• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 10 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 24 Iunie , 2016

Grevă generală în administraţie

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) va declanşa în luna iulie grevă generală la nivel naţional în administraţia publică pentru că guvernul a refuzat soluţionarea revendicărilor salariaţilor din primării şi consilii judeţene.

 

 

 

Începe o lungă vară fierbinte pentru administraţia locală. Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) a anunţat grevă generală la nivel naţional în 12 iulie, pentru o zi, iar din 19  iulie pe perioadă neterminată.

În comunicatul sindicaliştilor se arată că: „Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) – reprezentativă la nivel naţional pentru sectorul ,,Administraţie publică” – a înaintat Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (prin Adresa nr. 36/13.06.2016, înregistrată la MMFPSPV cu nr. 1824 / 13.06.2016) notificarea privind declanşarea conflictului de muncă la nivelul sectorului de activitate pe care îl reprezentăm, ca urmare a refuzului Guvernului României de a soluţiona revendicările salariaţilor din primăriile şi consiliile judeţene.

 

Prin adoptarea OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, personalul care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării a fost vădit discriminat în raport cu angajaţii din administraţia centrală (care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70%).

Constatând dezinteresul manifestat de către reprezentanţii Guvernului României faţă de problemele majore cu care se confruntă salariaţii din sectorul nostru de activitate şi faţă de situaţia disperată în care se află aceştia ca urmare a faptului că sunt şi rămân cea mai slab plătită şi discriminată categorie de salariaţi din sistemul bugetar”

 

FNSA va organiza o grevă generală de o oră în data de 5 iulie, o grevă generală de o zi în data de 12 iulie şi grevă generală pe termen nelimitat începând cu data de 19 iulie. Reprezentanţii FNSA susţin că ameninţarea voalată prin intermediul căreia sunt informaţi cu privire la  ilegalitatea conflictului de muncă declanşat, nu are obiect.

 

„Cei care nu respectă legea sunt chiar cei care fac apel la respectarea ei! Mai mult decât atât, prin refuzul de a parcurge procedura concilierii, ocazie cu care, eventual, ni se puteau aduce la cunoştinţă aspectele referitoare la declanşarea acestui conflict,  Guvernul României, prin reprezentanţii săi, demonstrează, din nou, dacă mai era cazul, lipsa de interes pentru soluţionarea problemelor majore cu care se confruntă salariaţii din administraţia publică locală. Nu în ultimul rând, MMFPSPV în încheierea adresei către federaţia noastră, ne reaminteşte faptul că organizatorii grevei vor răspunde în faţa legii dacă organizează o acţiune de protest ilegală.

Aceasta reprezintă o ameninţare clară la adresa liderilor de sindicat şi o încercare de intimidare a acestora! Legalitatea sau ilegalitatea acestor acţiuni de protest este stabilită de către justiţie şi nicidecum de către funcţionari ai administraţiei centrale. FNSA nu va fi intimidată de ameninţările specifice reprezentanţilor unui stat nedemocratic şi va continua demersurile pentru obţinerea unor drepturi minimale şi decente pentru salariaţii din administraţia publică locală”, se mai arată în comunicat.

 

 

Calendarul grevei

 

FNSA a declanşat conflictul colectiv de muncă la nivel naţional – sector de activitate „Administraţie publică” şi va organiza următoarele forme de protest:

- grevă generală de o oră în data de 05.07.2016;

- grevă generală de o zi în data de 12.07.2016;

- grevă generală pe termen nelimitat începând cu data de 19.07.2016.

 

 

Revendicările salariaţilor din administraţia publică locală

 

1. Acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală – acolo unde resursele bugetare permit acest lucru. Prin această modificare legislativă se elimină discriminările ca din acelaşi buget local al unei instituţii, unii salariaţi primesc acest drept, iar alţii nu.

 

2. Acordarea voucherelor de vacanţă pentru salariaţii din administraţia publică locală.

 

3. Ţinând cont de faptul că salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală,  majoritatea angajaţilor din administraţia

publică locală, având venituri salariale brute apropiate ca valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 01 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25 %.

 

4. Eliminarea în totalitate a Art 32 (4) din OUG nr. 20/2016.

 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.