• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 25 Octombrie , 2016

Gabriela Hofer, un manager de Spital de tip nou

Reporter: Ce v-a determinat să participaţi la concursul pentru poziţia de manager la Spitalul de Pneumoftiziologie din Baia Mare?

Gabriela Hofer: Am luat această decizie, de a participa la concurs, şi datorită faptului că am răspuns de acest Spital, în perioada în care am fost viceprimar, făcea parte din atribuţiile mele, şi atunci am simţit că aş putea face mai mult. A fost o dorinţă de a promova acest Spital, de a-l aduce la nivelul celorlalte Spitale din Baia Mare.

Am avut această dorinţă de a face ceva pentru Spital întrucât, la un moment dat, se punea în discuţie faptul că acest Spital nu s-ar mai justifica, iar secţia de pneumo să fie transferată la Spitalul Judeţean.

Iar această clădire să fie transformată într-un azil de bătrâni, să fie oferite, eventual, servicii de recuperare.

M-a întristat un astfel de final pentru Spital. Sunt băimăreancă, am crescut cu mineritul de aici. Ştiu de problemele de sănătate generate de munca în subteran. Spitalul TBC a avut un rol important în viaţa maramureşenilor, având în vedere bolile profesionale de care mulţi au suferit, şi am considerat că trebuie să mai aibă o şansă, că trebuie făcut ceva pentru a aduce Spitalul la standardele de acum. În ultimul an am urmărit activitatea de aici şi am văzut că bate pasul pe loc. Mi-am zis să încerc să aduc o schimbare şi m-am înscris la concurs. Asta nu înseamnă că Spitalul era pe butuci, dar se poate spune că era puţin ancorat în timp, în trecut!

 

Rep.: Cum aţi găsit Spitalul şi care a fost impresia după primele zile?

G.H.: În primul rând, Spitalul are o echipă de profesionişti. Toată lumea ştie ce are de făcut! Toată lumea îşi face treaba! Şi nu pot spune că am găsit ceva dezastruos. Pe de altă parte, exista o anumită rutină. Oamenii erau obişnuiţi cu gândul că nu se mai poate schimba nimic, că totul este aşa cum este, iar lucrurile erau luate de bune deşi nu erau condiţiile cele mai bune. În aceste condiţii, personalul medical, mai ales, face treabă extraordinară cu dotări minime!În ceea ce priveşte situaţia financiară, Spitalul nu are datorii la furnizori! Dar asta cu concursul administraţiei locale.

 

Rep.: După familiarizarea cu personalul şi cu condiţiile din Spital, care au fost primele decizii ale managerului?

G.H.: Principala problemă cu care m-am confruntat a fost Planul de Conformare. Spitalul nostru are autorizaţie de funcţionare provizorie, cu şase puncte în Planul de Conformare. Acest Plan trebuie realizat până la sfârşitul lunii noiembrie. Practic, am avut două luni şi jumătate pentru realizarea Planului de Conformare cu şase puncte din care nu erau făcute decât două. Comitetul director al Spitalului m-a informat de situaţie şi a trebuit să mă apuc de realizarea punctelor care mai trebuie. Nu au fost bani în buget pentru aceste investiţii dar ele sunt obligatorii de realizat. Ne-am apucat de treabă! Şi acum este prioritară finalizarea Planului de Conformare. După care putem să primim autorizaţia de funcţionare definitivă.

 

Rep.: Care este situaţia personalului?

G.H.: Aici este o problemă a Spitalului! Suntem deficitari în ceea ce priveşte personalul! După terminarea Planului de Conformare, ne vom apuca de această problemă. Trebuie rezolvată!Pe partea de asistenţă medicală şi infirmiere, stăm prost! Secţiile lucrează la minimum de personal. Personalul are multe libere şi zile de concediu neluate şi neefectuate, ceea ce nu este corect, ţinând cont de cât de greu este să lucrezi în sănătate, cât de periculos este mai ales la noi, la Pneumoftiziologie!

 

Rep.: Pe partea de aparatură, mai sunt nevoi?

G.H.: Da! De cum am venit am încercat să ajut secţiile şi am cerut un necesar de minim de dotări. Sunt multe nevoi, de la stetoscoape şi lucruri minore până la aparatură mai complexă. Am cumpărat nişte monitoare pentru ATI şi secţiile de pneumo. De exemplu, monitoare pentru funcţii vitale, erau secţii care nu aveau deloc, iar câteva erau defecte. Am decis să cumpărăm aparatură specifică secţiilor pneumo. Nu este normal ca aceste secţii să nu aibă astfel de aparate.

Pentru viitor ne-am propus să începem demersurile pentru a ne dota cu aparatură modernă pe partea de radiologie. Fiind un Spital cu monospecialitate de pneumoftiziologie este normal să deţinem aparatură de radiologie de ultimă oră. Acestea ar fi priorităţile pentru anul viitor!Poate reuşim să achiziţionăm şi un CT, ştiu că este costisitor, dar doamna director medical, doamna Cucu, m-a informat că sunt serviciile medicale pe care le facem cel mai des la alte Spitale, respectiv la Spitalul Judeţean. Nu ar strica să avem şi aşa ceva! Sigur, este un vis, nu neapărat o necesitate, dar o să am în vedere şi acest lucru!

 

Rep.: În perioada scurtă de la preluarea mandatului, cum s-a văzut relaţia cu autoritatea locală?

G.H.: Eu mizez pe o mai bună relaţie cu autoritatea locală. Am făcut parte din Consiliul Local şi cunosc, ca să spun aşa, paşii de urmat şi care sunt termenele pentru a obţine sprijin. Nu pot spune că vechiul manager nu a solicitat sprijin financiar de la Primărie, dar de multe ori era în contratimp!Acum, ştiu exact când trebuie şi cu cât timp înainte se fac solicitările pentru finanţări. Este un atu şi pentru mine şi pentru Spital faptul că eu cunosc exact care sunt paşii de urmat. Drept dovadă, cum am sosit, am făcut o solicitare, după ce am făcut o inventariere a necesarului de pe secţii şi am stabilit o prioritizare a nevoilor, către Primărie, defalcat pe investiţii, pentru cheltuieli de funcţionare până la sfârşitul anului şi reparaţii capitale. Sper să primesc la rectificarea din octombrie.

Momentan, trebuie să recunosc, nu am avut la buget banii pentru trimestrul patru pentru utilităţi. Ceea ce nu este normal! Pe de altă parte, se fac corecţii şi nu s-a rămas niciodată fără fonduri pentru utilităţi. Sunt optimistă şi am convingerea că administraţia locală va fi receptivă la solicitările mele, ale Spitalului.

 

Rep.: Există preocupare şi pentru a atrage sponsori?

G.H.: Da! Nu am vrut să menţionez de sponsori deoarece mulţi dintre ei vor să rămână anonimi şi mulţi dintre ei mi-au promis sprijin spre sfârşitul anului. Majoritatea vor să îmi acorde sprijin pe legea care le permite să distribuie parte din profit. Iar aceasta se cunoaşte la sfârşitul anului. Da! Am promisiuni de sprijin, multe sponsorizări. Contez foarte mult pe acestea pentru că sumele cerute de la Primărie nu sunt decât pe limită. Am informaţii că se descurcă destul de greu cu banii şi Primăria şi atunci nu am vrut să abuzez! Da! Vor veni foarte mulţi bani din sponsorizări! Foarte mulţi bani, raportat la ce a venit până acum.

 

Rep.: Care ar fi priorităţile managerului Gabriela Hofer pentru perioada următoare?

G.H.: Îmi doresc foarte mult finalizarea celor două proiecte pe care le-am pornit, de anvelopare a clădirii şi reabilitare. Această reabilitare exterioară este pe un proiect pe fonduri europene, un proiect demarat mai demult. A încercat şi vechiul manager să îl promoveze, dar l-am găsit în aşteptare, aici!L-am actualizat, am mai introdus câteva investiţii eligibile ce se puteau introduce şi care, implicit, aduc îmbunătăţiri Spitalului.

Pe lângă anveloparea exterioară am introdus şi schimbarea instalaţiei electrice în tot Spitalul, de asemenea, instalaţia de încălzire şi de apă caldă/rece. Deoarece schimbarea instalaţiilor duce la deranj în băile existente, am introdus şi reabilitarea băilor. De asemenea, vom schimba un lift!Proiectul se va depune la sfârşitul lunii noiembrie şi sperăm să fim câştigători!Un alt proiect pe care îl vom depune tot în noiembrie este cel de schimbare a sistemului de încălzire. Sunt fonduri de la Fondul de Mediu. Sunt fonduri europene alocate special pentru sisteme de încălzire a clădirilor publice. Va fi un sistem bazat pe pompe cu foraje, sistem de încălzire al apei bazat pe panouri solare. Un sistem nou, sofisticat, modern. Dacă reuşesc să le depun, dacă vom reuşi să avem fondurile în aşa fel încât anul viitor să demarăm lucrările, pentru mine va fi un succes! Sper să aduc nivelul acestui Spital la nivelul celorlalte două Spitale din Baia Mare. Acesta este visul meu!Nu ştiu dacă voi reuşi terminarea lucrărilor în trei ani de zile, dar sper să pot demara!

 

 

„Spitalul are o echipă de profesionişti. Toată lumea ştie ce are de făcut! Toată lumea îşi face treaba! Şi nu pot spune că am găsit ceva dezastruos. Pe de altă parte, exista o anumită rutină. Oamenii erau obişnuiţi cu gândul că nu se mai poate schimba nimic, că totul este aşa cum este, iar lucrurile erau luate de bune deşi nu erau condiţiile cele mai bune. În aceste condiţii, personalul medical, mai ales, face treabă extraordinară cu dotări minime!”

 

Gabriela Hofer, manager Spitalul de Pneumoftiziologie Baia Mare

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.