• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 11 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 23 Iunie , 2015

„În ultimii ani, UACE a făcut paşi mari în ceea ce priveşte dezvoltarea, dar nu ne oprim aici”

Daniel Vărzaru conduce departamente financiare de aproape 15 ani, a lucrat în cadrul mai multor companii importante din ţară, iar de patru ani este directorul financiar al UAC Europe. Pe lângă pregătirea profesională ireproşabilă şi experienţa importantă în domeniu, Daniel Vărzaru este preocupat de relaţia cu angajaţii şi cu comunitatea şi se implică în tot ceea ce presupune activitatea companiei.

 

Reporter: O scurtă carte de vizită?

Daniel Vărzaru: Traseul meu profesional are un parcurs geografic foarte interesant. M-am născut în oraşul Vulcan, jud. Hunedoara, iar la scurt timp după naştere, părinţii mei s-au mutat în comuna Turceni, jud. Gorj, unde locuiesc şi acum împreună cu cei doi fraţi ai mei. Acolo am şi urmat şcoala generală, apoi liceul în Târgu Jiu. Prima facultate absolvită, în 1996 a fost cea de Matematică şi Informatică, în cadrul Universităţii de Vest Timişoara, fiind licenţiat în matematică. M-am căsătorit în 1994 şi din 1996 locuiesc în Arad, unde am şi domiciliul. În Arad am urmat şi a doua facultate absolvită, în 2007, Facultatea de Ştiinţe Economice, fiind licenţiat în contabilitate şi informatică de gestiune. Din 1996 lucrez în domeniul financiar. Am început ca analist financiar, parcurgând mai multe trepte până la director financiar, din 2001, până în prezent, în cadrul unor companii mari în Arad, Bucureşti şi acum în Dumbrăviţa. Din septembrie 2011 sunt director financiar UACE.

 

Reporter.: Cum aţi ajuns la UACE?

Daniel Vărzaru: La începutul anului 2011 am primit un telefon de la o companie de recrutare din America, care mă întreba dacă mă interesează un loc de muncă la o companie americană în zona Baia Mare şi în iulie 2011 am venit la un interviu.

 

Reporter: Aţi mai fost în Maramureş până atunci?

Daniel Vărzaru: Nu, cel mai aproape de zonă am fost până în Satu Mare. Dar ştiam foarte multe despre Maramureş, pentru că citisem şi auzisem despre aceste locuri, aşa că eram curios să descopăr Maramureşul, ţinutul care impresionează pe toată lumea.

 

Rep: Ce atu-uri v-au recomandat pentru obţinerea postului de director financiar al UACE?

D.V.: Cred că experienţa şi concepţia mea de business, pentru că sunt mai mult orientat pe business decât un simplu contabil. Nu sunt genul de manager care stă numai în birou, de multe ori sunt în fabrică, mă interesează şi mă implic în tot ceea ce presupune activitatea companiei. Apoi, cred că a contat şi faptul că am lucrat pentru o altă firmă americană înainte de a veni aici şi asta m-a ajutat să înţeleg modul de gândire american în ceea ce priveşte business-ul. Şi sunt câteva direcţii prin care politica unei companii americane diferă de cea a unei companii româneşti, începând cu modul de luare a deciziilor, care este mult mai rapid într-o companie americană, până la responsabilitatea faţă de sarcinile de serviciu, la modul în care, efectiv, fiecare angajat îşi face treaba.

 

Rep: Ce v-a determinat să luaţi decizia de a veni aici? V-aţi adus şi familia?

D.V.: Îmi place să lucrez pentru companii care au producţie, e fascinant şi motivant să vezi rezultatul palpabil al muncii tale şi al echipei. Îmi place tot ceea ce fac aici, singurul inconvenient al venirii mele în Maramureş e faptul că familia mea a rămas la Arad. Soţia mea este director tehnic la Astra Vagoane, iar fiul meu împlineşte 18 ani, aşa că e mai greu să-mi aduc aici familia. Dar merg acasă la final de săptămână.

 

Rep: Ce înseamnă din punct de vedere al resurselor umane departamentul pe care îl conduceţi?

D.V.: Am reorganizat departamentul după ce am venit în UACE, aşa că, la momentul actual, departamentul are doi controlori şi 12 persoane pe diferite poziţii. Departamentul financiar-contabil înseamnă şi un departament de achiziţii, pe care am dorit să-l creez de la început şi am reuşit acest lucru. 

 

Rep: Cea mai mare satisfacţie pe care aţi avut-o de când sunteţi aici?

D.V.: Toate realizările de zi cu zi sunt satisfacţii, dar cea mai mare satisfacţie va fi în momentul în care se va finaliza investiţia aflată în derulare, iar compania va ajunge acolo unde o vedem noi peste 3 ani. Satisfacţia cea mai mare va fi în momentul în care se va vedea că tot ce s-a investit aici este pus în practică, devine operaţional.

 

Rep: Care este relaţia cu ceilalţi angajaţi ai UACE?

D.V.: Consider că UACE este o mare familie, o echipă în care m-am integrat foarte bine. De la început, mesajul meu pentru toată lumea a fost că uşa biroului meu este deschisă tot timpul şi la propriu şi la figurat. Îmi place să vorbesc cu oamenii şi cred că prin dialog rezolvăm orice nelămuriri şi orice fel de problemă. Nu-mi place să ies în faţă, dar îmi place să-i ajut pe oameni.

 

Rep: Care este programul de lucru al directorului financiar de la UACE?

D.V.: Din acest punct de vedere sunt un director financiar atipic. Ajung la birou la 7.30, dar nu se ştie când termin, ziua mea de lucru durează atât cât e nevoie, uneori chiar până la miezul nopţii.

 

Rep: Cum reuşiţi să fiţi la curent cu toate noutăţile din meseria pe care o aveţi?

D.V.: Pe de o parte studiez legislaţia, dar sunt şi consultanţii şi auditorii cu care lucrăm şi care ne ajută să ţinem pasul cu noutăţile şi să ne perfecţionăm continuu.

 

Rep: Despre implicarea UACE în comunitate şi felul în care compania a reuşit să se integreze aici?

D.V.: Pot să spun că sunt foarte puţine companii care au o astfel de politică de implicare în comunitate, şi nu numai în România, ci şi în lume. În general, companiile aleg să-şi desfăşoare activitatea într-un parc industrial şi atunci nu au nicio legătură directă cu comunitatea. Cred că asta este şi marea diferenţă dintre UACE şi alte companii. Apoi este şi politica companiei faţă de angajaţi. Ca şi director financiar, încurajez aceste politici şi le susţin. Cred că, implicându-ne în comunitate, ne creştem de fapt viitorii angajaţi. Cât priveşte politica faţă de angajaţi, consider că suntem ca o mare familie. Când am venit în companie, în 2011, eram în jur de 300 de angajaţi, iar azi suntem peste 840 de angajaţi şi în viitorul apropiat vom depăşi 1000 de angajaţi. În ultimii ani, UACE a făcut paşi mari în ceea ce priveşte dezvoltarea, dar nu ne oprim aici.

 
 

„Sunt foarte puţine companii care au o astfel de politică de implicare în comunitate, şi nu numai în România, ci şi în lume.

În general, companiile aleg să-şi desfăşoare activitatea într-un parc industrial şi atunci nu au nicio legătură directă cu comunitatea. Cred că asta este şi marea diferenţă dintre UACE şi alte companii.

Apoi este şi politica companiei faţă de angajaţi. Ca şi director financiar, încurajez aceste politici şi le susţin. Cred că, implicându-ne în comunitate, ne creştem de fapt viitorii angajaţi”.

Daniel Vărzaru

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.