Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Luni , 30 Septembrie , 2019

Maramureșul și obiectivele turistice din județ, promovate de o echipă a unei televiziuni coreene

de Gazeta de Maramures

O echipă de filmare din Coreea de Sud a solicitat, prin intermediul Ambasadei Române la Seul, să realizeze filmări pentru un documentar de promovare turistică,în cadrul programului „Art in Space Romania”.

 

În fapt, compania K-Net din ca­drul Olleh TV, unul dintre ce­le mai mari concerne media din Republica Coreea (care de­ține cea mai mare televiziune din Co­reea de Sud), realizează, prin programul „Art in Space”, un documentar de pro­movare turistică care implică teh­nici inovatoare de filmare 4K, combinând filmări din satelit, fil­mări cu drona și filmare clasică la sol.  În to­tal, echipa de televiziune com­pu­­să din trei membri, va petrece în Ro­mâ­nia o lună și jumătate, timp în care filmează în destinații precum li­to­ra- lul Mării Negre, Delta Dunării, Bu­­covina, Maramureș și multe alte­le.
Documentarul va cuprinde 13 epi­soa­de, fiecare a câte 30 de minute, acestea vor surprinde principalele puncte de atracție turistică din țara noastră. Documentarul este adresat pieței din Republica Coreea, China și USA, urmând a fi difuzat prin televiziune şi online.
„Ministerul Turismului va colabora cu realizatorii sud-coreeni pe toată durata filmărilor pentru ca toate locurile frumoase din țara noastră să fie surprinse în imagini. Campania de promovare este realizată cu sprijinul Ambasadei României în Republica Coreea”, au explicat oficialii Ministerului Turismului.

În opinia generală, acest program reprezintă o oportunitate pentru promovarea României pe plan turistic, cu un potențial major de atragere a unui flux însemnat de turiști în țara noastră. Echipa de filmare din Repu­blica Coreea a desfășurat activități specifice în județul Maramureș, în perioada 16-20 septembrie.
Filmul realizat în România de către Chosun TV din Coreea de Sud, nu va fi folosit în scop comercial, ci
exclusiv în scopul promovării țării noastre.
Oamenii de televiziune din Coreea au inclus pe listă atât obiectivele majore, cunoscute în toată lumea, cât și obiective mai mici, pe care doresc să le facă, astfel, cunoscute în lumea asiatică și americană.
Întrucât perioada de filmare în ju­de­țul Maramureș a fost scurtă, de nu­mai patru zile, localitățile alese pen­- tru acest reportaj au fost municipiul Baia Mare (Piața Libertății, Piața Cetății, cu Turnul Sf. Ștefan, Mu­ze­ul Județean de Etnografie, Catedrala Episcopiei Maramureșului și Sătma- rului), Bârsana (Mănăstirea Bârsa- na), Borșa (Cascada Cailor, Fântâna Stanchii, Munții Rodnei - Vf. Pietrosul Rodnei), Săpânța (Cimitirul Ve­sel, meșteri populari), biserica UNESCO din Budești, satul Breb şi meșteri populari (pe des­ti­nația EcoTurism) și Vișeu de Sus (Mocă­nița).

Activitatea din MARAMUREȘ


Filmările au decurs foarte bine, echipa a fost cucerită de Maramureș, fiecare membru găsind minim un obiectiv unde dorește să revină să-l descopere mai bine decât în timpul scurt pe care l-au avut pentru realizarea filmărilor.
Echipa a hotărât să prelungească şederea în Maramureş (şi datorită vremii), dar mai ales datorită faptului că au fost foarte plăcut surprinşi de frumuseţea judeţului şi de ospita­litatea oamenilor cu care au venit în contact. Locurile vizitate şi căldura cu care au fost primiţi şi profesio­nalismul meşterilor populari filmaţi, Maria Zapca şi Dumitru Pop-Tincu din Săpânţa, i-au făcut să prelun­gească timpul alocat fiecărui obiectiv din programul încărcat.
Meşterii populari şi oamenii locului au fost motiv bun să realizeze multe cadre din mai multe unghiuri, surprinzând oamenii şi peisajele super­be pline de soare, chiar dacă deja ră­coarea toamnei a pus stăpânire pe judeţ. Fiecare obiectiv a fost documentat şi s-au mai adăugat listei ini­ţiale punc­te de belvedere şi cadre surprinse cu dibăcie de ochiul expe­ri­mentat al echipei coreene. Locaţii­le au fost atent salvate cu coor­do­na- te pentru a putea fi realizate treceri spectaculoase de la filmări din sate­lit, la cele din dronă şi în final la sol.
Alături de echipă s-a aflat pe tot parcursul filmărilor un reprezentant al Ministerului Turismului şi unul al biroului de turism din cadrul Consi­liului Judeţean Maramureş, dar şi re­prezentanţii obiectivelor şi institu­- ­ţii­lor vizitate, care s-au asigurat de bu­na funcţionare a prezentărilor şi accesibilitatea locaţiilor filmate. Mulţumim tuturor celor implicaţi.
 

 

 

„A fost o experiență frumoasă, să mergi prin Maramureș cu niște profesioniști ai imag­i­nii, care să scoată în evidență într-un mod deosebit tradiții, arta lemnului, meșteșuguri și locuri. Echipa a călătorit deja în mare parte din România, dar au declarat că s-au simțit minunat în Maramureș și că județul nostru este, cu siguranță, un loc binecuvântat. Dacă ar fi să facem o listă scurtă a lucrurilor care i-au impresionat aici, ar trebui să amintim cultura lemnului, bisericile de lemn fiind pentru ei niște monumente impresionante, atât prin simplitate cât și prin vechime și soluțiile arhitecturale care le dau durabilitate și solemnitate. Peisajele au fost de asemenea ceva de care s-au îndrăgostit. Am avut ocazia să vedem un răsărit și un apus de soare în munți. De asemenea, unul dintre membrii echipei a zis că Mocănița este unul dintre motivele pentru care ar re­veni în România, pentru că i se pare incredi­bil ca în secolul vitezei să existe tehnologie cu aburi și, mai mult, aceasta să fie folosită industrial și turistic. Era fascinat de oamenii care se bucurau de acest punct de atracție, și la urcare și la coborâre toată lumea împăr­tășea câte ceva într-o variantă de socializare extraordinară.
Alt membru al echipei este creștin și i s-au părut extraordinare bisericile noastre, în care a putut să se reculeagă și s-a bucurat că le-a găsit deschise și că în toate a găsit preoți dispuși să vorbească cu enoriașii și turiștii. În Budești, i-a solicitat unui preot să binecuvânteze cruciulița pe care o purta la gât. O amintire unică pentru el este că a putut să se împărtășească.
Al treilea membru al echipei era fascinat de meșteșuguri, și de faptul că avem încă oameni talentați care produc manufactură și produse care nu sunt doar suveniruri, ci sunt folosite în viața de zi cu zi, și aici mă refer la cei doi meșteri populari Maria Zapca şi Dumitru Pop-Tincu, pe care i-au întâlnit.
Toți trei au căzut de acord că și arta culinară locală a fost o surpriză extrem de plăcută, chiar dacă mâncarea nu este atât de condi­mentată cum sunt ei obișnuiți, dar fiecare fel de mâncare li s-a părut delicios, mămăliga a fost preferata lor și erau surprinşi în câte feluri se poate pregăti. Le-a plăcut și portul popular pe care l-au descoperit în Breb, dar și la Muzeu, și, venind dintr-o lume tehno­logizată au fost fascinați de modelele cusute manual de pe costumele noastre populare, care li se păreau că seamănă cu modele digi­tale.
În concluzie, mi s-au părut foarte deschiși în a descoperi Maramureșul și m-am bucurat că, la final au declarat că așteptările le-au fost depășite. A fost o muncă de echipă, a Ministerului Turismului, Consiliului Jude­țean și localnicilor, cu toții am pus umărul la reușită. Materialul lor va fi gata la mij­locul anului viitor, o să ni-l pună la dispo­ziție, și sperăm că se va face o lansare și aici”, a spus Dan Carpov, șeful Biroului de Turism din cadrul CJ Maramureș.

Articol realizat cu sprijinul Biroului de Turism din cadrul Consiliului Județean Maramureș