• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 28 Ianuarie 2021

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 20 Noiembrie , 2020

Bilanț rodnic al parlamentarului maramureșean Sorin Bota

Parlamentarul maramureșean Sorin Bota a avut, în ultimii ani, o activitate deosebită în „ringul” Parlamentului României, având inițiative legislative, declarații, luări de cuvânt. Mai multe legi aflate în vigoare produc efecte pentru toți românii, pentru maramureșeni, datorită deputatului Sorin Bota.

 

 

Nicolae TEREMTUȘ

Are trei mandate de parlamentar, două în Senat și cel de acum în Camera Deputaților. A fost și secretar de stat în ministerul Transporturilor și a lucrat mult pe zona infrastructurii din România.
Sorin Bota are putere de muncă și este interesat de mai binele tuturor.

Dacă ar fi să facem un bilanț al acestor mandate de parlamentar am avea nevoie de multe pagini de ziar pentru a prezenta proiectele propuse, legile adoptate și efectele acestora.

Vom începe această trecere în revistă cu zona transporturi, infrastructură:

- Finalizarea autostrăzilor pe culoarele IV și IX până în anul 2025;
- Începerea construirii autostrăzii Unirii și autostrăzii Nordului în anul 2022;
- Finalizarea metroului București - Otopeni în anul 2024;
- Punerea în funcțiune a circulației pe inelul feroviar din București în anul 2021;
- Finalizarea electrificării căii fe­rate Oradea – Suceava în anul 2024;
- Începerea proiectului european de conectare a capitalelor prin trenuri de mare viteză (350 km/h) în anul 2021;
- Reluarea lucrărilor la canalul Dunăre - București și deschiderea portului București. Trebuie să schimbe parcul auto;
- Restructurarea companiilor din subordinea ministrului
Transporturilor.
Sunt cele mai importante proiecte abordate de parlamentarul mara­mureșean. Dar acesta s-a aplecat și pe nevoile celor din nord.
„Toate aceste proiecte de legi sunt ale mele. Și mai este transportul ecologic, transportul public de călători: Legea 37/2018 este Legea pe care eu am propus-o. Prin această Lege tot transportul public de călători, atât al primăriilor cât și privații trebuie să schimbe parcul auto cu autovehicule electrice, cu gaz cu GPL. Mai am un proiect de lege prin care extind această Lege și la taximetre și transportul de marfă în orașe, până în 20025.
Oricum industria auto a trecut cu parcul auto, cu fabricarea mași­nilor, pe zona hibridă.
În ceea ce privește infrastructura, am un proiect de lege pe care îl înregistrez săptămâna aceasta, prin care accelerez investițiile în infrastructură, reducând perioada de execuție în toate fazele, de la studii, până la execuția propriu-zisă a lucrărilor, astfel încât constructorii să fie constrânși de termene fixe stabilite prin lege. Alte termene în afara contractului sunt în afara legii. O lucrare normală să aibă timp de execuție un an, lucrări mici sub 10 milioane de euro, iar cele peste să ajungă la maxim doi ani de zile, în funcție de volumul de lucrări.
Pentru Maramureș, lucrurile la drumurile naționale s-au terminat. A rămas doar de finalizat la Moisei-Săcel către Bistrița și dealul Cărbunarului-Pietrișul, către Tg. Lăpuș. Drumul în sine e deja 70% finalizat, modernizat. Asta a fost realizat în ultimul mandat al meu.
În perioada aceasta am reușit să finalizăm toate drumurile națio­nale!
Recent, în luna octombrie, am aprobat în Comisia Transporturi, Legea privind realizarea Auto­străzii Nordului, celebra auto­stradă, de la Petea - Baia Mare, Dej, Suceava. Aici exista un proiect vechi, Drumul Rapid Baia Mare - Vaja. Acest proiect se va transforma în autostradă prin proiectul de lege care intră la vot final, în Parlament.
Am văzut mai multe abordări pe acest subiect, dar trebuie știut că nu este Drum Expres Baia Mare - Vaja și nu este o investiție a CJ, este o investiție a ministerului Transporturilor, prin autostrada Nordului. Așa se va numi! Și care este aprobată la nivelul Parlamentului și este Lege. Exact cum este Legea pentru Autostrada Unirii. Sigur, traseul studiat pentru Baia Mare - Vaja urmează să se suprapună, să fie înglobat în acest proiect nou”, a spus parlamentarul maramureșean.

Și în ceea ce privește mediul, Sorin Bota a avut o activitate laborioasă.
Reducerea cu 50% a suprafeței pădurilor destinate exploatării, este un proiect de Lege la care a lucrat. De asemenea, controlul digital al transportului masei lemnoase care se efectuează obligatoriu din rampă. Sorin Bota a luptat pentru oprirea risipei de apă și a propus ca apele să fie curățate, epurate, reciclate! Și asigurarea unui management durabil al apelor. Prin ini­ția­tivele sale s-a trecut la reduce­rea folosirii materialelor din plastic: fără peturi în apă! Bota spunea: „Natura cu plastic creează oameni din plastic!”.
El a cerut: zero poluare în ceea ce privește atât transportul în comun, cât și cel de marfă.
 

 

„Am văzut mai multe abordări pe acest subiect, dar trebuie știut că nu este Drum Expres Baia Mare - Vaja și nu este o investiție a CJ, este o investiție a ministerului Transporturilor, prin autostrada Nordului. Așa se va numi! Și care este aprobată la nivelul Parlamentului și este Lege! Exact cum este Legea pentru Autostrada Unirii. Sigur, traseul studiat pentru Baia Mare - Vaja urmează să se suprapună, să fie înglobat în acest proiect nou”.
Marius Sorin Bota

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.