Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Vineri , 14 Iulie , 2017

MedSpria - povestea dezvoltării continuă

de Ioana Lucacel

MedSpria SA a fost de la început un proiect unic la nivel naţional, o poveste deosebită despre „se poate”, într-un sistem în care neputinţa a devenit laitmotiv. Din solidaritatea comunităţii locale, spitalul orăşenesc din Baia Sprie a fost redeschis, iar prin efortul şi munca unei echipe deosebite, condusă de Maria Pop, MedSpria scrie din nou o pagină despre implicare, perseverenţă şi dăruire.

 

Reporter: Au trecut 8 luni de când aţi preluat managementul unităţii medi­cale MedSpria SA. Cum aţi descrie această perioadă?
Maria Pop: A fost o perioadă foarte aglo­merată, cu foarte multe probleme care solicitau rezolvări în regim de ur­gen­ţă. Au fost foarte multe situaţii din punct de vedere juridic, administrativ, financiar, urgente dar totodată spi­noase şi complicate, birocratice, situaţii care nu ţineau neapărat de noi. Dar, cred că am reuşit să fac faţă cu brio acestei perioade de început şi împreună cu echipa, am pus societatea pe un făgaş ascendent, iar rezultatele muncii noastre încep să se vadă. Aş vrea să amintesc că ne-am bucurat de suportul instituţiilor publice, atât la nivel local, cât şi la nivel judeţean. Funcţionarii de la toate nivelele, înţelegând importanţa demersului nostru, ne-au susţinut în toate etapele şi am avut cu toţi reprezentanţii insti­tuţiilor o colaborare fructuoasă.
Reporter: Ce aţi reuşit să realizaţi în privinţa dotărilor şi a diversificării serviciilor medicale?
Maria Pop: Aceste lucruri reprezintă o preocupare constantă a echipei noastre. Încercăm să oferim servicii medicale cât mai diversificate şi la standarde cât mai înalte pacienţilor noştri. Am reuşit să autorizăm şi deja func­ţionează în cadrul policlinicii, încă din luna mai, 12 noi cabinete medicale, cu următoa­rele specialităţi: Cardiologie, ORL, Oftal­­mo­­logie, Reumatologie şi Re­cuperare Medi­cală, Endocrinologie, Gastroen­te­ro­logie, Neurologie, Uro­lo­gie, Alergo­logie (Ginecologie şi In­ter­ne, fiind ca­binete funcţionale la mo­mentul dema­rării activităţii noastre).
Din păcate, până la încheierea unui contract cu Casa de Asigurări de Sănă­tate Maramureş, în 2018, consultaţiile sunt cu plată, dar şi aşa este un câştig important pentru comunitate, pentru că oamenii nu sunt nevoiţi să aştepte pentru o programare sau să facă drumuri în alte localităţi. De asemenea, am conti­nuat să investim în aparatura medicală şi am reuşit să achiziţionăm un ecograf nou, să aducem medici specialişti, tineri, implicaţi, care au ac­ceptat să colaboreze cu noi în condiţiile pe care am putut să le ofe­rim. De asemenea, am reuşit să ridicăm standardele serviciului de sterilizare, foarte important pentru orice unitate medicală şi pentru sigu­ranţa pacienţilor.
Avem realizări importante şi din punct de vedere a infrastructurii spitaliceşti: am renovat mai multe cabinete, am reorganizat spaţiul destinat activităţii medicale, la standardele solicitate de normele impuse de Direcţia de Sănătate Publică, iar acum datorită prietenului nostru francez Loic Thetio, suntem aproape de finalizarea reno­vării faţadei exterioare a clădirii.

Reporter: Ce priorităţi aveţi pentru perioada următoare?
Maria Pop: La începutul lunii august ne-am propus să începem renovarea şi reorganizarea totală a spitalului, un proiect care va dura circa 18 luni. De ase­menea, este foarte important să fi­na­lizăm procesul legislativ de desfiin­ţare a vechii structuri spita­liceşti, pentru a putea funcţiona noua structură aşa cum prevede legislaţia în vigoare. Aşteptăm publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern adoptate în şedinţa de săptămâna trecută. După această etapă, putem spune că înce­pem cu forţe proaspete construirea noii structuri medicale.

Reporter: Cum va arăta noua structură medicală?
Maria Pop: În primul rând, unitatea va fi acreditată ca şi Centru socio-me­dical, în care activitatea de bază va fi recuperarea medicală. În acest sens am iniţiat procedura accesării unor fonduri în cadrul unui proiect pe o măsură socio-medicală. Implementarea pro­iec­tului ar putea începe în luna septembrie, dacă nu există întârzieri în cadrul programului. Îmi propun ca anul viitor în luna aprilie să avem deja încheiat contractul cu Casa de Asigurări. Pe lângă această activitate, avem în vedere ca şi prioritate reorganizarea şi modernizarea laboratorului de analize (funcţional la acest mo­ment), compartimentarea şi  reabilita­rea spaţiului unde va funcţiona secţia medicală „Spitalizare de zi”. Ultimele nivele ale clădirii spitalului se vor aloca activităţii paliative, activitate care sperăm să fie funcţională în maxim 2 ani. De asemenea, ne-am propus în cadrul proiectului cu finan­ţare neram­bursabilă, să mărim zona de acţiune, incluzând localităţi mai îndepărtate de oraşul Baia Sprie, dar care fac parte din componenţa „GAL Mara Natur”, structură care ne va facilita obţinerea finanţării.

Reporter: Un mesaj pentru pacienţi?
Maria Pop: În primul rând le mulţumim pentru încrederea acordată. Spun acest lucru pentru că numărul pacienţilor creşte constant, iar asta reprezintă dovada încrederii în serviciile noastre. De asemenea, îi asigur că vom face în continuare eforturi pentru a le satisface nevoile medicale, prompt şi calitativ. Le doresc sănătate şi sper că vor aprecia şi se vor bucura de eforturile echipei MedSpria. Am încredere că MedSpria va fi aşa cum ne dorim cu toţii şi până atunci îi rog să ne susţină cu răbdare şi înţelegere. Pe cei care doresc să devină partenerii MedSpria şi să susţină această activitate, îi informez că la şedinţa Adunării Generale  Extraordi­nare a Acţionarilor din 14 iulie, un punct pe ordinea de zi a fost majorarea capitalului social, aceasta însemnând că oricine doreşte, poate cumpăra acţiuni la această so­cietate.
 

 

 

„Numărul pacienţilor creşte constant, iar asta reprezintă dovada încrederii în serviciile noastre. De asemenea, îi asigur că vom face în continuare eforturi pentru a le satisface nevoile medicale, prompt şi calitativ. Le doresc sănătate şi sper că vor aprecia şi se vor bucura de eforturile echipei MedSpria. Am încredere că MedSpria va fi aşa cum ne dorim cu toţii şi până atunci îi rog să ne susţină cu răbdare şi înţelegere”.

Maria Pop, managerul MedSpria SA