• Rss Feed

1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 10 Iulie , 2015

„Astro-Mania” la Complexul Astronomic Baia Mare - program educaţional de introducere în astronomie

Complexul Astronomic Baia Mare a pregătit o surpriză de vacanţă pentru iubitorii astronomie: un program educaţional intensiv de introducere în astronomie, care sub titulatura de ASTRO-MANIA, este ceva între o şcoală de vară şi o tabără de vacanţă, îmbinând cunoaşterea şi demonstraţia, cu recreaţia, divertismentul, mişcarea şi practica.

Aşadar, în perioada 14 – 30 iulie 2015, săptămânal, în zilele de marţi-miercuri-joi, între orele 10.00 – 14.00 se desfăşoară la sediul instituţiei noastre din George Coşbuc, nr. 16, cursuri de introducere în astronomie pentru grupele de vârstă „debutant” (clasele I-IV – între orele 10.00 -12.00) şi „avansat” (clasele V-VIII – între orele 12.00 – 14.00), susţinute de lectori de la Centrul de Excelenţă în Astronomie CN Vasile „Lucaciu”, de la Palatul Copiilor Baia Mare, precum şi de la Complexul Astronomic Baia Mare, instituţia gazdă.

Îmbinând teoria cu practica, demonstraţia cu joaca şi concentrarea cu mişcarea, acest program educaţional ambiţios dezvoltă câteva teme majore de interes din domeniul mare al astronomiei şi priveşte evoluţia tehnicii astronomice, cosmologia – structura şi tipologia complexă a Universului, identificarea pe cer a „siluetelor” cosmice, a constelaţiilor de pe bolta cerească, ghidul practic al cerului pe anotimpuri. Mai mult, vom călători prin sistemul solar, pentru a vedea locul şi rolul planetei noastre printre alte planete, vom face observaţii astronomice de zi şi de noapte, vom studia în cadrul unor ateliere astro-filatelia şi astro-fotografia, dar ne vom ocupa şi cu cercetarea unora dintre cele mai interesante mistere ale Universului, puzzle-uri nerezolvate ale astronomiei şi cercetarea fenomenului OZN şi al vieţii extraterestre.

Elevii claselor I-VIII au toate motivele să participe la acest program educaţional intensiv de introducere în astronomie, oferit de Complexul Astronomic Baia Mare, iar înscrierile se pot face începând din data de 9 iulie 2015, la sediul instituţiei din str. George Coşbuc 16, telefonic – la nr. 0262 275 206, sau prin e-mail, pe adresa planetariubm@gmail.com.

Printre altele, mici şi mari, vom modela avioane şi alte figurine tematice, vom desena şi vom prezenta propriile creaţii şi studii asupra unor fenomene, vom juca diverse jocuri tematice, vom pregăti o emisiune tv-online cu temă astronomică şi vom elabora o publicaţie electronică, a cărei apariţie va continua în funcţie de interesul tinerilor.

Participarea la acest program educaţional se face cu o taxă minimală, respectiv 3 lei/persoană/zi, astfel încât costul participării integrale la program, pentru 9 şedinţe este de 27 lei.

Participanţii cu prezenţă la toate cursurile de pregătire vor primi şi o diplomă onorifică de participare la program.

Informaţii suplimentare vor fi publicate foarte curând pe site-ul www.planetariubm.ro

Ovidiu Ignat, Ciprian Crişan.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.