• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 27 Octombrie , 2014

Dialoguri virtuale / Una caldă, alta rece

Întrebare: La începutul lunii octombrie 2014, Institutul de Statistică a Uniunii Europene a comunicat date referitoare la rezultatele economice ale celor 28 de state care compun Uniunea. Care sunt principalele referiri la economia României?

Răspuns: Să începem cu bucuria: Volumul vânzărilor cu amânuntul, principalul indicator al consumului populaţiei este în creştere în lunile martie-august 2014, comparativ cu aceleaşi intervale ale anului 2013.

 

Î.: Care ar fi cifrele care susţin această afirmaţie?

R.: Volumul comerţului cu amănuntul în România a avut creşteri în anul 2014, în lunile: martie - cu 13,4%, aprilie - cu 4,6%, mai - cu 10,3%, iunie - cu 10,1%, iulie - cu 6,4%, august - cu 4,7%.

 

Î.: Un alt detaliu care ar fi?

R.: Identic cu titlul articolului, deci una rece: Producţia în construcţii a scăzut. Astfel: Producţia a scăzut abrupt în anul 2014: în ianuarie - cu 14,2%, februarie - cu 16,8%, martie - cu 2,5%, aprilie - cu 6,8%, mai - cu 9,5%, iunie - 13,1%, faţă de lunile similare ale anului 2013.

 

Î.: Respectând regula jocului, ar trebui să avem şi una caldă?!

R.: Da, există şi poate cea mai importantă: Schimbarea motorului de creştere economică a României de la exportul net din anul 2013, la consumul intern în 2014. România a continuat să aibă creştere: în februarie - cu 9,6%, martie - cu 9,8%, aprilie - cu 2,1%, mai - cu 15,2%, iunie - cu 9,9% şi iulie - cu 5,1%, comparativ cu lunile similare ale anului 2013.

 

Î.: Ce semnificaţie au aceste cifre, raportat la viaţa fiecărui român?

R.: Este o situaţie similară cu marile economii. Doresc să amintesc doar cea din Statele Unite ale Americii, când la cumpărare cetăţeanul acestei ţări se orientează în primul rând spre mărfurile din producţia internă, ( bineînţeles mărfurile realizate în State nu sunt „păcăleli” ), are posibilitatea să le compare cu produse din alte ţări, şi astfel, crescând cererea, conduce la creşterea ofertei de pe piaţă şi, în consecinţă, stimulează producţia, iar aceasta se manifestă în creştere economică. Ceea ce am afirmat se referă la volumul vânzărilor cu amănuntul.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.