• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Iunie , 2021

„Trebuie să manifestăm disponibilitate și implicare în relația cu cetățenii, pentru că așa funcționează democrația reprezentativă”

Într-un recent interviu cu senatorul  Cristian Niculescu-Țăgârlaș, am dorit să cunoaștem punctul său de vedere privind câteva dintre problemele de interes ale cetățenilor din circumscripția electorală pe care o reprezintă.

 

Rep.: În ciuda numeroaselor solicitări primite de la cetățeni și societatea civilă, ați ales să sprijiniți în Senat  proiectul adeverinței verzi europene. Ce argumente aveți în susținerea deciziei dumneavoastră?
Adeverința electronică verde constituie dovada că deținătorul ei a fost vaccinat împotriva COVID-19, are un rezultat negativ la testul RT PCR în ultimele 72 de ore  sau că s-a vindecat de COVID-19. Adeverințele vor fi disponibile gratuit, în format digital sau print, și vor avea un cod QR care să le garanteze securitatea și autenticitatea, intrând într-o bază de date care poate fi vizualizată în întreaga UE. Contrar celor vehiculate în mediul online, adeverința electro­nică verde garantează faptul că cetățenii români și ai UE pot circu­la liber în spațiul comunitar, mă­sură care vine în sprijinul re­dre­sării economice și a mobi­lității forței de muncă. Acest instrument este ne­dis­cri­minatoriu și sigur, respectând pe deplin reglementările privind protecția datelor, fiind un instrument  acceptat unanim de țările membre, ca răspuns la restricțiile de mobilitate  în materie de sănă­tate publică. Acestea sunt motivele susținerii în Senat a introducerii adeverinței verzi europene, pentru a facilita românilor să se deplaseze în Uniunea Europeană pe timpul restricțiilor pandemice.

Rep.: Într-o interpelare adresată
Ministrului de Interne ați readus în atenția publică devalizarea zonei CUPROM. Ce urmăriți prin solicitarea depusă și ce beneficii va aduce comunității locale aflarea adevărului?
În răspunsul primit de la Ministerul Afacerilor Interne este men­țio­nat faptul că Direcția Generală Antico­rupție a trimis interpelarea mea către Serviciul Județean Antico­rupție Maramureș, în ve­derea verificării aspectelor referitoare la starea patrimoniului  fos­tului combinat Cuprom. Legea este obligatorie pentru toată lu­mea, ea nu poate fi negociată sau interpretată în interese personale sau obscure, iar pentru dezafectarea sau demolarea unui imobil, parțial sau complet, sau a ins­talațiilor și construcțiilor afe­rente unui imobil, precum și a altor corpuri de amenajări, este nevoie de obținerea unei autorizații de desființare sau de demolare emisă de autoritățile administrației locale. În realitate, clădirile au fost devalizate fiind furat tot ce putea fi valorificat în condițiile în care municipalitatea plătea din banii cetă­țenilor o firmă de pază ce trebuia să asigure protecția și integritatea bunurilor. Este inadmisibil ca prin forme de complicitate tacită, can­ti­tăți imense de materiale să iasă pe poarta fostului combinat, fără ca nimeni să se sesizeze și să ia măsuri. Sunt jurist și urmăresc doar respec­tarea legalității, utilizarea corectă și eficientă a banilor publici iar calitatea de senator îmi conferă instrumentele necesare aflării adevărului. Vinovații trebuie să răspundă pentru faptele lor, iar băimărenii au dreptul să fie informați, pentru că în activitățile publice trebuie să guverneze transparența totală.

Rep.: În campania pentru alegerile locale din 2020 ați susținut cu tărie Planul lui Bogdan. Care este situația și starea guvernării locale după primele opt luni de mandat?
Planul lui Bogdan a fost oferta politică acceptată de majoritatea maramureșenilor ca răspuns și nu ca alternativă la ineficiența guver­nării locale social-democrate anterioare. Obiectivele și soluțiile propuse sunt viabile, prioritățile decise  fiind în funcție de nevoile reale ale comunităților locale și ale județului. Echipa liberală din exe­cutivul județean acționează responsabil, abordând în mod di­na­mic și constructiv două direc­ții majore de lucru: gestionarea problematicii curente a activității instituției și punerea în practică a proiectelor majore asumate prin planul de guvernare liberal.
Organigrama aparatului de specia­li­tate a fost optimizată, se lucrează la modificarea fișelor de post și res­ponsabilizarea funcțio­narilor pu­blici, concomitent cu finalizarea proiectelor în derulare și obținerea finanțărilor necesare realizării noi­lor  proiecte angajate în partene­riatul cu cetățenii. Am încredere în executivul actual, iar consilierii libe­rali participă activ la luarea deciziilor, adoptând hotărâri în numele și interesul maramu­reșenilor.

Rep.: După ultima ședință a Consi­liului Național PNL ați menționat nevoia unui nou suflu în partid,
argumentând această opinie prin susținerea premierului Cîțu pentru președinția formațiunii. Ce calități îl recomandă pe acesta ca lider al partidului pornind de la experiența sa politică de dată recentă?
Sunt membru al Partidului Na­țional Liberal de aproape 20 de ani,  perioadă în care am parcurs toate etapele formării mele ca politician implicat și responsabil. Am fost li­derul tinerilor liberali, pentru ca ulterior să dețin funcții importante în filiala județeană, participând activ la toate campa­niile electorale locale, naționale, europarlamentare și prezidențiale.
Mi-am asumat candidaturi dificile, am avut succese importante dar și eșecuri, continuând însă să perseverez în convingerile mele, fiind mereu mai puternic și motivat. Viața politică și, implicit, a partidelor a devenit mai dinamică, cores­punzător secolului XXI iar partidul „Brătienilor” trebuia și a reușit să se adapteze cu succes, devenind o formațiune importantă pe eșichierul politic românesc și european. Consider că Florin Cîțu va aduce un suflu nou în partid, un spirit european care va influența în mod po­zitiv parcursul viitor al partidului liberal. Faptul că are o experiență mai recentă constituie un atu în sensul că nu este alterat din punctul de vedere al concepției și viziunii față de politică, promovând competența și meri­to­crația în politica și viața publică.


Rep.: Parlamentarii PSD din Maramureș consideră că Planul Național de Reziliență și Relansare este un document fără viziune, subliniind că „fondurile trebuie să ajungă la firmele românești care creează locuri de muncă și produc plus valoare, la fermierii români și la comunitățile locale, nicidecum la companiile de consultanţă conduse de «băieţii deştepţi» sau blocaţi în proiecte fantasmagorice în comunităţi conduse de baroni peneliști” Ce răspundeți deputatului Șimon și dacă soluțiile acestuia respectă principiile europene privind politicile publice în utilizarea fondurilor UE?
Consider că actuala echipă de parlamentari social-democrați care reprezintă Maramureșul nu se ridică la un nivel de competență care să le permită afirmații axio­matice despre un document pe care nu-l cunosc și înțeleg, aspect interpretabil ca fiind o culme a oportunismului și politicianismului. Documentul având peste o mie de pagini este rodul muncii unei echipe competente și vizionare, capabile să valorifice în mod real oportunitățile oferite de planul european de reziliență și redresare economică. Parlamentarii social- democrați uită că Partidul Social Democrat a avut cea mai penibilă echipă guvernamentală din perioada postdecembristă, executiv ale cărui incapacitate și incompe­ten­ță poate fi temă de studiu în manualele de administrație publică, ca să nu mai vorbim de faptul că nu cunoaște principiile funcționării unei Europe Unite,  în care capitalul trebuie repartizat fără dis­criminări și tente naționaliste, ca­pitalul românesc putând și urmând a fi sprijinit cu măsuri legis­lative și guvernamentale coerente și eficiente.  
Cât despre „băieţii deş­tepţi” blocaţi în proiecte fantasmagorice și baroni locali rea­mintesc că însuși conceptul a fost inventat și aplicat de un PSD blocat în clientelism și nepotism generalizat. Susțin planul național de redresare și am convingerea că, după avizarea lui de către Comisia Europeană, în țara noastră vor avea loc schimbări și progrese care răspund nevoilor reale și așteptărilor românilor.
 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.