Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Marţi , 17 Februarie , 2015

SIGHET: Reabilitări termice de aproape 8 milioane de lei, la blocuri

de Gazeta de Maramures

Tot mai mulţi sigheteni încep să acorde o mai mare atenţie clădirilor în care locuiesc. Zeci de cereri pentru reabilitarea termică a clădirilor sunt depuse în cadrul primăriei Sighetu Marmaţiei. Blocurile care s-au constituit în asociaţii de proprietari depun de cele mai multe ori aceste cereri de reabilitare.

 
 

Suma necesară pentru reabilitarea clădirilor pentru care s-au depus cereri este de aproape 8 milioane de lei.

„Este vorba despre zece blocuri, opt dintre ele fiind situate în cartierul Independenţei, unul în Cuza Vodă şi unul în Unirii. Valoarea totală a reabilitării termice care reiese în urma documentaţiei tehnice întocmite pentru stabilirea ei este de 7,832 milioane de lei, asta se împarte în trei, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va da 50 % din ei, Consiliul Local Sighet va da 30% şi asociaţiile de proprietari vor da 20% din suma aceasta totală”, a declarat Alexandru Szilagyi, consilier în cadrul Primăriei Sighet.

În aceste momente este întocmită documentaţia şi s-au stabilit preţurile. Cei din asociaţiile de proprietari au fost înştiinţaţi de sumele pe care ar trebui să le plătească, spre a se hotărî dacă sunt sau nu de acord cu acestea.

 

„Suntem în faza în care aşteptăm răspuns de la aceştia pentru că urmează să se facă o hotărâre a asociaţiilor de proprietari prin care fiecare individual îşi asumă această sumă pe care o au de achitat în acest program de finanţare”, a precizat Alexandru Szilagyi.

 

Sumele pe care vor trebui să le plătească proprietarii de apartamente încep de la 2500 de lei şi pot ajunge până la 4800 de lei pe apartament, însă în funcţie de suprafaţa care urmează să fie reabilitată termic pot apărea mici modificări ale preţului. Pentru aceste blocuri la care există deja cereri, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va trebui să achite 3,916 milioane de lei, Consiliul Local va contribui cu suma de 2,349 milioane, iar asociaţiile de proprietari vor trebui să plătească 1,566 milioane de lei.