• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 25 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 30 Iulie , 2018

Proiect marca HHC Măsuri integrate în domeniul educaţiei pentru 840 copii şi 260 tineri şi adulţi: „Educaţie pentru viitor!”

Proiectul este depus în cadrul Programului Operaţional Capi­tal Uman 2014 - 2020, Axa prioritară 6, „Educație și competențe”, Prioritatea de investiții 10 (i) „Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, non formale și informale pentru reintegrarea în educație și formare”, cod apel: POCU / 74/6 / 18 / 18 / Operațiune compozită OS 6.2, 6.3, 6.4, 6.6, cod proiect 105525.


Înainte de prezentarea proiectului, Ştefan Dărăbuş a vorbit despre importanţa acestui proiect.
„Ce înseamnă acest proiect pentru noi şi pentru Baia Mare? Accesul la educaţie a 840 de copii şi pentru 260 de tineri care nu şi-au finalizat studiile, dar şi accesul la educaţie pentru 60 de copii antepreşcolari şi 200 de copii preşcolari. Îmbunătăţirea rezultatelor şcolare pentru 580 de copii din grupurile vulnerabile şi nu în ultimul rând, competenţe profesionale crescute pentru 260 de persoane din cadrul perso­nalului didactic care lucrează cu copiii din grupurile ţintă.
Noi lucrăm cu municipiul Baia Mare pentru acest proiect şi cu Şcoala Gimnazială «Nicolae Bălcescu».
Este un proiect frumos pentru că se adresează copiilor din şcoli. Dar pentru noi este un proiect mai aparte deoarece noi lucrăm, de obicei, cu copii care se află la limita sărăciei, cei cu probleme, dar de data aceasta lucrăm cu copii care sunt şcolarizaţi, care nu sunt din situaţiile cele mai crunte, doar au nevoie de ajutorul nostru ca să poată să aibă rezultate mai bune la învăţătură”, a spus Ştefan Dărăbuş.
Activităţile proiectului:
Activitatea 1. Realizarea unei acțiuni continue de identificare, recrutare, înscriere și motivare a participării pentru minim 260 copii cu vârsta între 2 şi 5 ani la creșă / grădiniță, contribuind și la combaterea discriminării cu privire la accesul la educație a copiilor din grupuri vulnerabile.
Activitatea 2. Sprijinirea dezvoltării armonioase a copiilor cu vârsta între 2 și 5 ani din GT inclusiv prin implicarea pă­rinților/tutorilor în activități educaționale.
Activitatea 3. Furnizarea de sprijin financiar şi material în vederea accesului şi participării continue la educație a celor 260 copii cu vârsta între 2 şi 5 ani selecționați în GT.
Activitatea 4. Realizarea unei acțiuni continue de identificare, recrutare, înscriere și motivare a participării pentru minim 580 de copii cu vârstele între 6 și 16 ani contribuind și la desegregarea copiilor cu vulnerabilități și combaterea discriminării cu privire la accesul lor la educație.
Activitatea 5. Îmbunătățirea infrastructurii şi contextului educațional în vederea creșterii atractivității educației pentru copiii selecționați în GT, în special a celor cu dizabilități, pentru combaterea oricărei discriminări care ar putea bloca accesul copiilor la educație.
Activitatea 6. Furnizarea de programe în vederea creșterii participării şi a calității rezultatelor şcolare la cei 580 copii cu vârsta între 6 şi 16 ani selecționați în GT.
Activitatea 7. Furnizarea de programe edu­caționale de sprijinire a dezvoltării armonioase a celor 580 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani selecționați în GT, inclusiv prin implicarea lor şi a părinților/tutorilor.
Activitatea 8. Furnizarea de sprijin financiar şi material în vederea creșterii par­ticipării continue la educație a celor 580 de copii cu vârsta între 6 şi 16 ani selecționați în GT.
Activitatea 9. Furnizarea de programe de a doua șansă la 200 de tineri şi adulți care nu au finalizat învățământul obligatoriu.
Activitatea 10. Dezvoltarea de compe­tenţe relevante îmbunătățirii participării elevilor la educație în domeniul metode de predare/învățare activ-participative, interactive și centrate pe copil la 260 cadre didactice din școlile partenere sau asociate în proiect.
Activitatea 11. Managementul de proiect.
Grupul ţintă este format din:
- Copii care provin dintr-un mediul rural, familial sărăcăcios, cu părinţi care au un nivel scăzut de educaţie, provin din familii monoparentale, cu părinte/părinţi plecaţi de acasă sau se află în grija altor persoane etc.
- Elevi din familii cu venituri reduse, cel puţin un părinte inactiv pe piaţa muncii sau şomer, cel puţin un părinte să fi absolvit maxim 8 clase, cu nevoi speciale (prezintă o dizabilitate sau este institu­ţionalizat), sunt de etnie romă, au peste 30 de absenţe nemotivate în anul anterior şcolar, au media şcolară la matematică şi limba română sub 6, rezultate la exame­nele naţionale oficiale sub 6, prezintă situaţii şcolare neîncheiate, au avut corigenţe sau sunt repetenţi.
Grupul ţintă va fi repartizat pe baza evaluărilor individuale iniţiate în luna 5 de proiect.
 

 

Parteneriatul pentru proiect este realizat între:

FUNDAȚIA HOPE AND HOMES FOR CHILDREN ROMÂNIA, cu sediul în Baia Mare, reprezentată prin Ștefan Dărăbuş, în calitate de Director Național, având calitatea de Lider partener; MUNICIPIUL BAIA MARE reprezentat prin domnul Cătălin Cherecheş, în calitate de primar, având calitatea de Partener 1;
ŞCOALA GIMNAZIALǍ „NICOLAE BĂLCESCU” reprezentată prin doamna prof. Silvia POP, în calitate de Director, având calitatea de Partener 2.
Şcoli asociate implicate în proiect (şcoli care nu au buget din proiect, dar ai căror copii/elevi/cadre didactice intră în grupul ţintă al proiectului şi care beneficiază de reabilitare, echipament IT, mobilier etc.): Grădiniţa din cadrul şcolii asociate Liceul „Traian Vuia” Tăuţii Măgherăuş, Grădiniţa cu program prelungit nr.8 Baia Mare, Școala Gimnazială „Petre Dulfu” Baia Mare, Liceul cu program sportiv Baia Mare.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.