• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 02 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 8 Noiembrie , 2013

„Profesiunea de secretar, ca şi cea de slujitor al altarului, se practică din vocaţie, o vocaţie care se poate descoperi, cultiva şi perfecta prin intermediul educaţiei continue”

Reporter: Ce înseamnă pentru dumneavoastră numirea în funcţia de secretar al Episcopiei Ortodoxe a Maramureşului şi Sătmarului?

Pop Andrei Emil: Numirea în funcţia de secretar reprezintă pentru mine o mare onoare, dar şi o responsabilitate. Onoare, pentru că Înaltpreasfinţitul Justinian şi Preasfinţitul Iustin au încrederea că sunt persoana potrivită şi pot face faţă provocărilor acestei funcţii şi le mulţumesc pe această cale. Responsabilitate pentru că secretariatul este interfaţa instituţiei şi a conducătorilor ei cu personalul angajat şi cu persoanele din afara instituţiei. Funcţia de secretar presupune omniprezenţa lui la diferite activităţi organizate de conducere, consemnarea evenimentelor, prelucrarea, arhivarea, plasarea documentelor, a rezultatelor hotărârilor, etc. Profesiunea de secretar nu reprezintă o muncă independentă. Secretarul este întotdeauna legat de o anumită persoană sau de un anumit sector. El lucrează pentru alţii, munca lui foloseşte muncii altora. Rolul principal al secretarului este de a ajuta. Secretarul şi conducerea trebuie să formeze o echipă în adevăratul sens al cuvântului cu drepturi şi obligaţii reciproce pentru fiecare din membrii echipei. Este esenţial ca şeful şi secretarul să gândească, să planifice şi să acţioneze ca o echipă.

 

Rep.: Ce atribuţii aveţi ca secretar?

Pop Andrei Emil: Profesiunea de secretar, ca şi cea de slujitor al altarului, se practică din vocaţie, o vocaţie care se poate descoperi, cultiva şi perfecta prin intermediul educaţiei continue. Din punctul meu de vedere, secretarul model este o persoană educată şi educabilă care are capacitatea de a comunica cu oamenii verbal sau scris, de a înţelege psihologia lor, o persoană care posedă, pe lângă un cod al eticii profesionale, cunoştinţe legate de profilul instituţiei şi de operaţiile specifice muncii de secretariat.

În urmă cu 15-20 de ani, a fi fost secretar într-o anumită instituţie însemna o viaţă oarecum lipsită de griji, sub aripa protectoare a şefului, o viaţă în care principalele atribuţii erau cafeaua de dimineaţă, ziarele, corespondenţa, telefonul, dar, mai presus de toate, ocrotirea şefului de prezenţa inoportună a diverşilor solicitanţi, astăzi lucrurile s-au schimbat.

Această imagine a dispărut, aproape în întregime, datorită gradului de profesionalism, calităţii serviciilor de comunicare şi administraţie pe care le poate oferi. Secretarul de azi are cunoştinţe de operare PC, management, marketing, drept, primeşte şi transmite mesaje prin telefon, fax sau e-mail, dispune de un mic atelier informaţional, întocmeşte şi foloseşte sisteme sigure de evidenţă, fiind la curent cu instituţiile, organismele şi departamentele din ţară şi străinătate.

Atribuţiile secretarului eparhial nu diferă foarte mult de atribuţiile secretarilor din celelalte instituţii publice. Acestea sunt descrise în fişa postului, din care aş putea enumera câteva:

- Îndeplineşte oficiul de secretar al Consiliului Eparhial şi al Permanenţei Consiliului Eparhial,

- Întocmeşte ordinea de zi a şedinţelor Permanenţei Eparhiale, Adunării Eparhiale,

- Primeşte şi prezintă zilnic chiriarhului, corespondenţa, revista presei,

- Conduce şi coordonează buna funcţionare a serviciului Registratură,

- Intermediază relaţia dintre eparhie şi autoritatea locală şi judeţeană,

- Răspunde de protocolul instituţiei,

- Răspunde de arhivarea tuturor documentelor oficiale,

- Duce la îndeplinire orice alte sarcini încredinţate de chiriarh, Adunarea Eparhială, Consiliul Eparhial sau Permanenţa Consiliului Eparhial

 

Rep.: Sunteţi unul dintre colaboratorii cei mai apropiaţi ai IPS Justinian, cum a început această colaborare?

Pop Andrei Emil: Gândindu-mă la începutul activităţii mele ca diacon, slujitor al altarului şi mai apoi angajat al Centrului Eparhial, îmi vin în minte cuvintele Mântuitorului: “Nu voi M-aţi ales pe Mine, Eu v-am ales pe voi”. (In. 15,16). Când eram elev seminarist şi mai apoi student teolog nu mă gândeam că vreodată o să pot fi diaconul Înaltpreasfinţitului Justinian. Îmi doream să fiu preot, dar planurile noastre nu se potrivesc întotdeauna cu voia lui Dumnezeu.

Aşa că Dumnezeu a rânduit ca după hirotonie să rămân lângă ÎPS Justinian ca diacon. A fost propunerea Înaltpreasfinţiei Sale, pe care, cu surprindere şi bucurie, am acceptat-o. Preasfinţitul Iustin spune adeseori: „Preoţia şi hirotonia nu se cer, se oferă, se dăruiesc”. Pentru mine hirotonia a fost un dar, iar harul primit de la Dumnezeu a lucrat neîncetat pentru a mă ajuta să fac ceea ce este bine.

 

Rep.: Ce aţi învăţat de la ÎPS Justinian?

Pop Andrei Emil: De la Înaltpreasfinţitul Justinian în fiecare zi poţi învăţa câte ceva. Multe am învăţat, aş fi putut învăţa şi mai multe, dar mai sunt multe de învăţat. Fiind foarte tânăr când am venit lângă dânsul, cunoştinţele acumulate în facultate erau la nivel de teorii. Teologia pe care o ştiam se limita doar la băncile şcolii. Practica şi aprofundarea cunoştinţelor a început o dată cu diaconia. Este foarte important să fii înconjurat de oameni de la care poţi învăţa.

De la ÎPS Justinian, PS Iustin şi de la toţi ceilalţi colegi am avut multe lucruri de învăţat. Cine spune că a învăţat suficient şi le ştie pe toate, se înşeală. Toată viaţa avem câte ceva de învăţat, important este ca din informaţiile pe care le primim să îndepărtăm „neghina” şi să păstrăm doar lucrurile bune. Este o vorbă din bătrâni „Omul cât trăieşte învaţă”. Înaltpreasfinţitul Justinian chiar şi la 92 de ani învaţă, citeşte, scrie, se documentează permanent, dar cel mai important este că din înţelepciunea lui învaţă şi pe alţii.

 
 
Pop Andrei Emil

Data naşterii 10.08.1983

 
Studii absolvite:

Master: Universitatea Babeş Bolyai Cluj -Napoca, Facultatea de Teologie Ortodoxă - Master Teologie Ortodoxă Pastorală, promoţia 2008

Universitatea Babeş Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Ştiinţe Economice – Master Management, promoţia 2008

 

Facultate: Universitatea de Vest Vasile Goldiş Arad, Facultatea de Ştiinţe Juridice, specializarea Drept, Promoţia 2013

Universitatea Babeş Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Teologie Ortodoxă, secţia Pastorală, Promoţia 2007

Studii liceale: Seminarul Teologic Ortodox Român “Sfântul Iosif Mărturisitorul” din Baia Mare, promoţia 2003

Studii gimnaziale: Şcoala Generală Nr. 8 Baia Mare

 

Experienţă profesională:

21.12.2008 – Hirotonit diacon de către IPS Arhiepiscop Justinian în Catedrala “Sfânta Treime” din Baia Mare

1.02.2009 – Angajat al Centrului Eparhial al Episcopiei Maramureşului şi Sătmarului pe postul de diacon

6.12.2011 – Distins cu rangul de Arhidiacon, de către IPS Arhiepiscop Justinian

11.09.2013 – Numit Secretar al Episcopiei Maramureşului şi Sătmarului.

 
 

„Îmi doream să fiu preot, dar planurile noastre nu se potrivesc întotdeauna cu voia lui Dumnezeu. Aşa că Dumnezeu a rânduit ca după hirotonie să rămân lângă ÎPS Justinian ca diacon. A fost propunerea Înaltpreasfinţiei Sale pe care, cu surprindere şi bucurie, am acceptat-o. Preasfinţitul Iustin spune adeseori: «Preoţia şi hirotonia nu se cer, se oferă, se dăruiesc». Pentru mine hirotonia a fost un dar”.

 
Pop Andrei Emil

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.