• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Aprilie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 5 Octombrie , 2018

Asociaţia Întreprinzătorilor Maramureş a luat pulsul Bihorului

Având în vedere faptul că cea mai eficientă relație între entități publice (unități administrativ-teritoriale, instituții de învățământ, instituții de verificare și control guvernamentale etc.) și mediul patronal se regăsește în județul Bihor, asociația patronală mara­mu­reşeană a făcut deplasarea la Oradea pentru a vedea care sunt elementele de­ter­minante pentru funcționarea, în parametri atât de buni, ai acestei relații. În cadrul discuțiilor purtate cu city-mana­gerul Municipiului Oradea, domnul Dacian Palladi, s-a remarcat deschiderea manifestată de către edilii orădeni pentru a încheia parteneriate viabile cu asocia­țiile patronale, bazate pe transparență și încredere reciprocă, obiectivul comun fiind dezvoltarea zonei.

Au urmat întâlniri cu inspectorul șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Bihor, domnul Marius Rotar și directorul Agenției Județene pentru Ocupa­rea Forței de Muncă Bihor, domnul Bekesi Lajos, în cadrul cărora au fost abordate teme legate de problemele întâlnite de agenții economici în domeniul relațiilor de muncă și de ocupare a forței de muncă. A rezultat că minim anual este utilă o întâlnire între repre­zentanții patronatului și reprezentanții acestor instituții, pentru clarificări de interpretări juridice și susținere a celor mai pragmatice soluții legale în vederea desfășurării cu eficiență și fără neînțe­legeri a activității ambelor părți.
Delegația oamenilor de afaceri mara­mu­­reșeni a fost primită ulterior de repre­zentanții Universității Oradea, doamna Prorector Conf. Univ. dr. Ligia Burtă, respectiv domnul Conf. Univ. dr. Aurel Căuș. Cadrele didactice universitare apreciază ca fiind deosebit de eficientă colaborarea cu asociațiile patronale, materializată printre altele, de exemplu, prin efectuarea de internship-uri și stagii de practică de către studenți în cadrul companiilor rezidente în cele trei parcuri industriale ale Municipiului Oradea, precum și prin construirea de către Universitate, în parteneriat cu oamenii de afaceri bihoreni, a primului cluster de energie regenerabilă din România care are și rolul de platformă de cercetare aplicată pentru studenți.
În final, reprezentanții oamenilor de afa­ceri băimăreni au fost primiți de secre­­tarul general al Camerei de Comerț și Industrie Bihor, domnul Constantin Badea, care a precizat că, pentru dezvoltarea mediului de afaceri, este obli­gatorie acțiunea comună a tuturor orga­nizațiilor implicate în susținerea mediului economic la nivel județean. Dele­gația maramureşeană a fost formată din reprezentanții Sov Consulting S.R.L., Rustic SRL, North Exclusive SRL, Tehnocad SRL și One-It SRL.

Am discutat cu Ovidiu Goga, cel care conduce Asociaţia maramureşeană, despre vizita în Oradea, în Bihor.
„Suntem o asociaţie patronală tânără, înfiinţată în mai 2018 şi ne-am gândit să vedem cum funcţionează relaţiile dintre o asemenea asociaţie patronală şi alte entităţi de interes pentru obiectivele noastre, acolo unde există rezultate. Cea mai relevantă, în afara Bucureştiu­lui şi apropiată ca specific nouă, este federaţia patronală de la Oradea. De fapt, acolo există două astfel de asociaţii puternice. Cea la care am mers noi este afiliată la Uniunea Naţională a Patronatului Român. Acolo unde noi, cei din Maramureş, suntem membru cu statut de vicepreşedinte.
Acolo am fost întâmpinaţi de omologii noştri cu un program foarte bine stabilit. Au fost întâlniri cu privire la ma­nagementul de top de la Primăria Oradea. Cei de aici ne-au spus că obişnuiesc să invite la consultări pe cei de la cele două asociaţii patronale. Mai ales atunci când fac schimbări la documentele strategice ale primăriei, iar în unele cazuri ţin cont de părerile lor. De asemenea, se consultă cu privire la situaţia în care trebuie să fie scoase la licitaţie anumite chestiuni de valori mari pentru care nu s-au stabilit detaliile tehnice în amănunţime. Aceste asociaţii patronale au firme specializate care pot da o părere avizată în aşa fel încât să fie asigurată transparenţa şi concurenţa loială la licitaţiile respective. Ca urmare a acestor consultări s-a ajuns ca la câteva luni de la iniţierea lor, au o tradiţie de peste şase ani de când fac asta, să aibă un număr de contestaţii foarte mic. Documentaţiile sunt aşa de bine întocmite că permit participarea oricui de pe planetă la licitaţii. Ne-am mai întâlnit cu directorii de la ITM şi AJOFM. Şi aceste instituţii au întâlniri periodice cu asociaţiile patronale. La Universitate am aflat că există nişte pro­tocoale între asociaţiile patronale şi învăţământul superior prin care Univer­si­tatea când doreşte să facă anumite curicule, îi consultă. Se asigură pentru studenţi locuri de muncă încă din stu­den­ţie. Se asigură cazarea, se oferă burse.
La Camera de Comerţ am aflat că există o bună colaborare cu asociaţiile pa­tronale de acolo, deşi aparent sunt în concurenţă. Este mai eficient să lucreze împreună şi se anunţă, unii pe ceilalţi, când au o idee.
Atunci, toate aceste mişcări din zona patronatului au relevanţă, sunt puternice şi sunt luate în considerare de toate autorităţile”, ne-a spus Ovidiu Goga.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.