Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Vineri , 13 Octombrie , 2017

B’Elle, o nouă epocă a frumuseţii începe din Baia Mare

de Ioana Lucacel

Ioana LUCĂCEL

În urmă cu câteva decenii, se considera că frumuseţea izvo-răşte din zestrea genetică. Astăzi, frumuseţea înseamnă deopotrivă ştiinţă şi îngrijire. Nu degeaba, celebra Coco Chanel spunea că fiecare femeie arată vârsta pe care o merită.
Astăzi, nu există nicio scuză şi niciun motiv plauzibil pentru ca doamnele să nu aibă grijă de propria frumuseţe şi sănătate. Fru­museţea a devenit direct proporţională cu gradul de respect şi atenţie pe care fiecare doamnă şi-l acordă. Iar doamnele din România merită servicii şi produse de cea mai înaltă calitate. Acestea au fost argumentele pentru care George Cojanu, un maramu­reşean care a trăit şi a muncit mulţi ani în Franţa, s-a întors în Ro­mânia hotărât să implementeze aici standardele de frumuseţe şi îngrijire din capitala mondială a frumuseţii. Un vis măreţ care transformă Baia Mare într-un „mic Paris” şi care va revoluţiona in­dustria frumuseţii din România. Ur­mează o poveste im­presionantă despre curaj, idealuri, provocări şi, bineînţeles, frumu­seţe. Această poveste începe să se scrie de la mijlocul lunii octom­brie, când ELLE & LUI COSMETIQUE ajung și pe piața româneas­că. Este vorba despre un concept 100% fran­țuzesc care va fi prezent în centrele comerciale din oraşele cu peste 100.000 de locuitori din întreaga ţară, iar primul pas va fi făcut în Baia Mare, la mall-ul Vivo Baia Mare.

Iniţiatorul acestei „revoluţii a fru­mu­seţii”, George Cojanu, a locuit în Franţa 24 de ani şi are o vastă experienţă în vânzări şi marketing, iar în ultimii ani a condus propria afacere. Deşi a ajuns la o cifră de afaceri bună şi conducea un proiect de succes, a decis că a venit vremea să investească în Patria-Mamă. Aşa s-a născut o idee curajoasă: să ofere doamnelor din România con­diţii, servicii şi produse de îngrijire la standarde fran­ţuzeşti.
Deşi nu a lucrat niciodată în domeniul îngrijirii, cosmeticii sau frumuseţii, a sesizat acest gol de pe piaţa româ­nească şi a decis să-şi asume riscul unei ini­ţiative inovative: „Am studiat piaţa şi am observat că, în a­cest domeniu există nevoi şi clienţi care şi-ar do­ri să aibă alte posi­bilităţi faţă de ceea ce există deja. Astfel că, am avut ideea de a crea un nou lanţ de saloane de îngrijire cor­po­rală, care nu există în Româ­nia, dar există sub o altă formă în Fran­ţa. Asta m-a determinat să mă decid să revin în ţară, de­ocamdată doar pe ju­mătate, de­oa­rece familia a rămas acolo, dar in­ten­ţionăm să ne întoarcem definitiv”. 

Practic, ideea lui a venit oarecum spontan, fiind „dictată” de nevoile pieţei şi de lipsurile pe care le-a sesizat în domeniu: „Când m-am întors în România şi am decis să creez propria mea afacere m-am uitat puţin în jur să văd de ce este nevoie. Această iniţiativă a venit oarecum spontan, nu a fost ceva programat. Lanţul care există în Franţa se numeşte Body Minute şi are 450 de magazine în Franţa şi în câteva capitale europene. Acest concept face parte din reţeaua magazinelor a căror prezenţă e nelipsită într-un mall, dar la noi nu există aşa ceva şi asta m-a determinat să pornesc această afacere în România”.
Nu doar conceptul e unul fran­ţu­zesc ci şi serviciile, modul de interacţionare cu clienţii şi mai ales produsele cosmetice: „Produ­sele noastre cosmetice sunt concepute și fabricate în Franța, de laboratoarele partenere, iar parfumerii noștri sunt în celebrul oraș Grasse, capitala parfumului francez. Produ­sele noastre cosmetice proprii sunt B’ELLE pour FEMME și B’LUI pour HOMME, fiind concepute, fabricate, testate și ambalate în conformitate cu cerințele clienților noștri europeni. Avem în jur de 20 de produse, o gamă pe care ne dorim să o lărgim. Practic, şi conceperea propriei game de produse a venit tot din studierea pieţei şi a faptului că există o temere legată de autenticitatea şi originalitatea produselor existente pe piaţă. Pro­dusele destinate Europei de Est sunt diferite, de obicei, de cele de pe piaţa occidentală şi de multe ori sunt mai scumpe. În acest fel ne asigurăm că produsele sunt 100% autentice”.
Aceste produse vor putea fi cum­părate din saloane sau din magazi­nul virtual. Dar lista argumentelor care diferenţiază acest concept de ceea ce există deja pe piaţă nu se opreşte aici. Practic, întreg conceptul va fi „altfel”, de la servicii, la produse, la modul de interacţionare cu clientul. George Cojanu şi echipa sa au gândit un sistem cât mai accesibil clien­ţilor. De exemplu, programările pot fi făcute online, clienţii având la dispoziţie o aplicaţie în care pot vedea şi alege orele disponibile pentru pro­gramări. Iar acestea nu se fac pe mai mult de trei zile înainte, astfel că nimeni nu riscă să aştepte o lună, de exemplu, pentru o programare la salon. Mai mult, clienţii pot opta pentru calitatea de „membru” al salonului, statut care le dă posibilitatea de a beneficia de reduceri substan­ţiale la serviciile salonului, achiziţio­narea de produse dar şi participarea la diverse promoţii gândite special pentru cei care deţin un card de membru.  
Evident, de la idee şi vis la realitate a fost un pas destul de lung, dar George Cojanu a găsit oamenii potriviţi care să îl ajute să-şi pună ideile în practică: „Am început să creez conceptul undeva la sfârşitul lunii ianuarie, dar a durat puţin, deoarece am găsit destul de greu persoanele care să înţeleagă ce îmi doresc. Am făcut practic o licitaţie cu mai multe cabinete de arhi­tectură şi am zis că voi da contractul firmei care corespunde cerin­ţelor. Acest concept aplicat în Baia Mare va fi păstrat în toate centrele comerciale, în oraşele de peste 100.000 de locuitori, sunt 28 de oraşe. Practic, sediul central va rămâne la Baia Mare, iar  magazinele vor fi administrate direct sau vor fi date în franciză, dar toate trebuie să aibă acelaşi aspect şi să respecte un caiet de sarcini foarte strict. Ideea iniţială era să deschid un magazin pe lună, dar e foarte greu să respect acest termen, aşa că sper să reuşesc să deschid unul la 2 luni”. Primul centru e amplasat la etajul 2 în centrul comercial Vivo Baia Mare şi va fi inaugurat la sfârşitul săptămânii. „Nu m-am gândit la următoarea locaţie. De­pin­de şi de spaţiile disponibile din centrele comerciale. Întregul capital folosit e propriu şi, chiar dacă e vorba de o investiţie destul de mare sper să reuşim să o implementăm aşa cum ne dorim”. 
Deşi conceptul e unul franţuzesc şi serviciile au standarde occidentale, preţurile sunt româneşti, fiind ex­trem de accesibile pentru toate categoriile de clienţi. Serviciile au preţuri mult mai mici decât centrele similare, iar produsele de calitate superioară au preţuri comparabile cu cele care se vând, de exemplu, în supermarket.
Inaugurarea salonului are loc vi­neri, 13 octombrie, iar de sâm­bătă, Baia Mare va deveni oficial „micul Paris”, deoa­rece noul centru de îngrijire corporală îşi va deschide porţile pentru toţi clienţii care doresc să înveţe arta fru­mu­seţii direct de la creatorii ei.

 

 

„Produsele noastre cosmetice sunt concepute și fabricate în Franța, de laboratoarele parte­nere, iar parfumerii noștri sunt în celebrul oraș Grasse, capitala parfumului francez. Produsele noastre cosme­tice proprii sunt B’ELLE pour FEMME și B’LUI pour HOMME, fiind concepute, fabricate, testate și ambalate în conformitate cu cerințele clienților noștri europeni”.

 

 

Telefon
0743-397.652
0362-408.829

Adresă:
Vivo - Baia Mare, etaj 2
Str. Victoriei, Nr. 73
https://www.elle-lui.ro/