• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 19 Noiembrie 2017

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 3 Noiembrie , 2017

15 elevi din Dumbrăviţa la „Ziua porților deschise” la Facultatea de Chimie și Inginerie Chimică din Cluj-Napoca

„În natură nimic nu se pierde, nimic nu se creează, ci totul se transformă”
 

O frază scurtă dar cuprinzătoare și esențială pentru întreaga existență, nu numai umană, ci planetară. În orice domeniu este valabilă: de la economic, agricol, familial, până la fizică și chimie. Căci, să ne oprim puțin la chimie, care este o știință la îndemâna oricărei gospodine când face brânza în casă, a oricărui zidar care, fără să știe, pregătind betonul face un amestec, copilul care pregătește primăvara găleata cu var pentru pomi și face o reacție chimică.

Dar ceva mai sofisticat, cu instalații speciale și mai complicate au putut vedea 15 elevi din clasa a VIII-a de la Școala Dumbrăvița în cadrul „Ziua porților deschise”, de la Facultatea de Chimie și Inginerie Chimică, Cluj- Napoca, în 21 octombrie 2017, ediția a IX-a. Sper ca atmosfera academică, pe care au simțit-o pe treptele facultății, în laboratoarele la care au asistat la experiențe și tot aerul din ziua aceasta festivă, să le insufle elevilor mei dorința de cunoaștere, de studiu, de autode­pășire. Varza roşie (banală în sine), le-a fost prezentată ca un indicator care se colorează de la galben la verde, în funcţie de cât eşti de acid sau bazic; amprentele sunt folosite de la a bloca telefonul până la a descoperi cel mai veros criminal… „Pasta de dinţi a elefantului”, „Şarpele chimic”, „Ursuleţul dan­sator” au fost câteva din experienţele vizionate în curtea facultăţii, alături de alţi zeci de elevi din Bistriţa, Cluj, Satu Mare, Mureş…

O zi de toamnă plină de ştiinţă şi curiozităţi! O ZI FRUMOASĂ!!!

Profesor  Liana Morar

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.