Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Marţi , 3 Septembrie , 2019

Dialoguri virtuale. După 30 de ani, cum înţelegem economia de piaţă?

de Stefan Gonczi

Întrebare: Mediul antreprenorial este unul din factorii care arată disponibilitatea cetăţenilor unor ţări/zone de a avea capacitatea de a percepe realitatea economică de la un moment dat.  Care este s­i­tua­ţia României conform datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului?
Răspuns: Răspunsul complet poa­te veni de la înţelegerea com­pe­tenței antreprenoriale care este capacitatea de a identifica și valo­rifica oportunitățile și de a planifica și gestiona procesele creative cu valoare culturală, socială sau financiară. Ea presupune cunoș­tințe despre contexte și oportu­nități, abordări ale planificării și gestiunii, principii etice și con­știință de sine.
Î.: Oficiului Național al Registrului Comerțului a publicat date re­levante care merită să fie ana­lizate în detaliu. Care sunt concluziile de ansamblu ale da­telor comunicate?
R.: După primele 6 luni ale anului 2019, mediul antreprenorial a înregistrat o creștere în ce privește înființarea profesioniștilor și a ra­dierilor, dar o scădere în ce pri­veș­te numărul de dizolvări și sus­pendări, în comparație cu ace­eași perioadă a anului 2018.
Î.: Care sunt formele juridice cele mai des utilizate de antreprenori?
R.: Deşi au trecut atâţia ani de la intrarea României în exerciţiul economiei de piaţă, majoritatea atenţiei se concentrează doar pe două forme juridice:  societățile cu răspundere limitată (SRL) şi Persoanele fizice autorizate (PFA), deşi varietatea acestora este cu mult mai mare, bineînţeles cu răs­punderile şi facilităţile eferente.
Î.: Să ne apropiem mai mult de cele două forme juridice cel mai des utilizate?!
R.: O societate cu răspundere limitată (abreviată curent ca S.R.L. ori SRL) este o formă le­gală de companie, o anumită formă de persoană juridică, care are o răspundere limitată în fața legii și față de proprietarii acesteia (capitalul social subscris). Este o formă hibridă de business având caracteristici atât ale unui parteneriat cât și ale unei cor­porații, fiind mai flexibilă decât alte forme de societăți comerciale și mai adecvată pentru un proprietar unic sau pentru un număr mic de membri.