• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 21 Aprilie , 2017

„Un manager trebuie să fie un bun gospodar și nu poți fi un bun gospodar dacă nu ești un bun profesionist, dacă nu ai onoare, demnitate, disponibilitate, imparțialitate”

Reporter:  Conduceți Inspectoratul de Poliție al Județului Maramureș de aproape 5 ani. Cum ați descrie această perioadă în câteva cuvinte?
Viorica Marincaş:  Conduc această unitate din anul 2012 și toată această perioadă a fost una de intense pro­vocări, de efort constant depus pentru ca unitatea să demonstreze cetățenilor că merită încrederea lor. Împreună cu colegii mei a trebuit să trecem peste momente de extraordinară solicitare profesională și peste câteva tragedii. Nu a fost deloc ușor și nu doresc asemenea experiențe în viitor.

Rep:  Dincolo de cifre și statistici oficiale, care este cea mai mare mulțu­mire/satisfacție de până acum?
V.M:  Dincolo de statistici și cifre oficiale… interesantă abordarea dumnea­voastră,  pentru că dincolo de cifre sunt cetățenii, comunitățile și noi, cei care lucrăm în slujba lor. Statisticile și cifrele, privite separat, depersonali­zează, golesc de conținut informațiile la care se referă. Am încercat în per­ma­nență să văd problemele reperezentate numeric, nu cifrele care le repre­zintă, pentru că doar astfel am putut empatiza cu cetățenii și comunitățile din care fac parte, și pentru că așa am reușit să fim performanți. Fără identificarea relației - titular de drepturi – drept încălcat – consecință – autor – polițist - noi, poli­ți­știi, am fi, dacă vreți, biografi.
Am înfrumuseța un pic prezentarea, dar nu am putea schimba conținutul. Or, rolul poliției este acela de a îmbunătăți sănătatea socială, nu de a contabiliza. Statisticile pe care le elaborăm sunt un mijloc, dar nu un scop. Care este cea mai mare mulțumire? Faptul că reușim, cu resurse limitate, să fim prezenți, vigilenți, și să ne facem datoria față de cetățeni.

Rep:  Care sunt principiile după care
v-ați ghidat activitatea managerială și pe care ați încercat să le implementați în cadrul inspectoratului?
V.M.: Când vorbim despre principii, e simplu. E doar doctrină. Principiile sunt deja definite și le respectăm toți, potri­vit palierelor noastre de competență, iar în momentul în care ele vin din natura noastră, ne definesc. Atunci când suntem bine definiți, avem și conștiința curată și reputația bună. Un manager trebuie să fie un bun gospodar și nu poți fi un bun gospodar dacă nu ești un bun profesionist, dacă nu ai onoare, demnitate, disponibilitate, imparțialitate etc. Principiile sunt implementate, le-am amintit prin punerea lor în lumină, prin acordarea statutului de exemplu celor care au excelat, prin efort continuu și prin întărirea colectivelor, prin consacrarea egalității tuturor.

Rep: Care sunt cele mai importante probleme cu care vă confruntați?
V.M.: Probleme sunt multe, nu este cazul să le numim nemulțumiri sau îngrijorări. Funcționăm într-o societate care trece prin reforme majore, din perspectivă socială și economică, iar instituțiile trebuie să arate că-și merită locul în peisajul public din România. Ele trebuie să funcționeze la cele mai înalte standarde și să ajungă să facă un singur lucru: atunci când nu se va mai putea face nimic, ele să mai poată face ceva. Asta este excelența. Asta în­seamnă onorabilitate, maturitate, demnitate, profesionalism, devotament și sacrificiu față de țară și de cetățeni.

Rep: Cum ați prezenta nobila profesie de polițist unor tineri care își aleg acum drumul profesional?
V.M.: Aici e simplu. Le-aș spune motivele care m-au făcut pe mine să o îmbrătișez, le-aș vorbi despre dorința de a face bine, despre bucuria pe care
ți-o oferă binele făcut celui ce are nevoie de el, despre satisfacțiile morale și profesionale, despre onoare și demnitate, despre solicitudine, despre în­credere și despre multe altele. Le-aș spune că este o profesie grea, dar că satisfacțiile sunt pe măsură. Le-aș spune că numai pasiunea pentru această profesie i-ar face să vină cu plăcere la serviciu și că sentimentele pe care le vor încerca nu ar putea fi egalate. Le-aș spune că dacă m-aș întoarce în perioada de debut a carierei mele, aș alege din nou, fără nicio ezitare, același drum.

Rep: Care sunt vulnerabilitățile jude­țului Maramureș, din punct de vedere al infracționalității?
V.M.:  Maramureșul nu „excelează” la vulnerabilități. Tabloul infracțional este arhetipal. Mai înregistrăm fluctuații la unele capitole, în special la infracțio­na­litatea judiciară măruntă, dar nu avem fenomene. Lucrăm serios și obținem rezultate bune, chiar dacă motivațiile infracționale devin, de cele mai multe ori,  bravadă, iar cu acestea încă este greu de luptat.
Rep: Ce vă doriți în plan profesional în perioada următoare?
V.M.:  Îmi doresc să continui ce am început alături de colegii mei. Îmi do­resc o creștere a gradului de sigu­ranță pentru cetățeni, o încredere sporită, dar justificată, în poliție și îmi doresc să performăm ca instituție, pentru că doar așa putem să ne atingem scopul ființării noastre.

Rep: Un mesaj pentru maramureșeni?
V.M.: Poliția Română face parte in­tegrantă din sistemul de ordine publică și siguranță națională, iar prin serviciul public specializat pe care îl asigură își îndeplinește, potrivit competențelor care îi revin, rolul pe care societatea  i l-a încredințat.
În ultimii ani, unitatea noastră a reușit să demonstreze că este conștientă de locul şi rolul pe care le are în societate și de obligațiile și responsabilitățile care îi revin.
Facem parte din marea familie a Poliției Române și, cu eforturi susținute, bine cântărite și eficient angajate, am venit întotdeauna în întâmpinarea intereselor legitime ale cetățenilor, pentru a preveni și combate producerea unor con­secințe păgubitoare pentru aceștia.
Suntem o instituție deschisă la nou și ne adaptăm în permanență  viziunea și abor­dările, pentru a ne îmbunătăți efi­ciența, și îi asigurăm pe cetățeni că efor­turile noastre vor fi canalizate în spri­jinul și pentru liniștea și siguranța lor.

 

 

„Când vorbim despre principii, e simplu. E doar doctrină. Principiile sunt deja definite și le respectăm toți, potri­vit palierelor noastre de competență, iar în momentul în care ele vin din natura noastră, ne definesc. Atunci când suntem bine definiți, avem și conștiința curată și reputația bună. Un manager trebuie să fie un bun gospodar și nu poți fi un bun gospodar dacă nu ești un bun profesionist, dacă nu ai onoare, demnitate, disponibilitate, imparțialitate etc.”
Dr. Viorica Marincaș

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.