• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 29 Martie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 26 Octombrie , 2021

Și directorii pică uneori testele

În 15 octombrie, a avut loc proba scrisă a concursului pentru directorii de școli din țară. Ca la ultimul concurs, multe dintre întrebări au fost discutabile, tematica având mai degrabă legătură cu logica decât cu bibliografia concursului. La nivel național, 65% dintre candidați au obținut cel puțin nota 7 și au promovat această probă.   

După mai multe amânări și interimate, în sfârșit, în această toamnă s-a dat undă verde con­cursu­lui pentru ocuparea posturilor de conducere în școli: directori și directori adjuncți. Proba scrisă a avut loc în 15 octombrie, iar candidații au avut de rezolvat 50 de itemi în două ore. Doar 65,8% dintre candidații care au participat la proba scrisă a concursului pentru directori și directori adjuncți de școli au reușit să obțină cele 70 de puncte pentru a se califica la proba de interviu. Ministrul Educației a anunțat că au fost 9.111 candidați înscriși, iar dintre aceștia 21 s-au retras după ce au văzut subiectele și 450 nu s-au prezentat. Nu a existat niciun caz de fraudă. Întrebat pe 15 octombrie ce se va întâmpla cu locurile neocupate după concursul de directori, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a răspuns că „Se va organiza rapid un alt concurs, de îndată ce se va finaliza acesta”.

Oricum, până să se organizeze un nou concurs, există probleme nerezolvate legate de acesta. Fede­rația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” i-a trimis ministrului Educației o scrisoare, în care sesizează mai multe nereguli:

„Un prim aspect pe care îl supunem atenției dumneavoastră este organizarea deficitară, subiectele ajungând în sălile de concurs cu peste 40 de minute întârziere, ceea ce a generat o presiune suplimentară pentru candidați, supuși deja stresului concursului. Un alt aspect pe care dorim să-l evidențiem este acela că principalul motiv pentru care procentul de promovabilitate este de doar două treimi îl constituie modul în care au fost gândite subiectele.
Astfel, din ceea ce au semnalat candidații la concurs (mulți dintre ei promovați, dar și nepromovați), precum și din ceea ce au constatat colegii participanți în calitate de observatori, mulți dintre itemi nu aveau acoperire în bibliografia de concurs (itemii cognitivi).
În egală măsură, la elaborarea itemilor nu s-a ținut cont de specificul formelor de învățământ, o parte dintre aceștia defavorizând candi­dații care, pe parcursul formării inițiale și continue, nu au avut în planul de învățământ disciplinele matematică, fizică etc. (au fost evident dezavantajați candidații din învățământul preșcolar și voca­țional).
În plus, o serie de itemi erau for­mulați ambiguu, fiind susceptibili de interpretări diferite (de exemplu, itemii 1 și 3 sau itemii 11-13).
În același timp, au existat inclusiv erori în barem – un exemplu în acest sens este itemul 46, unde, potrivit șablonului, răspunsul corect ar fi fost litera b, în loc de litera a, cum prevede expres aer. 4 din Legea Educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare: „Educația și formarea competențelor, înțelese ca ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, deprinderi / abilități și aptitudini”; deci, răspuns corect a (cunoștințe, abilități, aptitudini), iar nu lit. b (cunoștințe, abilități, atitudini).
Mai mult, unii dintre itemi nu au nicio legătură cu învățământul preuniversitar de stat – a se vedea, în acest sens, itemii 22 și 23, în care li se solicită candidaților inclusiv să calculeze profitul (acesta în condițiile în care învățământul este, prin lege, nonprofit).

În aceste condiții, întrucât erorile de redactare a subiectelor nu le sunt imputabile candidaților și pen­tru a evita acțiunile în instanță (avem experiența concursurilor anterioare, în urma cărora instanțele de judecată au admis contestațiile formulate de către candidați), apreciem că se impune reglementarea posibilității pentru candidații care nu au obținut nota 7.00 de a susține încă o dată proba scrisă în cadrul sesiunii speciale din 28 octombrie 2021”.

Deocamdată, ministrul Educației nu a anunțat nicio noutate legată de concursul pentru directori. În schimb, săptămâna aceasta s-a decis că toți elevii vor intra în vacanță timp de două săptămâni. Vom reveni.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.