• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 11 Septembrie , 2020

Liderii politici din București se opun modernizării infrastructurii rutiere a Maramureșului

 

Gabriel Zetea, președintele Consi­liului Județean Maramureș și co­președinte al Coaliției pentru Ma­ra­mureș, s-a declarat foarte dezamăgit de faptul că funcționari din București, plătiți din bani pu­blici cu sume deloc neglijabile, își permit să își bată joc de Mara­mureș, avizând negativ reabilitarea unui tronson de drum județean extrem de important pentru dezvoltarea întregii zone. Șeful ad­mi­nistrației județene și vice­președinte PSD pe domeniul in­frastructură a prezentat traseele de drum județean stabilite ca proiecte strategice de importanţă majoră ce urmează a fi depuse spre finanţare în următoarea perioadă de programare (2021-2027). Un astfel de traseu vital pentru Maramureș a fost considerat neimportant pentru angajații ministerelor din capitală, care au dat aviz negativ.

 



„Pentru cele două etape de finanțare ale noului exercițiu financiar am propus pentru reabi­litare 8 tronsoane de drum, dar și construcția centurii Aeroportului Internațional Baia Mare. Pentru prima etapă vor fi propuse 6 tronsoane de drum județean, însumând un total de 82 de kilometri și o va­loare de 49 milioane de euro. Pentru cea de-a doua etapă vor fi propuse alte 3 tronsoane de drum județean, cu o lungime toată de 35 de kilometri și o valoare estimată de 18 milioane de euro. Deși toate tronsoanele propuse au fost aprobate ca trasee regionale prin deciziile ADR Nord-Vest și hotărâri CDR și asigură conectivitatea la rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T), unul dintre ele a primit aviz negativ din partea Mi­nisterului Transporturilor. Este vorba despre legătura între Rogoz – Lăpuș – Băiuț – Cavnic, în lungime de aproximativ 36 de kilometri, cu o valoare a investiției estimată la peste 20 de milioane de euro. Sunt foarte deranjat de atitudinea celor din București și de faptul că liberalii din Maramureș, care ar putea să îi convingă pe cei de la centru că greșesc, nu fac nimic pentru a veni în sprijinul Maramureșului, așa cum nu au făcut-o nici între anii 1992 – 2016”, a arătat șeful administrației județene, Gabriel Zetea.

Președintele Gabriel Zetea a explicat că guvernanții își doresc să continue tradiția izolării Mara­mureșului, la fel cum s-a întâmplat în ultimii 24 de ani de zile, fără să înțeleagă nevoile județului nostru și impactul proiectului pe care l-au avizat negativ. „Ministerul Transporturilor a refuzat să dea un aviz pentru reabilitarea acestui drum, adică anumiți funcționari de la București, dintr-un birou de la Ministerul Transporturilor, au decis că acest drum nu este prioritar pentru județul Maramureș. De parcă acei funcționari au fost vreodată prin Rogoz, Lăpuș, Băiuț sau Cavnic, pentru a înțelege care sunt nevoile județului. Acești funcționari care probabil nu au trecut niciodată prin Maramureș, își dau cu părerea și avizează negativ modernizarea unei întregi zone. Fără a avea o legătură între Rogoz și Cavnic, întreaga zonă rămâne izolată. Acești funcționari de la București își bat joc de maramu­re­șeni și nu sunt în stare să înțeleagă prioritățile județului Maramureș”, a arătat șeful administrației jude­țene, Gabriel Zetea, copreședinte al Coaliției pentru Maramureș.

Președintele Consiliului Județean Maramureș a propus menținerea tronsonului de drum dintre Rogoz și Cavnic printre cele prioritare și continuarea demersurilor pentru obținerea finanțării. „Am propus să mergem înainte și să aprobăm acest drum ca fiind o prioritate a Maramureșului, să le arătăm celor de la București că avizul lor este greșit și să încercăm să le schim­băm părerea. Este nevoie de acest proiect pentru județul Maramureș și nu trebuie să ne lăsăm păcăliți de cei care cred că își pot permite să decidă în locul nostru. La fel
s-a întâmplat și în urmă cu patru ani de zile, când am discutat despre Programul Opera­țional Regional și s-a transmis că vom putea reabilita doar 40 de kilometri de drum județean, cu o investiție de 20 de milioane de euro. Atunci am cerut aleșilor județeni să aibă încredere și curaj și să pună interesele Maramu­re­șului înainte de toate. Ne-am asumat, atunci, reabilitarea a 80 de kilometri de drum județean, cu o investiție de aproape 50 de milioane de euro, adică dublu față de cât ni s-a spus inițiat. Acel act de curaj își arată roadele astăzi, chiar dacă atunci ni s-a transmis că nu avem nicio șansă. Acum avem pe Drumul Nordului, pe fonduri europene, cel mai mare proiect de reabilitare de drumuri județene din România”, a declarat Gabriel Zetea.
Potrivit șefului administrației jude­țene, Maramureșul nu poate să rămână și pe viitor „Cenușăreasa României” și să își pună soarta în mâinile unor funcționari care decid în necunoștință de cauză. „Trebuie să continuăm să fim curajoși, să nu acceptăm ordinele unor funcțio­nari care probabil sunt în fotoliile acelea dinainte de revoluție și iau niște salarii grase, fără să fi ajuns vreodată prin Maramureș și să înțeleagă necesitățile județului nos­tru. Nu ne lăsăm, obținem banii și mergem înainte! Cu toții trebuie să avem, exclusiv, interesul Mara­mu­­reșului în minte, iar astăzi, interesul județului nostru este ca, pe lângă cei aproximativ 200 de kilometri pentru care am obținut finanțare, în următorii ani să avem încă cel puțin 117 kilometri de drum jude­țean reabilitați pe fonduri europene”, a conchis Gabriel Zetea.

 

 

Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT MARAMUREȘ, realizat de SC NEW MEDIA SRL, cod mandatar financiar 21200019

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.