Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Vineri , 24 Ianuarie , 2020

Dialoguri virtuale. Pâinea noastră cea de toate zilele (VI)

de Stefan Gonczi

Întrebare: Studiul se referă și la tehnicile de cumpărare?

Răspuns: Una dintre modalitățile convenabile de a face cumpă­răturile mai ușoare este pregătirea unei liste de cumpărături pe care majoritatea oamenilor o au cu ei în magazin. Cumpărătorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). În România, 5 din 10 cumpărători își organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul, se arată în studiu. Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români și bulgari declară că în achizițiile de zi cu zi reușesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus, se află cumpărătorii din Cehia și Austria. Deși listele de cumpărături își pierd din importanță, românii se așteaptă să nu depășească bugetul în magazin.

Î.: Care ar fi o caracteristică ge­nerală a cumpărătorului român?
R.: Românii au așteptări ridicate de la oferta de produse a magazinelor, încercând totodată să își optimizeze cumpărăturile. Partea bună este că românii încă mai găsesc plăcere în actul de cum­părare, ceea ce face mediul de business mai deschis și oportu­nitățile mai ușor de concretizat.

Î.: La ce sunt folosite asemenea studii?
R.: Faptul că românii preferă să își optimizeze cumpărăturile prin vizitarea mai multor magazine de același profil a dus la amplasarea complexelor comerciale în zone apropiate.
Întrucât preferă să meargă cu liste de cumpărături, cărucioarele pentru cumpărături sunt dotate cu mici tejghele pe care se pot prinde și listele pregătite de acasă.
Pentru că se preferă ca multele oferte să fie plasate sub același acoperiș, au apărut clădirile de magazine multietajate.
Deoarece cumpărătorii văd în această activitate o perioadă de relaxare, marile magazine adă­pos­tesc zone de relaxare (cinematografe, patinoare, terenuri de sport, locuri de joacă pentru copii, pârtii de schi în zone deșertice, aqua parcuri și oferte culinare etc.) și posibilități de parcare facilă a mașinilor.