamant preuniversitar din Romania prin implementarea standardelor de referinta.”, proiect cofinantat din Fondul Social European prin programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, 2007-2013. Activitatea va sta la baza completarii cadrului legislativ actual referitor la calitatea invatamantului preuniversitar romanesc prin promovarea unui proiect de hotarare a Guvernului pentru aprobarea metodologiei de evaluare externa a calitatii educatiei. Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP), institutie publica de interes international, aflata in subordinea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, deruleaza, incepand din iulie 2010 acest proiect prin implementarea standardelor de referinta POSDRU-85-1.1-55330. Obiectivul general al proiectului este: Cresterea capacitatii sistemului de invatamant preuniversitar de a furniza educatie de calitate prin implementarea standardelor de referinta. In urma derularii acestui proiect, 1000 de unitati de invatamant preuniversitar, publice si private, vor fi evaluate extern, reacreditate, si li se va atesta nivelul de calitate, pe baza indicatorilor de performanta si a hartii riscului educational, iar cele 1000 de rapoarte de evaluare externa a calitatii rezultate, vor fi publicate. Se va realiza un raport privind starea calitatii sistemului de invatamant preuniversitar, precum si un studiu national privind stadiul calitatii in educatie. O importanta deosebita va fi acordata resursei umane implicate in furnizarea unui invatamant de calitate prin formarea si certificarea a 5100 de cadre didactice. De asemenea, se va derula o campanie de constientizare a stadiului culturii calitatii si a dreptului la o educatie de calitate si se va publica, de doua ori pe an, cate un newsletter al calitatii, distribuit in fiecare unitate de invatamant din Romania. Proiectul se inscrie intr-o serie de trei proiecte strategice care au ca scop asigurarea calitatii in scolile romanesti. Instrumentele calitatii, elaborate in cadrul acestor proiecte cu finantare din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea resurselor Umane, 2007-2013, vor permite completarea legislatiei actuale a calitatii educatiei. Acestea se vor transfera la nivel national si vor reprezenta baza realizarii primei evaluari externe a calitatii la toate unitatile de invatamant preuniversitar din Romania. In judet proiectul este coordonat de inspectorul general scolar, Mariana Pop. Se va derula o campanie de constientizare a stadiului culturii calitatii si a dreptului la o educatie de calitate si se va publica, de doua ori pe an, cate un newsletter al calitatii, distribuit in fiecare unitate de invatamant din Romania. Proiectul se inscrie intr-o serie de trei proiecte strategice care au ca scop asigurarea calitatii in scolile romanesti.

Comentariile celorlalți

Michele pe 22.06.2013 la 22:49
Nu este corect ca iar raman pe dfinaaara absolventii anului 2011. Acestia au la baza Liceul Pedagogic, competente metodice sporite fata de simplii absolventi de liceu, chiar daca sunt absolventi Bologna 1 nu sunt cu nimic mai prejos decat colegii absolventi ai IP3, practica pedagogica facuta in timpul anilor de studiii-a pregatit foarte bine si sub acest aspect. Articolul 248 al Legii nr. 1/2011 ii nedreptateste pe acesti colegi. Toti absolventii USH afalti in aceasta situatie si-au continuat ultimii 2 ani de stiudiu si licenta la zi. Ei ce echivalare de studii sa-si faca? Ordinul citatii nedreptateste in continuare! MECTS ar fi trebuit sa ia masuri sa scoata in afara legii uiversitatea daca nu si-a facut acreditarea/reacreditarea, sa anunte toti studentii sa nu se inscrie la respectivele facultati din cadrul USH. De aceea MECTS are datoria sa regleze aceste lucruri si pentru ei.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.