• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 26 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 4 Aprilie , 2014

O şedinţă de 17 secunde. Boitor vede roşu şi îşi ameninţă angajaţii. O porcărie…

În sala mare de şedinţe a Consiliului Judeţean a avut loc celebra şedinţă a Comitetului Director a DGASPC, varianta a doua, neîmbunătăţită. Şedinţa nu are istoric. Nu s-a ţinut deoarece nu a fost cvorum. La ora fixată, au fost prezenţi câţiva angajaţi, Nicolae Boitor, Maria Griguţă şi câţiva şefi de centre din categoria celor care nu beau decât apă plată, fără lămâie. A participat şi preşedintele Consiliului Judeţean, Zamfir Ciceu.

 
 

După ce s-a făcut prezenţa, s-au încheiat lucrările Colegiului Director. Nicolae Boitor, cu o faţă impasibilă, a dat din mâini a neputinţă. Avea la el masca omului blând, supus, ascultător, un fel de blândul Ben. În buzunarul de la piept, era faţa lui adevărată, cea pe care a purtat-o la sediul DGASPC, în dimineaţa zilei continuată cu şedinţa de Colegiu Director. De fapt aceea este faţa lui Nicolae Boitor.

Noi ştiam de şedinţa de CD şi ora de desfăşurare, respectiv ora 12. Înainte de ora 10 am fost anunţaţi că Boitor a convocat şefii de centre, membri în CD la sediul Direcţiei. Informaţia spunea că vorbeşte urât cu aceştia, că îi ameninţă pentru a participa la şedinţa în care urma să se discute regulamentul de funcţionare al DGASPC. Ceea ce se discutate în urmă cu două săptămâni şi la care majoritatea angajaţilor, membri în CD, au spus nu acestui regulament. Acum urma să se reia votul. În perioada dintre cele două şedinţe, Boitor a căutat să îşi asigure votul pentru ca regulamentul să treacă. Nu s-a gândit că oamenii vor refuza, într-un fel sau altul. Ceea ce s-a şi întâmplat! Au fost doar o mână de oameni, cea care este dispusă la compromisuri. În disperarea lor, majoritatea a căutat o modalitate de a se sustrage. Oamenii nu sunt de condamnat. Nu trebuie certaţi, sancţionaţi.

O face Boitor de mulţi ani, Boitor şi Dumuţa. Dă cu ei de pământ, atunci când nu este presa acolo şi până de curând presa nu s-a dus la aceste şedinţe. Nu se ştia ce drame au loc în cea mai mare instituţie bugetară a judeţului. Este incredibil ce se întâmplă. Angajaţii Direcţiei, majoritatea fiind femei, au o problemă cu autoritatea reprezentată de directorul Boitor. Ei cred că acest director poate face ce vor muşchii lui. Dacă au obiecţii, o iau în freză! La figurat sau la propriu. Sunt mai multe feluri de a te răzbuna pe cineva.

Şi dacă Boitor ştie ceva, atunci răzbunarea o cunoaşte la perfecţie. În plus, are talentul de a se băga sub pielea şefilor cu figura afişată la şedinţa ce nu a mai avut loc.

 

Revenind la ultima şedinţă, am plecat spre Direcţie pentru a vedea cum vin sau nu şefii convocaţi la discuţii preliminare. Apariţia presei pe culoarele Direcţiei a fost imediat semnalată directorului. Nici nu am ajuns la uşa directorială şi Boitor a apărut. A spus că nu a convocat nici un membru al CD, că nu a ameninţat pe nimeni, că totul este în regulă…Ne-a invitat la o cafea, în birou! Nu am fost!

Dar am vorbit cu mai mulţi din Direcţie, pe sistemul perioadei ilegaliştilor. Pândeam pe la colţuri, că nu ştii de unde apar Boitor sau copoii lui, şi am intrat în mai multe birouri. Femei care plângeau, femei care tremurau, care au spus în trei cuvinte ce ştiam, că se încearcă forţarea votului. Oamenilor le era frică să dea o declaraţie. Trist că se tolerează acest mod de a conduce DGASPC. Pe Boitor cine îl ia la întrebări? De ce nimeni nu a cerut explicaţii publice pentru ceea ce presa relatează de un an de zile, aproape, dar şi de mai demult. Nimeni nu îndrăzneşte să se lege de acest directoraş, pus pe viaţă pe o funcţie care probabil generează fonduri mutuale şi de protocol, bani pentru partide şi pentru bunăstarea unora. Nu există o explicaţie de ce de atâţia ani Boitor nu a fost clintit din loc. Administraţia tace că Dumuţa veghează, Poliţia tace că cineva îl ţine şi acolo în braţe ( altfel, din oficiu ar fi fost demarată o anchetă în cazul fetiţelor, dar cine, Poliţia lui Mărincaş? Ce folos că avem poliţistul anului în Maramureş, un domn ce a prins ceva infractor fioros? Domnule Coste, vorbim de suspiciunea de abuz sexual şi fizic asupra a două fetiţe minore, mititele. De ce nu vă respectaţi blazonul?).

 

La finalul şedinţei de 17 secunde, preşedintele CJ, Zamfir Ciceu, a explicat paşi care vor urma în situaţia de la Direcţie. Este posibil ca la următoarea şedinţă de CJ să fie tranşată povestea.     

„Regulamentul de organizare şi funcţionare al DGASPC Maramureş este aici şi doresc să fac câteva precizări cu privire la acest subiect intens dezbătut. Atât Legea Asistenţei Sociale cât şi actul normativ, hotărârea 1434 şi anexa la acesta, regulamentul cadru, sunt acte normative obligatorii pentru noi, inclusiv pentru cei de la Direcţie. De aceea, modul de organizare şi conducere a Direcţiei trebuie pus în concordanţă cu dispoziţiile legale. Prea mult timp a trenat punerea în fapt a acestei chestiuni. Această situaţie trebuie să înceteze şi trebuie respectată legea.

 

Ceea ce înseamnă că, potrivit poziţiilor regulamentului cadru aprobat, 1434, Colegiul Director al DGASPC este compus din…”, a citit Zamfir Ciceu din actele aflate în mapa domniei sale.

Preşedintele CJ a spus că în Regulamentul de funcţionare al DGASPC, cel în funcţiune, nu are prevăzut în componenţa Colegiului Director, trei consilieri judeţeni.

Legat de acest aspect, este o nebuloasă deoarece la ultimele şedinţe de CD au participat trei consilieri judeţeni. Preşedintele CJ, la întrebările presei, a arătat Regulamentul aflat în posesia sa, o broşură stufoasă datată 2011, şi unde nu erau trecuţi trei consilieri judeţeni. De asemenea, la partea cu personal contractual sau funcţionari publici, mai ales pentru funcţiile de conducere, Zamfir Ciceu a spus că legea spune că aceste funcţii pot fi funcţionari publici. În concluzie, pot să nu fie funcţionari publici. Preşedintele a spus că el doreşte ca directorii să fie personal contractul, ceea ce va şi propune consilierilor. Iar noua organigramă va prevedea doar trei funcţii de directori, nu patru ca în acest moment.

 

Rămâne să vedem ce se va întâmpla în zilele ce urmează.    

 
 

Cartonaş roşu pentru Boitor

 

„Îl avertizez public pe domnul Boitor să conducă această instituţie conform legii. Ameninţările nu fac parte din fişa postului, oricum nu o să schimbe părerea pe care o are deja Consiliul Judeţean, consilierii judeţeni, în special, despre modul cum conduce dânsul în acest moment Direcţia. Nu se ţine legătura cu şefii de centre, toată lumea aşteaptă o schimbare. Faptul că Direcţia se afla în acest moment în haos este vina lui, vina directorilor adjuncţi şi vina noastră pentru că nu reuşim să mişcăm mai repede lucrurile”.

Gabriel Zetea, vicepreşedintele CJ Maramureş

 
 

O opinie autorizată

 

Pentru clarificări, am cerut opinia primului funcţionar public din România, pm de administraţie cu studii la Stanford şi tobă de administraţie.

„Formalizarea organizării oricărei organizaţii, inclusiv instituţiile administraţiei, se supun unor reguli generale. Ideea de bază este ca organizaţia să-şi realizeze obiectivele în condiţii de eficienţă maximă. Instrumentele prin care se formalizează organizaţia sunt trei: Regulamentul de organizare şi funcţionare; Organigrama şi Fişa postului.

Regulamentul de organizare şi funcţionare este descrierea lectică a modului de funcţionare a unei instituţii, şi în cazul administraţiei, şi este compus din două pârtii:

- Partea I: Baza legală de constituire şi funcţionare; succintă prezentare a obiectivului de activitate; principalele componente ale organizării structurale; prezentarea detailată a principalelor caracteristici organizaţionale / obiective specifice, sarcini, competenţe şi responsabilităţi / ale managementului de nivel superior; prezentarea organismelor de management participativ.

- Partea II: Prezentarea în detaliu a compartimentelor unităţii, a funcţiilor şi posturilor încorporate.

 

Organigrama este reprezentarea grafică a structurii organizatorice cu ajutorul anumitor simboluri şi pe baza unor reguli specifice.

Fişa postului, este un document individual pentru fiecare salariat, conţine elementele aferente: Denumirii şi obiectivelor postului, Compartimentul, Competenţe, Responsabilităţi, Cerinţe /studii, vechime, aptitudini/

 

Nu se pune problema ordinii în care se aprobă aceste trei documente. Ele formează un pachet logic care se completează reciproc, pentru a crea cadrul de funcţionare eficient a unei instituţii ( inclusiv în cazul administraţiei ).

Organizările moderne conţin încă un document, Codul etic, care este nu numai un fost aşa-zis Regulament de ordine interioară, este mai amplu, şi nerespectarea lui are consecinţe materiale şi penale.

Documentele menţionate nu se realizează pentru satisfacerea doleanţelor unor persoane, ci se caută acele persoane care satisfac cerinţele necesare realizării obiectivelor instituţiei”.

 

Conf. Univ. Dr. Ştefan Gönczi

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.