• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 24 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 15 Februarie , 2011

Colegiul „Mihai Eminescu”, premiat cu distincþia European Label

* Certificatul European Label, distinctie acordata pentru proiecte inovatoare in predarea limbilor straine, a fost acordat, pentru a doua oara, Colegiului National „Mihai Eminescu” din Baia Mare pentru proiectul „Immigrants – Past and Present. Towards Better Integration?” (Imigrantii – trecut si prezent. Catre o mai buna integrare?). Colegiul National ,,Mihai Eminescu” din Baia Mare a fost infiintat in anul 1969 ca Liceu Pedagogic de Educatoare. Prin rezultatele obtinute pe parcursul anilor, reuseste cu succes sa se impuna ca o institutie de prestigiu in judetul Maramures. Rezultatele prestigioase obtinute in fiecare an i-au adus in anul 1999 titulatura de Colegiu National. Colegiul este orientat pe filiera teoretica, cu specializarile Filologie si Stiinte sociale. In cadrul acestor specializari exista clase cu program bilingv: romana-engleza, romana-franceza, romana-germana. In cadrul curriculumului la decizia scolii, elevii au posibilitatea sa studieze cea de a treia limba straina ( spaniola, italiana sau germana). In prezent exista 28 clase (cate 7 pe nivel) care cuprind 794 elevi si 63 cadre didactice. In anii 2004, 2007 si 2010, Colegiului National „Mihai Eminescu” i s-a decernat titlul de Scoala Europeana, evenimente care au fost primite cu mare bucurie si interes atat de catre elevi, parinti si cadre didactice, cat si de catre intreaga comunitate locala, colegiul situandu-se intre cele 7 institutii din tara care au obtinut de trei ori consecutiv acest titlu. Acest succes a marcat decisiv dezvoltarea ulterioara a institutiei, contribuind la elaborarea unei strategii mai ample si mai eficiente de promovare a proiectelor europene si de educare a elevilor in spiritul cetateniei europene. De la inceputul anului scolar 2009/2010, managementul de calitate, precum si buna colaborare cu comitetul de parinti si cu comunitatea locala au contribuit la extinderea cladirii, aceasta dobandind 11 sali de clasa, un laborator multimedia pentru limbi straine de tip PROLANG, o sala de sport modernizata, un cabinet de fizica, o sala de sedinte destinata inclusiv intalnirilor cu parintii si alte dotari. Ne mandrim de asemenea cu Centrul de Documentare si Informare, care este organizat si functioneaza pe principii europene, fiind unul dintre primele centre de acest gen din tara, liceul fiind implicat in primul proiect pilot de implementarea a CDI-urilor, in parteneriat cu Ambasada Frantei in Romania. Coordonatorul proiectului ce a vizat Constientizarea utilizarii limbilor straine ca instrument de comunicare internationala si dezvoltarea competentelor de ascultare, vorbire, lectura si scriere intr-o limba straina (in cazul nostru limba engleza), intelegerea complexitatii pe care o implica fenomenul imigratiei, pericolele la care pot fi expusi imigrantii ilegali prin racolarea lor de catre retele de munca la negru, prostitutie etc. Constientizarea si acceptarea diferentelor rasiale, etnice, culturale, religioase, lingvistice in vederea cultivarii spiritului de toleranta la nivel european, Intelegerea mai profunda a dimensiunii interculturale in tarile europene; a fost Mariana Hudrea. Proiectul s-a desfasurat in perioada 1 septembrie 2008- 31 iulie 2010, iar partenerii C.N. „Mihai Eminescu” au fost: Lycée du Granier, La Ravoire Cedex, France- Institutie coordonatoare, http://www.ac-grenoble. fr/granier, Georg Büchner-Gymnasium, Seelze, Germany , http://gbgseelze.de, Istituto Comprensivo Fumane “Lorenzi B.'',Verona, Italy, http://www.europole.org, Liceum Ogólnokszta in Tarnów, Poland, www.iii-lo.tarnow.pl si Bursa Polis Koleji / Bursa Police College, Bursa, Turkey, http://www.bursapoliskoleji.k12.tr. Engleza a fost principala limba de lucru a proiectului. Dar, in cadrul reuniunilor, elevii au avut sansa sa-si exerseze competentele de comunicare si in limbile franceza, italiana sau germana, lucru extrem de benefic pentru elevii unui liceu de filologie. Activitatile s-au concentrat pe implicarea directa a elevilor in realizarea de materiale in limba engleza si intalniri fata-in-fata cu imigranti. A fost elaborat un chestionar unic, in urma colaborarii intre parteneri. Chestionarul a fost aplicat in fiecare scoala, interpretat si apoi sinteza realizata a fost prezentata partenerilor, realizandu-se comparatii si concluzii. Toti participantii la proiect au vizionat filmul “It’s a Free World”, pe baza caruia s-au organizat dezbateri incitante legate de piata neagra a fortei de munca si situatia emigrantilor ilegali. Au fost organizate reuniuni de proiect in Franta, Romania, Germania si Turcia. In cadrul reuniunii de proiect din Romania a fost organizata o importanta conferinta internationala, la care au participat 115 persoane din 8 tari si 9 institutii. Pagina web, blogul proiectului precum si grupurile de discutii realizate de echipa din Baia Mare au constituit excelente mijloace de comunicare si diseminare ale activitatilor proiectului. Intalnirile organizate cu membrii ai asociatiilor pentru imigranti (Franta, Turcia, Germania), vizitele la muzee cu tematica imigratiei (Romania, Germania) au constituit momente memorabile pentru elevi, acestia avand ocazia sa intre in contact direct cu complexitatea fenomenului. Trairile elevilor au fost consemnate in eseurile redactate in limba engleza, publicate pe site/ blog.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.