• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 09 Mai 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 4 Septembrie , 2015

Drumul Baia Sprie-Bârsana, cu toată viteza înainte!

După numeroase amânări şi probleme, proiectul de reabilitare a drumului Baia Sprie-Bârsana se apropie încet, dar sigur, de finalizare. Problema principală o reprezenta „intersectarea” lucrărilor de pe drum cu cele de la reţeaua de apă-canal din Cavnic, care înregistrează întârzieri majore. Însă, la ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, consilierii s-au pronunţat prin vot şi au luat decizia pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul de drum judeţean, în ciuda întârzierilor proiectului lucrării de apă-canal. 

 
 

Reabilitarea traseului de drum judeţean Baia Sprie-Bârsana trebuie finalizat până cel târziu la data de 31 decembrie. Deşi lucrările se derulează într-un ritm rapid, au apărut probleme în teren, legate de zona Cavnic, unde executantul lucrării la reţeaua de apă-canal înregistrează întârzieri majore, situaţie care periclitează realizarea proiectului de drum. Reprezentanţii Consiliului Judeţean au dat chiar şi un termen firmei care execută lucrările de apă-canal în Cavnic, însă într-o lună executantul nu a lucrat nimic.

 

Consiliul Judeţean a atenţionat, în repetate rânduri, SC Vital Baia Mare, ADI Maramureş şi Ministerul Fondurilor Europene şi a solicitat luarea măsurilor ce se impun pentru execuţia corectă a lucrărilor, aspect nerezolvat nici până acum. Cauzele întârzierilor sunt, pe de o parte, stagnarea lucrărilor pe o perioadă de aproximativ o lună, iar pe de altă parte, întârzieri majore în realizarea lucrărilor adiacente traseului de drum aflat în reabilitare, cum ar fi realizarea reţelelor de canalizate pe o lungime de circa un kilometru, racordările cu străzile laterale, ridicarea căminelor de apă şi canal la cota finală proiectată a drumului.

Aşa că, la şedinţa de CJ de săptămâna trecută, consilierii s-au pronunţat prin vot şi au luat decizia pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul de drum judeţean. Altfel spus, dacă reţeaua de apă-canal nu va fi finalizată, constructorul îşi asumă toate riscurile de rigoare, pentru că reabilitarea drumului va continua, iar drumul nu mai poate fi spart” pe o durată de 5 ani…

Se pare că decizia i-a mobilizat însă şi pe cei care se ocupă de proiectul de apă/canal, pentru că lucrurile s-au deblocat.

 

Vasile Şpan, managerul proiectului de reabilitare a Drumului Baia Sprie – Bârsana a spus că: „Nu intrăm în nicio panică în ceea ce priveşte finalizarea la timp a proiectului. Au fost o serie de discuţii, dar în ultima şedinţă de Consiliu Judeţean s-a votat că nu putem întârzia efectuarea lucrărilor, şi că nu mai stăm după cei de la Vital să termine lucrarea în Cavnic. Consilierii au votat să ne facem lucrarea şi pe Cavnic, pentru că altfel riscăm să compromitem ambele proiecte. Dar am informaţii proaspete din şantier, că decizia din plen a fost de bun augur, pentru că cei de la Vital au luat măsuri şi se lucrează cum ar fi trebuit să lucreze de mult, adică într-un ritm foarte bun şi cu ţintă să-şi temine lucrarea până la sfârşitul săptămânii (bineînţeles că lucrarea de pe traseul drumului judeţean). Lucrarea lor în Cavnic mai are încă vreo 14 km, dar pe noi ne interesează să putem turna asfaltul pe drumul judeţean. Pentru că dacă s-ar face săpături după turnarea asfaltului se pierde garanţia lucrării”.

 

Şpan dă asigurări că proiectul se va realiza în termen: „Stadiul lucrărilor este foarte bun. Mai avem de turnat în zona Căminului de bătrâni de la Baia Sprie, la podul din Dăneşti şi la intrarea în Cavnic. De asemenea, şi în partea de sus a Cavnicului stăm foarte bine. În total, mai avem vreo 10 km de turnat primul strat de asfalt din totalul de 56 km. După primul strat de asfalt urmează stratul de uzură, care merge foarte repede. Noi terminăm zilele acestea toate consolidările şi mai avem puţin de lucru la poduri, dar va merge relativ repede. Aşa că ne ocupăm apoi numai de asfaltare.

Nu e vorba că sunt optimist, ci spun categoric faptul că drumul se face la timp, indiferent ce spun unii sau alţii. Lucrările de consolidări care s-au făcut rezolvă toate problemele unde au fost cedări de terasament, alunecări sau consolidări la râu. Acum toate sunt puse în siguranţă. Mai avem câteva zone unde mai trebuie făcute drenuri, după care se fac şanţurile aşa cum trebuie. Oamenii sunt plătiţi, nu sunt întârzieri la plată, aşa că lumea nu trebuie să-şi facă probleme că ar putea fi întârzieri din această cauză. Putem spune că nu avem probleme de niciun fel. Toate soluţiile tehnice care au fost discutate, au fost puse la punct şi rezolvate. Singura problemă a fost cea cu Vitalul, care a întârziat lucrările în Cavnic, dar s-a rezolvat şi asta şi putem spune că acum suntem în linie dreaptă şi de aici încolo depinde numai de noi să fim harnici.

Forajele pentru consolidări s-au terminat de mai bine de o săptămână iar acum putem spune că într-o lună va fi gata în mod categoric primul strat de asfalt. Că apoi, stratul de uzură de 4 cm merge repede, pentru că nu mai avem de făcut altfel de lucrări. Şi pe măsură ce se pune stratul de uzură, din spate vor veni cei „cu zugrăvitul”, cum îmi place să spun, adică marcarea drumului, semnalizarea rutieră etc. Cât priveşte aspectele viitoare, ne gândim serios la o variantă de deszăpezire care să nu afecteze carosabilul, pentru că nici nouă nu ne place că se strică foarte tare drumurile din cauza materialului antiderapant cu sare”.

 
 

„Nu intrăm în nicio panică în ceea ce priveşte finalizarea la timp a proiectului. Au fost o serie de discuţii, dar în ultima şedinţă de Consiliu Judeţean s-a votat că nu putem întârzia efectuarea lucrărilor, şi că nu mai stăm după cei de la Vital să termine lucrarea în Cavnic. Consilierii au votat să ne facem lucrarea şi pe Cavnic, pentru că altfel riscăm să compromitem ambele proiecte”.

Vasile Şpan

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.