Bdul Traian, Bloc 23, Ap. 9
Baia Mare, România
0362-401.331; 0362-401.332
office@gazetademaramures.ro
Vineri , 9 Iunie , 2017

Atelier - ediţia 24. 10-18 iunie 2017. BAIA MARE

de Gazeta de Maramures

LEONCE ŞI LENA (Teatrul REGINA MARIA din Oradea)

 

Textul lui Georg Büchner, LEONCE ŞI LENA, spune povestea a doi prinţi, prinţul Leonce din Regatul Popo şi prinţesa Lena din Regatul Pipi. Această poveste complexă despre putere şi obedienţă, iubire şi politică, pusă în scenă de Teatrul Regina Maria, marchează 200 de ani de la naşterea autorului, Georg Büchner. Este un spectacol muzical cu melodii interpretate live de către o mini-orchestră; toate personajele din Regatele Popo, respectiv Pipi cântă şi dansează pe ritmurile muzicii originale, rodul talentatei artiste Ada Milea; echipa de creaţie a spectacolului este una de excepţie: regia şi scenariul poartă semnătura lui Mihai Măniuţiu, coregrafia este realizată de Vava Ştefănescu iar de decoruri şi costume s-a ocupat Adrian Damian.

  

SUBMARINUL GALBEN (Teatrul Municipal Baia Mare şi Asociaţia THESPIS – Arad)

 

„Micul submarin galben este motorul acestui ingenios construct multimedia, cu imagini 3D stereoscopice, care compun, pe muzica formaţiei The Beatles, o călătorie iniţiatică, prilej pentru copilul John de a descoperi o lume edenică, în care dragostea, bucuria şi pacea îl împresoară. Un experiment unic, novator, o poveste non-verbală, un teatru de obiecte, întregit de animaţia marionetelor care evoluează într-o lumină specială, mânuite de către actori, un poem vizual şi teatral suprarealist, în care arhitectura formelor devine o filosofie a libertăţii, iar publicul de toate vârstele este chemat spre autocunoaştere.” - Ana Liliana Ilea

 

CABINIERUL (Teatrul de Nord Satu Mare)

 

„Nu mă aştept ca cineva să mai vină azi la teatru doar ca să vadă două ore din agonia unui actor decrepit, într-un teatru mutilat, aflat la capătul unei lumi în agonie. Cred suntem în faţa unui text despre descompunere şi destrămare, frici organice şi esenţiale ale fiecăruia dintre noi. Şi despre asta am încercat vorbim, fiecare în felul în care am avut curajul să ne descoperim. Sigur că, în acelaşi timp, spectacolul pune în discuţie sensul artei, al

teatrului, în perioade incerte pentru societate. Punem întrebări despre statutul artistului şi relaţia lui cu lumea. Dar nu acesta este scopul principal al demersului nostru. Dincolo de lumea din culise, pe care publicul nostru o poate găsi interesantă, spectaculoasă, unică (în acelaşi timp, meschină şi sordidă), încercăm găsim ce aparţine fiecăruia dintre spectatorii noştri, ce-i mişcă şi ce-i face să se întoarcă reflexiv asupra propriilor vieţi.” - Ovidiu Caiţa, regizor.

 

ROVEGAN (ARENA & Centrul de Teatru Replika din Bucureşti)

 

„ROVEGAN este un spectacol care te păcăleşte isteţ să asculţi, tu, om mare, poveşti pentru copii şi să iei în serios un fenomen de care îţi e mai comod să faci abstracţie. Te smulge pur şi simplu din ecranul luminos cu poveşti pe care le scrollezi din obişnuinţă şi te convinge cu frumosul să te uiţi la lumea tristă şi plină de umor din jurul tău. Aplauzi performanţa artistică ş<