• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 08 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 25 Martie , 2013

DGASPDC, moşia „Împăratului Boitor”

Săptămâna trecută, a circulat zvonul că celebrul Nicolae Boitor, încă director al DGASPDC Maramureş, a avut încă un accident de maşină, în timp ce se întorcea de la Sighetu Marmaţiei. Pe lângă faptul că şi-ar fi făcut “zob” Wolksvagen-ul Jetta, maşină de serviciu, accidentul lui Boitor şi întrebările noastre au scos la iveală o poveste şi mai gravă: pare-se că directorul DGASPDC şi-ar renova casa pe care o ridicat-o folosind copiii din sistem, dar şi maşinile instituţiei pentru a transporta materiale de construcţii din Ucraina. Boitor neagă toate acuzaţiile.

 
 
 

Celebrul şi eternul Nicolae Boitor a transformat Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş DGASPDC într-o moşie proprie, pe care o gestionează după bunul plac şi propriile-i interese, cu atitudine de vătaf. Potrivit unor zvonuri, la finele săptămânii trecute, Boitor a avut încă un accident, unde, pe drumul ce leagă Sighetu Marmaţiei de Baia Mare, maşina instituţiei, un Wolksvagen Jetta, s-a făcut zob, dar între timp ar fi fost “cosmetizat”, încât numai o dungă firavă mai aminteşte de întâmplarea de vineri. Povestea accidentului a deschis însă o adevărată cutie a Pandorei. Jurnalistic, ne-am întrebat de unde s-a întors Boitor, pentru că, din datele noastre, nu fusese la niciunul dintre centrele din Sighet. Aşa am aflat o altă poveste: drumurile sale peste Deal şi chiar dincolo de podul peste Tisa, în Ucraina, sunt extrem de dese. Motivul? Casa din Gârdani, ridicată folosind copiii din sistem, poveste prezentată pe larg la vremea respectivă şi de GAZETA, are nevoie de reparaţii şi modernizare, iar materialele de construcţii din Ucraina sunt mai ieftine.

 

Aşa că, potrivit unor surse informate, Jetta, cu numărul MM 25 CJM, maşina lui Boitor, şi două microbuze care aparţin unor centre din Sighet, ar trece frecvent peste graniţă: MM 09 WPS şi MM 16 HHC. Urmează o poveste de trezit autorităţile şi “adormit” copiii din sistem, pe care, directorul Boitor o neagă. Pentru că prezenţa lui în calitate de director la DGASPDC e pe cale să bată la mustaţă totalul mandatelor oricăruia dintre preşedinţii postrevoluţionari ai ţării, Nicoale Boitor e numit în târg “Împăratul copiilor”. Ei bine, majestatea sa adună în trena prăfuită de anii de directorat o lungă serie de boli de sânge albastru. A început demult, pe vremea când cocheta cu ideea de întronare, şi în arenda proprie a Gârdaniului aduna copilaşii din centrul de plasament şi îi aşeza încolonaţi, precum faraonii din vechime, ajutându-i să-şi dezvolte deprinderile de viaţă independentă, prin punerea umărului la ridicarea căsuţei domnului director.

Dar vremurile acestea au fost lăsate în urmă, şi arendaşul a devenit împărat,lăsând în cufărul cu amintiri sacouaşul în pătrăţele şi îmbrăcând costumaşul de firmă... Ca să fii pe cai mari, e nevoie, printre altele, de mulţi cai putere. Aşa se face că, de la Damasul de Gârdani, “Nicolae cel mare” trece la Jetta de Baia Mare. Wolksvagen Jetta, amândouă maşini de instituţie. Prima, o gloabă de purtat gunoiul pe câmp, pe când asta… marfă nemţească. Dar el e “împăratul tuturor copiilor judeţului” şi atingerea sa trebuie să ajungă lângă cât de mulţi din aceşti copilaşi. Aşa se face că, acu vreo doi ani, îmboldind Jetta cea nărăvaşă la colţ de stradă, aliniază o fetiţă paralel cu liniile care compun trecerea de pietoni. Fetiţa fusese nesăbuită, alesese să fie perpendiculară pe linii, dar “Împăratul copiilor” a adus-o pe drumul cel bun, al spitalizării.

Cum în orice faptă se caută esenţa bunătăţii, aceasta a fost şi dorinţa autorităţilor. Nu doar Jetta e nărăvaşă, ci şi împăratul. Doar din imboldul nestăvilit de a face bine, desigur. Uite, de anul trecut, face atât de mult bine, încât efectele le resimte …el. Căsuţa aceea, ridicată de copilaşii din Gârdani, devine pe zi ce trece mai cochetă, ca-n poveştile copilăriei citite la gura sobei centrului de plasament. Cu anexe cu tot. Şi cum marmura de Carrara e o fiţă de Dorobanţi, “Nicolae I” caută modest, către zări mai apropiate. Şi de câte ori sufletul lui generos de iubitor de copii îi permite răgazul, trage o fugă peste un pod de scânduri şi flori de pe Tisa, să mai adauge câte ceva la cocheta căsuţă. Ca să nu zică supuşii că uită de copilaşi, le închide gura cum ştie el mai bine. De exemplu, ia microbuzul unor case de tip familial din Sighet, trage o fugă până în Ucraina şi o aduce încărcată cu bunătăţi tocmai potrivite pentru o casă cu climat autentic familial din Gârdani, casa proprie.

Oboseala, oameni buni, îşi spune cuvântul. Umerii împovăraţi de grija pentru copii ai “Împăratului” se mai şi încovoaie câteodată. Uite-aşa, ca anul trecut, spre sfârşitul anului, când linia dublă de la Recea pur şi simplu a dispărut. A dispărut, oameni buni, credeţi-l pe “Împărat”! Doar politiştii nu l-au crezut, au vrut să-l lase fără carnet. Dar împăratul e bătăios, se judecă cu ei. Cu sau fără carnet, Jetta e nărăvaşă, nu îi place în parcare, trebuie condusă. Şi căsuţa terminată. Aşa se face că vinerea trecută, potrivit unor bârfe, Nicolae a mai avut un accident. Unde? Pe drumul dintre Sighet şi Baia Mare.

Ce ne facem cu împăratul, oameni buni ? Că, zice-se că a tras o spaimă de moarte. Spaima că nu mai termină căsuţa. Că cineva are să-l întrebe de una, de alta. Colac peste pupăză, îl lasă şi “mârţoaga de Jetta”… cum ziceam, sperietură mare. Şi atunci, ce e totuşi pe moarte? Păi, noi zicem că tocmai scaunul de împărăţie ar trebui să fie. Să se întoarcă Nicolae la costumaşul în pătrăţele lăsat în cufăr. Să nu mai calce copii pe trecerea de pietoni. Să nu îşi mai bată joc de ei în sistem. Să nu mai devalizeze. Să nu mai decredibilizeze. Să fie acolo unde îi e locul. În căsuţa proprie, cu climat familial din Gârdani.

Vom reveni.
 
 
Boitor neagă
 

„Dacă am trecut de mai multe ori cu WW Jetta şi cu două microbuze ce aparţin centrelor din Sighet în Ucraina să îmi iau materiale de construcţie pentru casă? Domnu’ meu! Ascultaţi-mă un pic. Maşina pe care o conduc eu, de când o am eu, din 2009, nu a trecut din ţară niciodată nicăieri. Asta, în primul rând. Iar în al doilea rând, nu mi-am luat materiale de construcţii din Ucraina. Deci eu nu cunosc asemenea informaţii şi nu pot să răspund. Chiar mă şochează ce mă întrebaţi. Eu nu am informaţii nici să se fi trecut cu ceva microbuze ale Direcţiei în Ucraina. Dacă am fost vineri în Ucraina când m-am întors de la Sighet? Poi, acuma speculaţii pot să fie, eu pot dovedi, dacă va fi nevoie, unde am fost şi vineri, nicio problemă. Oricum, am fost în interes de serviciu şi nu am avut niciun accident. Puteţi să vedeţi, eu circul cu maşina, cu maşina am fost luni la serviciu, cu acea maşină sunt şi acum. Poate, dacă veniţi la conferinţa de presă, vedeţi maşina. Da, despre WW Jetta e vorba. Speculaţii de genul acesta sunt foarte multe şi, spre norocul meu, nu e nimic adevărat”.

Nicolae Boitor

Comentariile celorlalți

ardelean pe 31.03.2013 la 14:44
dar ce mai taceti de DIVa directiei....!!!!!!!!!!!!!!!!
se costumeaza in rosu si cu ...esarfa la masa de ...prezidiu !!!!!!!!!!!!.
Ea e cuminte face macare la ASSOC!!!!!!!!!!
Atentie!!!!!!!!!

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.