Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Vineri , 20 Noiembrie , 2015

Contestaţia ce amână lucrările la Aeroportul Baia Mare

de Nicolae Teremtus

Lovitură de teatru la Aeroportul din Baia Mare. A fost admisă în parte contestaţia depusă de Strabag, firma austriacă clasată pe locul doi la licitaţia organizată pentru lucrările de modernizare a Aeroportului Internaţional Baia Mare. În acest context, începerea lucrărilor se amână cu încă 10 zile, cel puţin.

Parcă nordul ţării este blestemat să rămână într-o izolare în ceea ce priveşte infrastructura mare, atât de necesară pentru dezvoltarea zonei.

 

Recent, în Bucureşti, la sediul Ministerului Fondurilor Europene, a fost semnat contractul de finanţare din fonduri europene al Aeroportului Internaţional Baia Mare.

Evenimentul a avut loc în prezenţa directorului Aeroportului, Dorin Buda, al directorului general adjunct al Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Transporturi, Ionuţ Micu, alături de ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica şi de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Gabriel Zetea. Contractul semnat prevede reabilitarea şi extinderea pistei Aeroportului Internaţional Baia Mare cu încă 360 de metri, valoarea proiectului fiind de aproximativ 13 milioane de euro.

 

„Îl felicit pe directorul Dorin Buda, pentru că, într-o perioadă extrem de scurtă, de numai nouă luni de zile, a reuşit refacerea studiului de fezabilitate (SF), obţinerea avizelor din partea tuturor autorităţilor statului, finalizarea aproape de 100% a licitaţiei şi demararea procedurii de expropriere. Toate acestea au culminat cu semnarea contractului de finanţare, proiect de care va beneficia întreg Maramureşul, nu doar Baia Mare. Dorin Buda a dovedit că este un partener serios, însă greul abia acum începe”, a spus, la momentul respectiv, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Gabriel Zetea.Lucrurile păreau să fie în ordine, se aştepta soluţia în cazul contestaţiei la licitaţie, depusă de firma austriacă, Strabag. Toată lumea aştepta o soluţie favorabilă!

 

Dar minunea nefericită s-a produs! Strabag a reuşit să blocheze desfăşurarea investiţiei. Vă prezentăm decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.„Prin contestaţia fără număr de înregistrare la emitent, înregistrată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sub nr. 19695/13.10.2015, formulată de STRABAG A.G., ATU14487107, în calitate de lider al asocierii dintre STRABAG A.G. şi CONSINTRANS S.R.L. împotriva rezultatului procedurii, emisă de REGIA AUTONOMĂ „AEROPORTUL BAIA MARE”, în calitate de autoritate contractantă,

 

În baza documentelor depuse de părţi,

CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILORDECIDE:

 

Admite în parte contestaţia formulată de STRABAG A.G., încontradictoriu cu REGIA AUTONOMĂ „AEROPORTUL BAIA MARE”.Anulează raportul procedurii şi toate actele subsecvente acestuia şi obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta depusă de asocierea VITALI S.p.A. - Societa´Per Azioni Esercizi Aeroportuali S.E.A. în termen de 10 zile de la comunicarea prezentei. Obligă autoritatea contractantă ca, în cadrul aceluiaşi termen dispus anterior, să desemneze oferta câştigătoare a contractului de achiziţie publică, dintre ofertele admisibile, prin aplicarea criteriului de atribuire stabilit şi să informeze operatorii economici încă implicaţi în procedura de atribuire, cu privire la rezultatul procedurii de atribuire;

Dispune continuarea procedurii de atribuire în cauză cu respectarea celor decise anterior.

 

Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 280 alin. (1) şi (3) din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în actul oficial.

 

Legat de această nouă situaţie de aşteptare, avocatul asociaţiei italiene ne-a declarat că nu poate să ne spună foarte multe la acest moment. Şi autorităţile maramureşene afirmă că nu se înţelege de ce s-a făcut contestaţie în contextul în care licitaţia avea ca principală condiţie de câştigare preţul. Această condiţie fiind 40% din suma condiţiilor. După cum se ştie, firma italiană a dat un preţ cu un milion şi jumătate mai jos, faţă de firma austriacă. Iar o astfel de sumă este importantă şi trebuie ţinut cont de ea. 

 

Greu de înghiţit, greu de înţeles…Vom reveni!