• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 17 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 23 Aprilie , 2013

Eşec, numele tău e PNDI

Din nou suntem victime într-un război care nu este al nostru I 150 de km de drumuri judeţene trebuiau să intre în reabilitare prin celebrul program PNDI. Licitaţia a fost câştigată, amplasamentele, predate de Consiliul Judeţean, dar banii nu au apărut. Mai mult, Guvernul doreşte să închidă programul. Până atunci, nu se ştie în grija cui rămân drumurile.

 
 

Pornit de ex-ministrul Elena Udrea, celebrul program de dezvoltare a infrastructurii PNDI avea ţeluri măreţe şi bani pe măsură. Judeţul nostru a intrat în program cu peste 150 de km de drumuri. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor, a luat „la pachet” drumurile din Bistriţa şi Maramureş şi a fost adjudecată de firma Romstrade din Adunaţii Copăceni. În total, peste 260 de milioane de lei, numai pentru tronsoanele din judeţul nostru. Numai că lucrările au rămas „în aer”.

Mai exact, Consiliul Judeţean a predat tronsoanele respective constructorilor, care, teoretic ar trebui să le şi întreţină pe parcursul derulării lucrărilor. Numai că, nu se ştie dacă lucrările se vor mai executa. Şi, până când Guvernanţii se joacă alba-neagra cu PNDI, drumurile noastre devin impracticabile. Mai mult, pe lângă problemele legate de finanţare, există şi grave probleme penale. Nelu Iordache, miliardarul din spatele Romstrade, a fost reţinut de procurori şi acuzat de fals şi delapidare. De altfel, existau suspiciuni legate inclusiv de licitaţia adjudecată de firma sa în Maramureş. La licitaţia deschisă a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au fost transmise patru oferte, firma condusă de Nelu Iordache fiind cea care a propus preţul cel mai scăzut.

Atunci a ieşit la iveală faptul că garanţia pentru contractele de 500 de milioane de euro erau în limba arabă. Traducătorii autorizaţi la care a apelat presa centrală demonstrează că pe toate paginile scrisorilor sunt doar înşiruiri de litere, nu texte logice.

 

Oricum, Guvernul şi FMI i-au pus gând rău PNDI-ului. Liviu Dragnea a declarat că „nu ne putem permite să continuăm acest program” şi urmează ca investiţiile să fie prioritizate. Se va ţine însă seama de stadiul lucrărilor. Ori în Maramureş nu   s-a lucrat deloc, deci e foarte posibil să fim „săriţi” din nou din schemă. Mai mult, nu se ştie încă ale cui sunt drumurile. Concret, Legea 21/7 martie 2013 prevede că obiectivele de investiţii, respectiv sectoarele de drum la care nu au început lucrările de construcţie, preluate în administrare de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de la beneficiarii finali se retransmit în administrarea unităţilor administrativ-teritoriale.

Procedural, ministerul trebuie să propună un protocol de predare-primire a amplasamentelor acestor drumuri, protocol care trebuie aprobat prin şedinţă de consiliu judeţean. Dar normele de aplicare a legii nu sunt clare. Aşa că, drumurile sunt ale nimănui.

 
 

Lista drumurilor care trebuiau reabilitate prin PNDI

 

- Vadu Izei - Săcel 52,5 km;

- Drăghia - Târgu Lăpuş 23,3 km;

- limita Sălaj - Gârdani  - 16,1 km;

- Gârdani – Ardusat - 12,4 km;

- Ciolt – Copalnic - 14 km;

- limita Satu Mare – Colţirea - 13,1 km;

- Bistra - Valea Vişeului - 7 km;

- Poienile de Sub Munte - 6,3 km;

- Remeţi pe Someş - Băiţa de Sub Codru - 3,6 km;

- Bogdan Vodă - Ieud - 3,3 km;

- limita Satu Mare – Fărcaşa - 3,1 km;

- Chechiş - Coruia - 2,6 km.

Comentariile celorlalți

Pinte Raul pe 29.04.2013 la 13:26
Drumul de la din Chiuzbaia de langa Baia sprie este distrus compect.Nu exista spatiu ca sa feresti o groapa.As dori sa se ia masuri!

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.