• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 25 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 17 Ianuarie , 2020

Dialoguri virtuale. Pâinea noastră cea de toate zilele (V)

(partea a cincea)

Întrebare: Care este trendul ratei de creștere a cifrei de afaceri cu amănuntul?
Răspuns: În topul ratelor de creş­tere, Cehia (+9,8%) şi România (+9,3%) se află printre statele campioane. De asemenea, graţie creşterii continue a veniturilor, ţările din estul Europei aflate în top în anii precedenţi au condus din nou plutonul în 2018. Pentru anul în curs se aşteaptă la rate de creştere robuste pentru România (+7,5%), Estonia (+6,8%), Cehia (+6,5%), Ungaria (+6%) şi Bulgaria (+5,3%).

Î.: S-a arătat în acest interviu influenţa majoră a inflaţiei asupra puterii de cumpărare. Ce se aşteaptă în viitor?
R.: Cercetările arată că statele UE s-au apropiat de prognoza Băncii Centrale Europene (BCE) în privinţa ratei inflaţiei, ajungând la 1,7%, în ultimii ani. În acest context, se preconizează o creştere a preţurilor la nivelul Uniunii de 1,9%. România a avut o inflaţie de 1,2% în 2017, sub media europeană, dar estimările pentru acest an arată o rată a inflaţiei de 4,1%, cel mai mare nivel prognozat în UE.

Î.: Mersul la cumpărături a devenit un sport național. Societatea de consum a devenit parte din cultura noastră, dar nu numai a noastră. Se cunoaște că mai multe instituții care se preocupă de probleme de marketing abordează acest subiect. Ce se poate spune despre această meteahnă?
R.: Circa 91% dintre români consideră mersul la cumpărături plăcut, în timp ce în Cehia, Slovacia şi Austria, doar şapte din zece persoane consideră shopping-ul o activitate plăcută, arată un studiu de piaţă realizat de GfK.

Î.: Sunt elemente care ar caracte­riza cumpărătorul român?
R.: Nouă din zece români con­sideră cumpărăturile o activitate plăcută. Majoritatea preferă să meargă în mai multe magazine pentru a găsi preţul cel mai mic. Studiul arată că, în România, aproximativ 35% din cumpărători sunt sub presiunea timpului când își fac cumpărăturile zilnice. Acest lucru poate fi influenţat și de o dezvoltare sub potențial pentru comerțul modern de proximitate, comparativ cu Austria, de exemplu.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.