• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 8 Octombrie , 2012

Ziua Limbilor Europene - la Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare

Începând cu anul 2001, ziua de 26 septembrie este dedicată celebrării limbilor europene. Europa este posesoarea unei adevărate bogăţii lingvistice: 23 de limbi oficiale şi peste 60 de comunităţi autohtone care vorbesc o limbă regională sau minoritară, fără a fi menţionate limbile vorbite de cetăţenii provenind din alte ţări şi de pe alte continente. Tocmai pentru a atrage atenţia asupra acestei imense bogăţii lingvistice, Uniunea Europeană şi Consiliul Europei au lansat în 2001 iniţiativa Anului European al Limbilor.

 
 

26 septembrie reprezintă o zi festivă, cu sonorităţi multilingve şi o ocazie de a petrece. În fiecare an, în această zi se organizează sute de evenimente în toată Europa: spectacole, animaţii pentru copii, jocuri muzicale, cursuri de limbi străine, emisiuni de radio şi televiziune, conferinţe şi alte activităţi.

La Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare – director prof. Grigore Mureşan – programul organizat cu această ocazie a cuprins o serie de activităţi culturale şi lingvistice, care au avut ca scop principal încurajarea învăţării limbilor străine la şcoală sau în afara acesteia, precum şi sensibilizarea publicului şcolar faţă de plurilingvism în Europa.

 

Activităţile au debutat cu intonarea Imnului Europei şi cu mesajul Uniunii Europene care a fost citit de către elevi în limbile română, engleză, franceză, germană, maghiară, italiană, spaniolă şi portugheză. Sub îndrumarea profesorilor de limbi moderne, diriginţilor şi a profesorului documentarist, elevii au reuşit să citească fluent şi corect mesajul în toate limbile amintite.

 

Câteva din produsele finale realizate în cadrul Proiectului Comenius „Streams of Culture”, au servit ca suport logistic în organizarea şi desfăşurarea celorlalte activităţi: elevii din ciclul gimnazial au prezentat şi descris în limba engleză paşii de dans, costumele şi instrumentele muzicale folosite în dansuri populare din Italia, Danemarca şi Republica Cehă. Elevii din clasele III B – învăţătoare Ierima Maria, IV B – învăţătoare Brânzei Maria Claudia şi IV C – învăţătoare Horincar Maria – au învăţat şi au interpretat dansurile respective, spre încântarea publicului, din care au făcut parte elevi, profesori, părinţi şi membri ai comunităţii locale.

Importanţa studierii temeinice a limbilor moderne, în special a limbii engleze, a fost subliniată de eleva Vlaicu Antonela – clasa a VIII – a A – în prezentarea premiilor şi distincţilor obţinute în urma desfăşurării proiectelor europene „Streams of Culture” – Certificat Lingvistic European 2012, acordat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi e-Twinning „A European Story” – Certificat Naţional de Calitate 2012 pentru creativitate, sustenabilitate şi implicarea activă a elevilor.

Coordonatorul proiectelor menţionate, profesoara de limba engleză Monika Bandi a prezentat ideea care stă la baza noului proiect e-Twinning din acest an – E(e)st@ry, proiect care a fost desemnat ca fiind cel mai bun proiect al lunii august 2012, desemnare care a dus la invitaţia de a participa la Seminarul de Dezvoltarea Profesională: Our European Cultural Heritage, organizat de Centrul e-Twinning din Budapesta, în perioada 27-29 septembrie 2012.

„Consider că participarea mea - în calitate de profesor de limba engleză şi coordonator de proiecte europene la nivel de şcoală- la acest PDW a fost oportună şi de bun augur pentru dezvoltarea de noi proiecte eTwinning din perspectiva experienţei acumulate. Am beneficiat de idei practice, sfaturi utile şi exemple edificatoare pentru viitoarele activităţi pe platforma eTwinning. “ - Monika Bandi, coordonator de proiect.

 
 

Prof. Doina Bedean

Prof. Monika Bandi

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.