• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 04 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 19 Martie , 2013

Inconştienţii!

Echipajele care ar trebui să salveze vieţi, ajung, din cauza inconştienţei şi teribilismului unor şoferi, să aibă ei nevoie de salvare. Numărul accidentelor în care sunt implicate ambulanţe şi autospeciale SMURD devine alarmant.

 
 
Săptămâna trecută, o autospecială SMURD a fost implicată într-un accident din cauza unui şofer care nu i-a acordat prioritate, deşi avea semnalele sonore şi luminoase în funcţiune. Un caz grav, devenit deja banalitate. Tot mai multe ambulanţe şi autospeciale sunt implicate în accident din cauza inconştienţei, teribilismului şi neatenţiei unor şoferi. În loc să salveze vieţi, echipajele ajung să aibă nevoie de îngrijiri. Dacă mai punem la socoteală minutele de întârziere care pentru cei care aşteaptă SMURD-ul pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte, avem tabloul complet al unui fenomen grav, ajuns la cote alarmante.
Ioan Mureşan, şeful Centrului Operaţional ISU spune că: „Într-adevăr, în ultima vreme au fost mai multe cazuri în care ambulanţe sau maşini SMURD să fie implicate în accidente de circulaţie. Noi cu SMURD-ul am avut trei incidente în circulaţie anul trecut şi anul acesta. Nu ştiu exact la Ambulanţă câte situaţii de acest gen au fost.
De fiecare dată, accidentele se întâmplă după acelaşi tipar: neatenţia şi neacordarea de prioritate la autovehiculele care au în funcţiune sistemele sonore şi luminoase care se deplasează la intervenţii. În asemenea situaţii, trebuie să trimitem alte maşini la acea intervenţie, plus că rămân maşinile accidentate indisponibile pentru o perioadă de timp până se repară. Apar tot felul de avarii la maşini şi până se repară maşinile sunt indisponibile”.
Ce declară şoferii când lovesc o maşină de intervenţie? Mureşan spune că: „că nu au auzit, că nu au fost atenţi, că le-a bătut soarele în ochi şi nu au văzut semnalele luminoase, că le mergea muzica mai tare etc. Acestea sunt clasicele motivaţii. S-a ajuns că şoferii de pe maşinile de intervenţie încetinesc foarte mult când intră în intersecţii, tocmai pe ideea că vine câte unul care dă drumul tare la muzică, nu-i atent şi, atunci, decât să mai înregistrezi un eveniment sau să nu mai poţi să ajungi să salvezi o persoană, mai bine întârzie câteva secunde în acea intersecţie decât să nu ajungă deloc. Dar sunt mari probleme şi cu pietonii. Pentru că văd că vine maşina de intervenţie şi, în loc să se întoarcă pe trotuar, ei o iau la fugă de parcă ei se grăbesc la intervenţii, atât sunt de grăbiţi. Îi rog încă o dată pe toţi şoferii să acorde prioritate maşinilor de intervenţie şi să-şi sporească atenţia.” 

Neacordarea de prioritate în orice situaţie înseamnă permis suspendat, dar acest lucru e foarte greu de dovedit: „nu avem mijloace omologate de probă. De exemplu, camere video pe maşini, cu care să putem merge ulterior la poliţie să spun chiar dacă nu am avut accident „uite, ăsta nu mi-a acordat prioritate”. Singura posibilitate ar fi să-l avem tot timpul pe poliţist lângă noi, iar el să aibă mijloacele omologate să-i înregistreze pe cei care nu ne dau prioritate. Ceea ce este destul de greu, ca de câte ori mergem la intervenţie să avem o maşină de poliţie în spate sau în faţă. În asemenea situaţii, sunt mulţi dintre cei care dacă depun contestaţie îşi recuperează rapid permisul. Singura situaţie în care se suspendă permise celor care nu acordă prioritate este fie că s-a nimerit să existe un poliţist în acea zonă şi l-a înregistrat, ori că face accident. În rest noi nu avem cum să probăm că sunt mulţi cei care nu ne acordă prioritate”. 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.